در گفت‌وگوی اختصاصی با العالم؛

عضو حماس درباره فشار میانجیگران و جبهه‌های پشتیبانی سخن می‌گوید

عضو حماس درباره فشار میانجیگران و جبهه‌های پشتیبانی سخن می‌گوید
چهارشنبه 6 تير 1403 - 21:46

عضو دفتر سیاسی جنبش حماس اظهار داشت که مردم فلسطین با وجود بمباران، ویرانی و کشتار جمعی که با آن مواجه هستند همچنان مقاومت می کنند و این مقاومت، به رژیم اشغالگر که در تحقق تمامی اهدافش ناکام مانده همچنان ضربه می زند و نظامیانش را از پای درمی آورد.

العالم ـ فلسطین اشغالی

"سهیل الهندی" در گفت‌وگوی اختصاصی با تلویزیون العالم گفت: با گذشت ۹ ماه از این جنگ دیوانه‌وار علیه ملت فلسطین، مردم همچنان ایستادگی می‌کنند و به یاری خداوند، هرگز در مقابل این دشمن اشغالگر پرچم تسلیم بلند نخواهند کرد تا وقتی که حق خود را گرفته و سرزمین‌شان را آزاد کنند.

الهندی افزود: رژیم اشغالگر و نوچه‌هایش گمان می‌کردند که این جنگ چند روزی بیشتر طول نخواهد کشید و پس از آن مردم غزه به زانو درخواهند آمد. مسئله اصلا حماس نیست، درست است که حماس جایگاه مهمی در مقاومت فلسطین دارد اما مهم‌تر از آن خود مردم هستند که صاحب حقند و با تمام توانشان با این اشغالگران مبارزه می‌کنند و از روز اول این جنگ، پیروزی را برای خود رقم زدند.

عضو دفتر سیاسی حماس خاطرنشان کرد: دشمن با نسل‌کشی علیه مردم فلسطین می‌خواست جنبش حماس را نابود و اسرای خود را آزاد کند و کنترل غزه را از دست مقاومت بگیرد، اما با گذشت ۹ ماه مقاومت همچنان پابرجاست و با تمام توان به رژیم صهیونیستی ضربه می‌زند.

او ادامه داد: دشمن تا وقتی با مقاومت وارد توافق نشده، از غزه بیرون نرود و این خونریزی را متوقف نکند، دستش به اسرایش نخواهد رسید و این، حرف تمام جناح‌های مقاومت است.

آخرین روز جنگ

الهندی درخصوص آنچه رژیم اشغالگر "آخرین روز جنگ" می‌نامد، گفت: چه حماس بر سر قدرت باشد چه نباشد، تصمیم با دشمن نیست بلکه با مردم فلسطین است. آن کسی که رهبری مردم فلسطین را به دست می‌گیرد خود آنها هستند. نه آمریکایی‌ها نه هیچ دولت دیگری در جهان قادر نخواهند بود که به‌جای مقاومت، رژیم‌های دست‌نشانده و خائن را در فلسطین حاکم کنند.

فشار میانجی‌گران برای پایان جنگ

عضو دفتر سیاسی حماس از جانب مقاومت و مردم فلسطین از کسانی که فلسطین را همراهی و حمایت کرده‌اند، تشکر کرد و افزود که میانجی‌گران ازجمله برادران مصری و قطری بسیار تلاش کرده و با مسئله فلسطین همذات‌پنداری ملی کرده‌اند.

او درخصوص اینکه آیا حماس تحت فشار میانجی‌گران است یا خیر، گفت: "من برای هزارمین بار تاکید می‌کنم که هیچ فشاری از سوی آنها یا هیچ دولت دیگری بر حماس و مقاومت در مذاکرات وجود ندارد و حماس و مقاومت مستقلا و با توجه به شرایط میدان جنگ و تعاملش با دشمن اشغالگر تصمیم می‌گیرند".

وی ادامه داد: هر آنچه که درباره فشار برای تغییر محل اقامت رهبران حماس یا تعطیلی دفاتر آنها مطرح می‌شود، صحبت هایی است که هیچ مبنایی ندارد، موضع قطر کاملا مشخص است و در امور داخلی حماس دخالت نمی‌کند، قطر و مصر بخشی از امت عربی و اسلامی هستند، بنابراین قطر و بقیه هیچ فشاری به جنبش نیاوردند و هیچ امتیازاتی از آن نخواستند.

