برگزاری مراسم چهلم شهدای خدمت در تهران/ همسر شهید جمهور: نسل نور را مطابق با تعالیم اسلام تربیت کنیم/ نخاله: شهیدان رئیسی مواضع کشورهای مختلف را به فلسطین نزدیک‌تر کرد/سید حسن نصرالله: ایران دژ محکم در برابر استعمارگران و سلطه جویان است

برگزاری مراسم چهلم شهدای خدمت در تهران/ همسر شهید جمهور: نسل نور را مطابق با تعالیم اسلام تربیت کنیم/ نخاله: شهیدان رئیسی مواضع کشورهای مختلف را به فلسطین نزدیک‌تر کرد/سید حسن نصرالله: ایران دژ محکم در برابر استعمارگران و سلطه جویان است
پنج‌شنبه 7 تير 1403 - 18:45

مراسم چهلمین روز شهادت آیت الله رئیسی و همراهان ایشان در سانحه سقوط بالگرد امروز ( پنجشنبه ۷ تیر ۱۴۰۳) در مصلی تهران و هم‌زمان درسراسر کشور آغاز شد.

العالم ـ ایران ـ سیاسی

بنابر این گزارش، آیت‌الله سیدابراهیم رئیسی خادم‌الرضا (ع) و هشتمین رئیس جمهوری اسلامی ایران یکشنبه -۳۰ اردیبهشت- ماه در مسیر بازگشت از مراسم افتتاح سد قیز قلعه‌سی به سمت شهر تبریز، در منطقه ورزقان استان آذربایجان شرقی دچار سانحه هوایی شد و به همراه تمام همراهان، همزمان با شب ولادت امام رئوف علی ابن موسی الرضا (ع) به مقام رفیع شهادت نایل آمد.

سید حسن نصرالله: ایران دژ محکم در برابر استعمارگران و سلطه جویان است

سید حسن نصرالله دبیرکل حزب الله لبنان در مراسم چهلم شهید رییسی در تهران در پیامی خاطرنشان کرد: نظام جمهوری اسلامی ایران فقط مسیر و آینده ملت ایران نیست بلکه آینده و مسیرهمه ملتهای منطقه و دژ محکم در مقابل ظالمان و سلطه جویان است.
سیدحسن نصراللهبنابر این گزارش،‌ سید حسن نصرالله دبیرکل حزب الله لبنان در طی سخنانی که در مراسم گرامی‌داشت چهلمین روز شهادت رئیس جمهور و همراهان در مصلی تهران پخشد شد، حادثه بزرگ و دردناک شهادت آیت الله سید ابراهیم رئیسی رئیس جمهوری اسلامی ایران و همراهان ایشان را، از طرف خود، مقاومت و ملت لبنان و همچنین همه جنبش های محور مقاومت به رهبر معظم انقلاب اسلامی، مراجع در ایران و خارج و حوزه های علمیه و مسئولان جمهوری اسلامی و یکایک ملت عزیز ایران به ویژه خانواده های گرامی آنها ها تسلیت گفت.

دبیرکل حزب الله لبنان گفت: ما چنانچه پیشتر هم اعلام کردیم از همان لحظه نخست با شما بودیم. در پیگیری ها، دعا و نهایتا در درد، اندوه و هم چنین در تسلیم در برابر امر خداوند سبحانه و تعالی.
وی افزود: بدون شک این حادثه بسیاردردناک و تاریخی بود اما تسلیم مشیت و حکمت خداوند سبحان و متعال هستیم.
سید حسن نصرالله اظهار داشت: همانگونه که رهبر معظم انقلاب همیشه تاکید می فرمایند تهدیدها را به فرصت تبدیل کنیم، ما در سال های اخیر با حوادث مشابه بزرگ و خطرناک مواجه شده ایم مانند شهادت حاج قاسم و مهندس ابوالمهدی رضوان الله علیهما که خسارتی عظیم و تهدیدی بزرگ بود اما به فرصت تبدیل شد و این خون ها خیزش، قیام و زندگی دوباره ای را برای انقلاب مقاومت، اسلام ناب محمدی، انقلاب اسلامی ایران و نظام جمهوری اسلامی در ایران و همه جنبش های مقاومت در منطقه رقم زد.

