اعتراف عجیب وزیر صهیونیست درباره شهرک سازی در زمین های فلسطینیان

اعتراف عجیب وزیر صهیونیست درباره شهرک سازی در زمین های فلسطینیان
يکشنبه 10 تير 1403 - 15:49

یکی از وزرای کابینه بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی، در اعترافی عجیب پشت پرده سیاست شهرک سازی این رژیم را در حالی فاش کرد که قطعنامه شورای امنیت ساخت این شهرک ها را غیر قانونی و ممنوع اعلام کرده است.

العالم – فلسطین اشغالی

بنابر این گزارش، بتسلئیل اسموتریچ وزیر دارایی رژیم صهیونیستی در اعترافی آشکار گفت: شهرک آویتار و دیگر شهرک های اسرائیلی اولین قدم برای خنثی سازی ایده کشور فلسطین هستند.

دو روز پس از تصمیم کابینه رژیم صهیونیستی برای ساماندهی شهرک آویتار، اسموتریچ به همراه یوسی داگان رئیس شورای شهرک های کرانه باختری اشغالی فلسطین، تسفی سوکوت عضو کنست و دانیلا وایس و تسفی الیملک شرباو روسای جنبش ناشالا از آویتار بازدید کردند.

وزیر دارایی رژیم صهیونیستی افزود: آویتار تنها تعدادی خانه نیست بلکه یک ایده است.

اقدامات رژیم اسرائیل در حالی است که شورای امنیت سازمان ملل اول اسفند ۱۴۰۱ (۲۰ فوریه ۲۰۲۳ ) با صدور بیانیه‌ای رسمی، طرح رژیم صهیونیستی برای گسترش شهرک‌سازی‌ها در اراضی اشغالی فلسطین را محکوم کرد؛ اقدامی که به رغم قطعنامه این شورا صورت گرفته و آمریکا نیز در این قطعنامه در نقش مخالف متحد دیرینه‌اش ظاهر شد.

آخرین بار، در دسامبر ۲۰۱۶ دولت باراک اوباما رئیس‌جمهور وقت ایالات متحده به قطعنامه‌ای در شورای امنیت که از رژیم صهیونیستی خواسته بود شهرک‌سازی را متوقف کند، رای ممتنع داد.

پربیننده ترین خبرها