تحلیلگر فلسطینی: حماس حذف شدنی نیست + فیلم

شنبه 9 تير 1403 - 16:02

تحلیلگر فلسطینی گفت: حمایت مردمی در باریکه غزه نقش اساسی در پایداری مقاومت داشته است و از سوی دیگرحوادث و تعاملات داخلی رژیم صهیونیستی نیز از باقی ماندن مقاومت و حماس حکایت دارد.

العالم فلسطین

حسین الدیک، تحلیلگر سیاسی فلسطینی در گفت و گو با برنامه "مع الحدث"شبکه خبری العالم با اشاره به اینکه آنچه بعد از عملیات 7 اکتبر (عملیات طوفان الاقصی)‌ رخ داد باعث آگاهی سیاسی ساکنان سرزمین های اشغالی شد، اظهار داشت: شهروندان عادی صهیونیستی هرگز تصور نمی کردند اتفاقات اخیر در حمایت از رخ دهد، حتی موسسات سیاسی و مراکز مطالعاتی و تحقیقاتی همه دانشگاه های این رژیم از این واکنش و روند غافلگیر کننده آن شوکه شدند.

وی خاطرنشان کرد: با وجود شدت قدرت ویرانگری و ماشین نظامی رژیم اسرائیل، در نهایت مقاومت فلسطین در حال بازگشت به همان نقاطی است که ارتش رژیم صهیونیستی وارد آن شده بود، مقاومت هم اکنون از همانجا موشک شلیک و به ارتش این رژیم حمله و خسارات زیادی به آنان وارد می کند حتی به نهادهای تصمیم‌گیرنده و شخصیت‌های نظامی و امنیتی آنها نیز مله شده است.

الدیک گفت: همه تحولات و تمهیدات و حوادث داخلی، توانایی ارتش رژیم اسرائیل در برخورد با تناقض های موجود در باریکه غزه، روش سازماندهی مقاومت، پایگاه مردمی مقاومت فلسطین در باریکه غزه و موضع شهروندان فلسطینی پیامی برای این رژیم داشت مبنی بر اینکه مقاومت فلسطین باقی است و حماس قابل حذف و نابودی نیست.

وی با تاکید بر نقش اصلی پایگاه مردمی باریکه غزه در پایداری مقاومت، گفت: با وجود شدت کشتارها، محاصره، مشکلات آب و هوایی، سوء تغذیه که اشغالگران بر ملت فلسطین تحمیل کرده اند، مقاومت و شهروندان فلسطینی با یکدیگر همکاری دارند.

الدیک خاطرنشان کرد: مهاجرت حدود 100 هزار شهرک نشین از خانه های خود در مرزهای شمالی با لبنان، علاوه بر این فشار خانواده های اسیران که نزد مقاومت در اسارت هستد و همچنین فشار شهرک نشین های صهیونیست در غلاف غزه بر کابینه نتانیاهو فشارهای مضاعفی وارد کرده است.

تحلیلگر سیاسی فلسطینی در پایان گفت: افکار عمومی در سرزمین های اشغالی از رژیم فعلی کینه دارد و همه نظرسنجی ها حاکی از آن است که در صورت برگزاری انتخابات، کابینه نتانیاهو باقی نخواهد ماند.

پربیننده ترین خبرها