مقام سابق صهیونیست پیشنهاد ترور رهبران حماس در خارج را داد

مقام سابق صهیونیست پیشنهاد ترور رهبران حماس در خارج را داد
چهارشنبه 13 تير 1403 - 20:32

مشاور امنیتی سابق رژیم صهیونیستی ادعا کرد وقت آن رسیده است که مسئولان ارشد جنبش مقاومت حماس، در خارج از فلسطین از بین بروند.

العالم ـ فلسطین اشغالی

"مائیر بن شبات" در مقاله‌ای در روزنامه "یسرائیل هیوم" ادعا کرد "تا وقتی‌که اهداف اعلام‌شده جنگ غزه همچون توافق برای آزادی گروگان‌ها محقق نشود نباید از فشار بر حماس دست برداشت".

او به رژیم صهیونیستی پیشنهاد داد که برای تضعیف حماس به مجموعه‌ای از اقداماتش از جمله جلوگیری از توزیع کمک‌های بشردوستانه، جلوگیری از بازگشت ساکنان شمال غزه، حفظ کنترل بر گذرگاه‌های مرزی اصلی، ادامه محاصره جغرافیایی غزه، ایجاد محیط امنیتی گسترده و مدیریت قضیه بازداشت‌شدگان فلسطینی ادامه دهد.

"یونی بن مناحیم" تحلیلگر صهیونیست نیز گفته که با وجود تلاش‌های "بنیامین نتانیاهو" نخست‌وزیر و مسئولان امنیتی دیگر برای نابودی سران حماس در خارج از فلسطین اشغالی، رژیم هنوز این هدف را عملی نکرده است.

او در توییتی عنوان کرد که این تاخیر فقط دلایل عملیاتی دارد و ادعا کرد که به گفته منابع امنیتی، می‌توان با ترور نیروهای حماس آغاز کرد.

این در حالی است که طی ۹ ماه گذشته از تجاوز به غزه، مقامات رژیم صهیونیستی بارها به این موضوع اذعان کرده‌اند که این رژیم در این جنگ هیچ یک از اهدافش را محقق نکرده است.

چندی پیش "زاحی هنگبی" رئیس شورای امنیت داخلی رژیم صهیونیستی در اعترافی تلخ گفت: نتوانسته‌ایم هیچ‌یک از اهداف جنگ علیه غزه را محقق کنیم.

شبکه ۱۳ تلویزیون رژیم صهیونیستی به نقل از هنگبی افزود:نه حماس را نابود کرده‌ایم، نه شروط استرداد اسرا را مهیا کرده‌ایم و نه توانسته‌ایم ساکنان شهرک‌های مجاور غزه را با امنیت به خانه‌های خود بازگردانیم.

"حاییم رامون" وزیر سابق دادگستری رژیم صهیونیستی گفت: "اهداف جنگ محقق نشده است و رئیس ستاد ارتش باید استعفا کند.» وی اذعان کرد: «جنگ در غزه با شکست راهبردی اسرائیل همراه است."

شبکه "کان" رژیم صهیونیستی نیز به نقل از آلون داویدی شهردار "سدیروت" اعلام کرد: "ما خسته و درهم شکسته هستیم و نخست‌وزیر وعده می‌دهد و به آن عمل نمی‌کند."

نیویورک تایمز نیز از قول فرماندهان رژیم صهیونیستی نوشته پیروزی در این جنگ قابل محقق نیست.

پربیننده ترین خبرها