بایدن و نتانیاهو اواخر ماه جاری دیدار می‌کنند

بایدن و نتانیاهو اواخر ماه جاری دیدار می‌کنند
چهارشنبه 13 تير 1403 - 21:02

رئیس‌جمهور آمریکا و نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی در اواخر ماه جاری میلادی در واشنگتن با یکدیگر دیدار و گفت‌وگو می‌کنند.

العالم - آمریکا

شبکه خبری سی‌ان‌ان آمریکا، امروز- چهارشنبه- به نقل از یک منبع آگاه اعلام کرد که انتظار می‌رود "جو بایدن" رییس‌جمهور آمریکا و "بنیامین نتانیاهو" نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی در چند هفته دیگر در واشنگتن دی‌سی دیدار کنند.

این دیدار زمانی که‌نخست وزیر اسرائیل برای سخنرانی در کنگره در ۲۴ ژوئیه به آمریکا سفر می‌کند، اتفاق خواهد افتاد.

این منبع گفت که مقامات آمریکایی و اسرائیلی هنوز در حال بررسی جزئیات دیدار بایدن و نتانیاهو هستند که احتمالاً در کاخ سفید برگزار می‌شود.

یکی از مقامات کاخ سفید به سی‌ان‌ان گفت که بایدن چندین دهه است که نتانیاهو را می‌شناسد و "احتمالاً زمانی که نخست‌وزیر اسرائیل در طول یک هفته در واشنگتن حضور دارد، با او دیدار خواهد کرد. اما در حال حاضر توضیح بیشتری برای اعلام نداریم."

نشست این ماه در حالی برگزار می‌شود که آتش‌بس و توافق آزادی اسرا میان رژیم اشغالگر و حماس همچنان بی‌نتیجه مانده و تنش‌ها بین بایدن و نتانیاهو در ماه‌های اخیر تشدید شده است، زیرا آمریکا به طور فزاینده‌ای از نحوه انجام جنگ از سوی اسرائیل ناراضی است.

بایدن و نتانیاهو از زمان ۷ اکتبر مرتباً تلفنی گفت‌وگو کرده‌اند و آخرین دیدار آنها چند روز پس از حمله گروه‌های مقاومت فلسطین به رهبری حماس در تل‌آویو بود.

پس از گذشت حدود ۹ ماه از حمله بدون نتیجه و دستاورد رژیم اشغالگر به باریکه غزه، این رژیم روزبه‌روز بیشتر در بحران‌های داخلی و خارجی خود فرو می‌رود. نخست‌وزیر اسرائیل با فشارهای گسترده داخلی به‌ویژه از سوی خانواده اسرای اسرائیلی برای امضای توافق آتش‌بس با مقاومت فلسطین به جای ادامه جنگ روبه رو است.

در حالی که نتانیاهو و متحدانش خواهان تداوم جنگ هستند، مخالفان آنها بر آتش‌بس و آزادی اسرا تاکید دارند و بسیاری از کارشناسان، هدف نتانیاهو از اصرار بر تداوم جنگ را حفظ حیات سیاسی و فرار از تعقیب قضائی به خاطر پرونده های فساد می دانند.

دولت دموکرات آمریکا، اقدامات کابینه نتانیاهو را عامل گرایش بیشتر جوانان فلسطینی به مقاومت و در نتیجه تسریع فروپاشی این رژیم می‌داند.

ایرنا

پربیننده ترین خبرها