دبیرکل حزب الله لبنان گفت: همه اینها به برکت رهبری حکیمانه و مدیریت و مسئولیت پذیری در ایران و منطقه بود. امروز این حادثه نیز از این نمونه است که نتایج آن به رفتار همه ما بستگی دارد.

وی افزود: الحمد لله ملت ایران از طریق حضور مستقیم خود و در ابتدا نحوه برخورد با این حادثه و آرامش عمومی و ثبات در ایران به الگویی برای تمام جهان تبدیل شد.

سید حسن نصرالله خاطرنشان کرد: الحمدلله به برکت رهبری و مسئولان و ملت ایران، حمهوری اسلامی ایران مجددا از این حادثه سربلند و عزتمند خارج شد و الگویی پیشرفته و والا را از جمهوری اسلامی ایران ارائه (و نشان) داد که در مقابله با تمام چالش‌ها استوار است و این که چگونه بر سختی‌ها فائق می آید و پیروز می شود و به فعالیت خود ادامه می دهد.

دبیرکل حزب الله لبنان گفت: طبیعتا اکنون همه منتظر عملکرد ملت ایران هستند که بازتاب آن در حضور گسترده مردم در مراسم تشییع شهید رئیسی و سایر شهدا تجلی یافت و حضوری که در انتخابات ریاست جمهوری نمود پیدا خواهد کرد. وی افزود: از خداوند متعال مسالت داریم که این ملت عزیز، مجاهد، مبارز، فداکار، کربلایی و دوستدار و پشتیبان واقعی همه مستضعفان و ستمدیدگان جهان را در مسیر انتخاب صحیح موفق گرداند و رئیس جمهور مناسب را به قدرت برساند تا به همین راه و شیوه ادامه دهد و این امیدها را محقق سازد.
سید حسن نصرالله اظهار داشت: امروز جمهوری اسلامی ایران و این نظام مقدس فقط مسیر ملت ایران را تعین نمی کند بلکه با تمام صداقت، صراحت و شفافیت، مسیر و سرنوشت ملت‌ها، حکومت‌ها و آینده منطقه به تحولات و رویدادهای جمهوری اسلامی ایران وابسته است.

وی افزود: تصور کنید مثلا مصر وارد پیمان کمپ دیوید می‌شد و از نزاع برای مساله فلسطین خارج می‌شد و انقلاب اسلامی ایران در سال ۱۳۵۷ به رهبری امام خمینی رضوان الله تعالی علیه پیروز نمی‌شد. تصور کنید اسرائیل در سال ۱۹۸۲ به لبنان حمله می‌کرد و چیزی به نام جمهوری اسلامی ایران به رهبری امام خمینی (ره) و بعدا امام خامنه‌ای مد ظله العالی وجود نداشت. و تمام رویدادهای منطقه از جمله طوفان الاقصی که سرنوشت فلسطین را تعیین می‌کند، اتفاق می‌افتاد و چیزی به نام جمهوری اسلامی ایران وجود نداشت بلکه ایران دیگری وجود داشت.

سید حسن نصرالله گفت: سرنوشت کل منطقه و همه ملت‌های منطقه به مسیر، راه، حضور و تحمل شما مرتبط است. نظام جمهوری اسلامی ایران فقط مسیر و آینده ملت ایران نیست بلکه آینده و مسیرهمه ملتهای منطقه و دژ محکم در مقابل طاغوتیان، ظالمان، غارتگران، استعمارگران و سلطه جویان است که سرزمین و منطقه ما را از ظلم، ستم ، فساد، تجاوز و طغیان‌گری پر کرده‌اند.

وی تصریح کرد: ما پس از خداوند متعال به این کشور اسلامی مبارک، رهبری، ملت، مسئولان، مراجع ، دانشمندان و حوزه های علمیه امیدواری بزرگی داریم و از خداوند متعال مسالت داریم همه آنها را حفظ کند و شهدا را با رسول خدا و اهل بیت مطهرش علیهم اسلام محشور فرماید و درجات عالی در کنار پیامران، اوصیاء، شهدا و صدیقین نصیب آنان فرماید.

همسر شهید جمهور: نسل نور را مطابق با تعالیم اسلام تربیت کنیم

همسر شهید آیت الله سید ابراهیم رئیسی گفت: تقاضا دارم عالمان بزرگوار، معلمان دانشگاه ، حوزه و مدرسه و پدران و مادران، نسل نو را مطابق با تعالیم اسلام تربیت کنند.
جمیله علم الهدی در مراسم بزرگداشت اربعین شهادت رئیسی و همراهانش در محل مصلای امام خمینی (ره) افزود: تقاضا دارم عالمان بزرگوار، معلمان دانشگاه، معلمان حوزه و معلمان مدرسه و پدران و مادران مطابق با تعالیم اسلام نسل نو را تربیت کنند.