حماس و حجم ویرانی در غزه

الهندی درباره ویرانی بزرگی که در غزه ایجاد شده گفت: در هر جنگ، هر حرکت آزادی‌بخش و هر ملتی که اراضی‌اش اشغال شده باید مقاومت کرد، انقلاب الجزایر حدود دو میلیون شهید داد و این اتفاق در عراق، افغانستان و ویتنام روی داد، هر ملتی که اشغال شده باید شهید تقدیم کند، ما نمی‌خواهیم خون‌ریزی یا اجساد باشد اما تا وقتی سرزمینی اشغال شده، باید در برابر اشغالگر مقاومت کرد. هفتم اکتبر نتیجه وجود اشغالگری بود پس باید در برابر آن مقاومت کرد، اما درباره کسانی که می‌گویند حماس اشتباه کرد و اجازه داد مردم فلسطین بمیرند و حماس باید با انعطاف زیادی برخورد کند، این درست نیست. به خصوص اگر این کلمات از زبان عرب یا مسلمان جاری شود.

وی افزود: حماس و گروه‌های مقاومت در این زمینه انعطاف زیادی از خود نشان داده‌اند آیا ممکن است مقاومت فلسطین بپذیرد که آتش‌بس 6 ماه طول بکشد و بعد از آن این جنگ ادامه یابد؟ ما می‌گوییم اگر دشمن بخواهد جنگ را متوقف کند و غزه را ترک کند، حماس در سایر نقاط انعطاف زیادی خواهد داشت، مشروط بر اینکه به ضرر مردم فلسطین و اسیران ما نباشد.

جبهه‌های پشتیبانی

الهندی درباره جبهه‌های حمایت از غزه گفت: از برادران در حزب‌الله به خاطر این تلاش و دستاورد بزرگ در مقاومت در برابر اشغالگر در جنوب لبنان تشکر می‌کنم، از برادرانمان در یمن نیز به خاطر تلاش فراوان تشکر می‌کنم که باعث شدند دریای سرخ و دریای عرب در برابر اشغالگران و کشتی‌هایی که در مسیر آنان است، بسته شود، از مقاومت اسلامی عراق نیز تشکر می‌کنم که تلاش زیادی کرد و دشمن را در هم کوبید.

وی افزود: این متحدان حمایت بزرگی از مردم فلسطین کردند، این اتحاد بین مقاومت فلسطین و برادران‌مان در لبنان، عراق، ایران، یمن و همه جا به اعتقاد من صداقت هدف خود را ثابت کرده است.

وی ادامه داد: چند روز پیش سخنرانی "سید حسن نصرالله" انجام شد که ما به ایشان و سخنرانی عالی‌شان افتخار می‌کنیم که با تصاویر تهیه شده توسط پهپاد "هدهد" به دشمن پیام داد، پهپادی که به شمال، حیفا و مکان‌های راهبردی رسید تا پیامی روشن از سوی حزب‌الله و رهبری برای دشمن باشد تا بداند که در تیررس آتش مقاومت است و دشمن می‌بایست این مساله را مدنظر قرار ‌دهد. بنابراین، از برادران و عزیزانمان در حزب‌الله و از همه کسانی که در کنار مردم فلسطین ایستادند، تشکر می‌کنم. به نظر من این بازارهای عظیم به توقف جنگ غزه کمک می‌کند اما از همه بهتر وقتی است که همپیمانان ما مساله توقف حمله به دشمن را به توقف جنگ غزه پیوند می‌دهند که اوج اخلاق و ارزش‌هاست.

پیروزی در سطح بین‌المللی

الهندی در بخشی دیگر از سخنان خود گفت: یکی دیگر از نشانه‌های پیروزی در عملیات طوفان الاقصی این است که مسئله فلسطین به اولویت اول جهان، سازمان ملل، شورای امنیت و ملت‌های جهان تبدیل شده است و همه احساس می‌کنند که یک ملت مظلوم و درمانده فلسطینی وجود دارد که از سال 1948 سرزمینش اشغال شده است. اتفاقی که در مجمع عمومی سازمان ملل متحد روی داد این بود که اکثر کشورهای جهان به تشکیل کشور فلسطین رای دادند بنابراین پیروزی در طوفان اقصی نه فقط نظامی بلکه سیاسی نیز بود. این پیروزی سیاسی همچنین شامل پیامی به تشکیلات خودگردان فلسطین و ابومازن است تا در محاسبات خود درباره توافقنامه اسلو و سایر توافقات که هیچ سودی برای فلسطین نداشت، تجدیدنظر کنند.

پربیننده ترین خبرها