آسانژ پس از آزادی وارد استرالیا شد

آسانژ پس از آزادی وارد استرالیا شد
چهارشنبه 6 تير 1403 - 19:54

موسس وبسایت افشاگر ویکی لیکس با پذیرش اتهامات مطرح شده از سوی آمریکا، آزاد شد.

العالم- اروپا

هواپیمای "جولیان آسانژ" در استرالیا به زمین نشست و همسر و پدرش از او استقبال کردند. بنیان‌گذار وب‌سایت افشاگر ویکی‌لیکس، پس از توافقی با دستگاه قضائی آمریکا، اتهام "توطئه برای دست‌یابی و انتشار" اطلاعات دفاعی را در دادگاهی در جزیره‌ای دورافتاده که در حوزه قضائی ایالات متحده قرار دارد پذیرفت. پنج سال زندان او در انگلیس به عنوان مجازات محسوب و او آزاد شد. "آنتونی آلبانیزی" نخست‌وزیر استرالیا آزادی او را به مردم کشورش تبریک گفت.

آسانژ، ۵۲ ساله اتهام خود را در جزیره کوچک سایپان در جزایر ماریانای شمالی در اقیانوس آرام پذیرفت. برگزاری این دادگاه به معنای پایان نبرد حقوقی ۱۴ ساله‌ با دولت و دستگاه قضایی آمریکا بر سر درز اطلاعات محرمانه نظامی این کشور است.

در دادگاه آسانژ اتهام "توطئه برای به دست آوردن و انتشار اطلاعات دفاعی" را قبول کرد و چون مجازات پنج سال زندان را در زندانی در بریتانیا گذرانده بود، آزاد شد.

آسانژ پس از خروج از دادگاه در مقابل دوربین‌هایی که او را دنبال می‌کردند، برای حاضرانی که در بیرون دادگاه از احساسش می‌پرسیدند و به او تبریک می‌گفتند، سر تکان داد و سوار بر خودرو شد تا به استرالیا برود.

دسته بندی ها :
کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها