شاباک و افشای سندی از تراکم جمعیت اسرا در زندان های «اسرائیل»

شاباک و افشای سندی از تراکم جمعیت اسرا در زندان های «اسرائیل»
سه شنبه 12 تير 1403 - 20:23

روزنامه عبری زبان «یدیعوت آحارانوت» با انتشار جزئیات سندی که آنرا هشدار آمیز خواند، از تعداد انبوه و غیر استاندارد اسرای فلسطینی در داخل زندان های رژیم اسرائیل و تراکم جمعیت در داخل زندان ها پرده برداشت.

العالم - فلسطین اشغالی

به گزارش العالم به نقل از این روزنامه صهیونیستی، رونین بار رئیس سازمان اطلاعات داخلی رژیم «اسرائیل» (شین بت یا شاباک)، این سند را برای بنیامین نتانیاهو نخست وزیر و ایتمار بن گویر وزیر تندروی به اصطلاح امنیت ملی این رژیم ارسال کرد.

بر اساس این سند ، 21 هزار زندانی فلسطینی در زندانی هستند که تنها ظرفیت 14500 نفر را دارد.

روزنامه یاد شده درباره یک بحران استراتژیک واقعی هشدار داد که به لغو بازداشت افرادی منجر می شود که به اذعان آن ، تهدیدی جدی و مستقیم به شمار می روند.

این روزنامه نوشت : این اقدام همچنین همانند یک بمب ساعتی در داخل زندان‌ها خواهد بود و ممکن است که مقامات ارشد اسرائیلی را در معرض خطر مواجه شدن با دادگاه‌های بین‌المللی قرار دهد.

یدیعوت آحارانوت خاطرنشان کرد که رونین بار در نامه خود ضمن انتقاد شدید از رفتار بن گویر و مسئولیت وی در قبال زندان‌های اشغالی، اقدامات وی را تخلف دانسته و لغو اقداماتی شد که به بازداشت‌شدگان آسیب می رساند.

رئیس شین بت همچنین از تصمیم بن گویر برای لغو دیدارهای صلیب سرخ با اسرا در زندان‌های اشغالی انتقاد کرد و اخطار داد این بحران با پیامدهای استراتژیک منفی برای «اسرائیل» همراه است و با از بین رفتن مشروعیت در سطح بین المللی برای ادامه جنگ، تجارت با کشورهای غربی که مهمترین دوستان اسرائیل در صحنه بین المللی هستند، آسیب خواهد دید ، چرا که شرط روابط تجاری ایجاد امنیت و رعایت استانداردهای بین المللی است.

پربیننده ترین خبرها