وی اظهار داشت: تعالیم اسلام مسئولیت را تقسیم می کند بین مردم و حکمران و حاکم و مردم به اندازه یک مسئولیت دارند بلکه مسئولیت مردم بیشتر است.

نخاله: شهیدان رئیسی و امیرعبداللهیان مواضع کشورهای مختلف را به فلسطین نزدیک‌تر کردند

دبیرکل جنبش جهاد اسلامی فلسطین گفت: شهید رئیسی و شهید امیرعبداللهیان موفقیت‌های بزرگی را برای مقاومت و منطقه رقم زدند و مواضع کشورهای مختلف را به فلسطین نزدیک‌تر کردند.
زیاد نخاله دبیرکل جنبش جهاد اسلامی فلسطین در مراسم گرامی‌داشت چهلمین روز شهادت رئیس جمهور و همراهان که در مصلی تهران برگزار شد، اظهار داشت: به همراه هیئتی از رهبران مقاومت فلسطین به تهران آمده‌ایم تا در این روز غم انگیز در کنار شما باشیم و اعلام کنیم که راه این شهدا را ادامه خواهیم داد.

وی گفت: آمده‌ایم تا یاد رئیس جمهور عزیز ایران را گرامی بداریم، کسی که در منطقه نقش بی‌بدیلی داشت و کارهای بزرگی را انجام داد که بخشی از آنها را می‌دانیم و بخشی از آنها را هم اطلاعی نداریم.

دبیرکل جهاد اسلامی فلسطین افزود: همچنین شهید رئیسی و شهید امیرعبداللهیان موفقیت‌های بزرگی را برای مقاومت و منطقه رقم زدند و مواضع کشورهای مختلف را به فلسطین نزدیک‌تر کردند. این یک موفقیت برای فلسطین و تمام منطقه بود.

نخاله بیان کرد: شهید رئیسی با تمام قدرت به نام ایران و جمهوری اسلامی ایران از فلسطین در تمامی محافل بین‌المللی دفاع کرد و این سخنان همچنان به قوت خود ادامه دارد و موثر است. ما در عملیات طوفان الاقصی از حمایت ملت ایران و جمهوری اسلامی ایران همواره یاد می‌کنیم و مواضع رئیس جمهور ایران و وزیر خارجه شهید ایشان را در حمایت از فلسطین فراموش نمی‌کنیم.

وی در پایان خاطرنشان کرد: به این مناسبت از ملت ایران، مسئولین جمهوری اسلامی و در رأس آنها رهبری معظم انقلاب اسلامی به دلیل حمایت مستمر از مقاومت و ملت فلسطین تشکر می‌کنم. به امید خدا با هم به سمت پیروزی قدس و فلسطین با یکدیگر ادامه می‌دهیم.

گروه های مختلف مردم، از ساعاتی قبل به این مراسم آمده‌اند، مردم قدرشناس تهران ساعت ۱۷ عصر پنجشنبه هفتم تیرماه با حضور در مصلای امام خمینی (ره) تهران، چهلمین روز شهادت رئیس جمهور و همراهان شهیدش را گرامی داشتند.

مردم در محوطه مصلای تهران در حالیکه شعارهای مرگ بر آمریکا ، مرگ بر اسرائیل و مرگ بر ضد ولایت فقیه سر داده اند، از ورودی ها به سمت جایگاه حرکت کردند. ‌

شرکت‌کنندگان در اربعین شهادت رئیس جمهور؛ عکس نوشته‌هایی از رهبر معظم انقلاب اسلامی و شهید آیت الله رئیسی در دست داشتند که جملاتی از رهبر انقلاب در توصیف آیت الله رئیسی رو آن نقش بسته است.

در مراسم چهلمین روز شهدای خدمت که با تلاوت قرآن، مداحی و سرود آغاز شد، سخنرانی سیدحسن نصرالله در این مسرام پخش شود و همچنین برخی از رهبران مقاومت در این مراسم سخنرانی کردند.

پربیننده ترین خبرها