روایت مدیر بیمارستان شفا غزه از شکنجه اسرا و قطع پای بیماران

دوشنبه 11 تير 1403 - 13:54

مدیر بیمارستان شفا در غزه پس از آزادی از زندان رژیم صهیونیستی گفت: دشمن صهیونیستی همه اسرای فلسطینی را از حقوق خود و دسترسی به دارو محروم کرده است.

العالم ـ فلسطین اشغالی

دکتر محمد ابو سلمیه با بیان این که اشغالگران اسرائیلی صبح امروز (دوشنبه) او و حدود 50 اسیر دیگر را آزاد کردند، اظهار داشت: اسرای فلسطینی در زندان‌های دشمن در وضعیت روحی و جسمی بسیار ناگواری قرار دارند.

مدیر بیمارستان شفا در غزه گفت: رژیم اشغالگر به جای درمان بیماران مبتلا به دیابت، پای آنان را قطع می‌کند.

وی افزود تیم‌های پزشکی رژیم اشغالگر صهیونیستی در اقدامی مخالف با قوانین بشردوستانه بازداشت شدگان را مورد حمله و ضرب و شتم قرار می‌دهند.

دکتر ابو سلمیه خاطر نشان کرد که صهیونیست‌ها او را همراه با اعضای یک کاروان بشردوستانه در گذرگاه نتساریم در حالی که مشغول انتقال مجروحان به بیمارستان شفا بوده، بازداشت کردند.

وی گفت: رژیم صهیونیستی او را 4 بار تحت محاکمه قرار داد بدون اینکه اتهام مشخصی به او نسبت داده شود.

مدیر بیمارستان شفا تصریح کرد که اشغالگران با اسرای فلسطینی همچون جمادات رفتار می‌کنند و حتی پزشکان اسرائیلی هم اسرا را مورد شکنجه قرار می‌دهند.

دکتر ابو سلمیه افزود: تخریب بیمارستان شفا به معنی نابودی سیستم بهداشتی در غزه است و این چیزی است که دشمن صهیونیستی به دنبال آن بود.

مدیر بیمارستان شفا در ادامه تصریح کرد: ما در زندان‌های اسرائیلی روزانه تحت شکنجه شدید بودیم و اشغالگران اتاق‌ها و سلول‌های اسرا را مورد حمله قرار می‌دادند.

وی تاکید کرد: هیچ سازمان و نهاد بین‌المللی در زندان با ما ملاقات نکرد و ما اجازه ملاقات با وکیل را هم نداشتیم.

مدیر بیمارستان شفاء غزه با اشاره به اینکه اسیران فلسطینی در بدترین شرایط در زندان های رژیم صهیونیستی نگهداری می شوند، افزود: اسیران با کمبود شدید آب و غذا مواجه هستند و تحت شکنجه و آزار و اذیت قرار دارند.
اسیرابو سلمیه با تمجدی از روحیه مقاومت اسیران فلسطینی در زندان های رژیم صهیونیستی افزود: اسیران فلسطینی در زندان های رژیم اشغالگر صهیونیستی از روحیه‌ خوبی برخوردار هستند.

وی افزود: صدها نفر از کادر پزشکی و درمانی توسط رژیم اشغالگر هدف قرار گرفته و شماری از اسرا به سبب شکنجه در زندان‌ها به شهادت رسیدند. اسیران به طور کلی تا ۳۰ کیلوگرم وزن خود را از دست داده اند.

مدیر بیمارستان شفاء غزه از سازمان های بین المللی خواست تا از زندان های رژیم صهیونیستی که اسیران فلسطینی در آنها نگهداری می شوند، بازدید کنند و از اوضاع بد آنها اطلاع یابند.

دکتر ابو سلمیه اظهارات مسئولان اسرائیلی در رابطه با بی‌اطلاعی از آزادی او را عجیب خواند و گفت: من به شیوه‌ای کاملا رسمی آزاد شدم.

مدیر بیمارستان شفا گفت: اشغالگران اسرائیلی اسرای فلسطینی را با استفاده از سگ‌های پلیسی و باتوم مورد حمله قرار می‌دادند و اسرا به مدت دو ماه جز یک قرص در روز چیزی برای خوردن نداشتند.

پربیننده ترین خبرها