لحظه به لحظه با 272 مین روز حملات رژیم صهیونیستی به غزه و کرانه باختری

لحظه به لحظه با 272 مین روز حملات رژیم صهیونیستی به غزه و کرانه باختری
پنج‌شنبه 14 تير 1403 - 07:59

حملات جنایتکارانه رژیم صهیونیستی به غزه و کرانه باختری امروز (پنجشنبه) در حالی وارد دویست و هفتاد و دومین روز خود شده است که این رژیم کشته و مجروح شدن 5 نظامی خود از جمله کشته شدن یک افسر طی شب گذشته در شمال باریکه غزه را تایید کرد.

العالم ـ فلسطین اشغالی

بنابر گزارش های منتشر شده، ارتش رژیم صهیونیستی به کشته و زخمی شدن 5 نظامی این رژیم در غزه اعتراف و خاطرنشان کرد که در دو حمله شب گذشته (چهارشنبه) در شمال باریکه غزه یک افسر و یک سرباز کشته و سه تن دیگر زخمی شدند.

ارتش رژیم صهیونیستی که آمار تلفات نظامیان خود را سانسور و به صورت قطره چکانی اعلام می کند، پیش از این اعتراف کرده بود که از آغاز جنگ علیه غزه، 674 نظامی این رژیم کشته شده اند که نیمی از کشته ها پس از حمله زمینی به غزه اتفاق افتاده است.

انتشار این آمار درحالی است که با توجه به سانسور اخبار جنگ از سوی مقامات صهیونیست و اعمال سیاست قطره چکانی انتشار اطلاعات، برخی رسانه ها ی عبری شمار تلفات ارتش این رژیم را سه برابر آمار رسمی عنوان کرده اند.

بنابر اعلام ارتش رژیم صهیونیستی 28 نظامی این رژیم به ضرب گلوله تک‌تیراندازان مقاومت کشته شده اند.

صهیونیست‌ها همچنین شمار مجروحان خود از آغاز حمله زمینی به غزه را هم بیش از 4021 نفر اعلام کردند. همچنین 598 نظامی اسرائیلی به شدت مجروح شده و جراحت بیش از 1000 نظامی دیگر نیز متوسط اعلام شده است.

در همین حال شمار تلفات جنگ نسل کشی رژیم صهیونیستی علیه فلسطینیان غزه با استناد به جدیدترین آمار وزارت بهداشت فلسطین در غزه که دیروز (چهارشنبه) منتشر شد، حاکی است که شمار شهدای فلسطینیان غزه از هفتم اکتبر گذشته (15 مهر ماه / آغاز عملیات طوفان الاقصی) تاکنون به ۳۷۹۵۳ نفر و شمار مجروحان نیز به ۸۷۲۶۶ نفر رسیده است. هنوز بیش از ۱۰ هزار نفر نیز مفقود و زیر آوار هستند.

وزارت بهداشت فلسطین در غزه اعلام کرده که بیش از ۷۰ درصد از شهدا و مجروحان جنگ علیه غزه زنان و کودکان هستند.

گزارش لحظه به لحظه العالم از 272 مین روز حملات به غزه و کرانه باختری:

21:52 | تصاویری از حملات راکتی گروهان‌های قدس به مواضع ارتش اشغالگر در غلاف غزه

راکت

21:50 | مقاومت لبنان تصاویری از عملیات هدف قرار دادن مواضع ارتش رژیم صهیونیستی در جولان اشغالی و شمال فلسطین اشغالی را منتشر کرد.

۱

21:49 | القسام منتشر کرد: شلیک موشک‌های «سام7» به هواپیماهای صهیونیستی در شهر غزه با مشارکت گردان‌های شهید عبدالقادر الحسینی

سام

21:09 | یورش شهرک‌نشینان به جنوب جنین و آتش‌زدن املاک فلسطینیان

یورش

شهرک‌نشینان با حمایت نظامیان ارتش اشغالگر به شهرک الفندقومیه در جنوب جنین یورش بردند و املاک شهروندان فلسطینی را آتش زدند.

19:36 | هلاکت معاون فرمانده یک گروهان صهیونیستی در حملات حزب الله

ارتش رژیم اشغالگر اذعان کرد که معاون فرمانده یک گروهان در نبردهای جبهه شمالی بر اثر انفجار موشک شلیک‌شده از لبنان به سمت شمال «اسرائیل»، کشته شد.

18:42 | هلاکت تمام نیروهای یک یگان صهیونیستی در غرب رفح

القسام: نیروهای یک یگان صهیونیستی را به ورودی تونلی در محله تل السلطان در غرب رفح کشاندیم و به محض نزدیک شدن نظامیان صهیونیست به دهانه تونل، آن را منفجر کردیم. در این عملیات تمام نیروهای این یگان صهیونیستی به هلاکت رسیدند.

18:09 | موافقت نتانیاهو با ارسال هیئتی برای مذاکره

شبکه 12 تلویزیون رژیم اسرائیل اعلام کرد که پس از دریافت پاسخ حماس، نتانیاهو با ارسال هیئتی برای مذاکرات موافقت کرد اما تاکید کرد که جنگ پایان نخواهد یافت مگر با تحقق تمام اهدافش.

روزگذشته، «حسام بدران» از اعضای ارشد حماس، گفت که این جنبش برخی ایده‌های خود در خصوص آتش‌بس غزه و خروج نیروهای اسرائیلی از این منطقه را با میانجیگران مذاکرات در میان گذاشته است.

حسام بدران انتقال پیام حماس به میانجیگران مذاکرات را تایید کرد و گفت: «در مطالباتمان طی مذاکرات افراط‌ نکردیم و این اشغالگران هستند که سعی بر تشویش و فریب دارند.»

17:12 | ارتش اشغالگر: 4066 نظامی از ابتدای جنگ تاکنون زخمی شدند

ارتش رژیم اسرائیل اذعان کرد که از ابتدای جنگ تاکنون 4066 نظامی زخمی شدند و از این مجموع، 2069 نفر در عملیات زمینی مجروح شدند.

ارتش صهیونیستی همچنین اعلام کرد که در 24 ساعت گذشته در درگیری‌های غزه ، 17 سرباز زخمی شدند.

16:33 | رسانه‌های صهیونیستی: آتش‌سوزی در جولان و مسدود شدن بزرگراه 9088 و مشارکت بالگردها در عملیات مهار آتش

جولان

15:38 | رئیس شورای اجرایی حزب الله: پاسخ به ترور محمد نعمه از روز گذشته آغاز شده و ادامه خواهد داشت و جبهه نبرد همچنان شعله‌ور باقی خواهد ماند.


حزب الله لبنان روز گذشته رسما شهادت سردار محمد نعمه ناصر، ملقب به «حاج ابو نعمه» در جنوب لبنان را اعلام کرد.

14:52 | جنگ فرسایشی مقاومت علیه رژیم صهیونیستی در غزه / با زیر نویس فارسی

کم

14:48 | صحنه هایی از کمین مقاومت فلسطین علیه نظامیان صهیونیست/ با زیر نویس فارسی

کمین

12:24 | حمله موشکی گسترده به منطقه الجلیل اشغالی از لبنان/ وقوع بزرگ ترین حمله پهپادی به شمال فلسطین اشغالی

منابع عبری زبان از حمله موشکی گسترده از جنوب لبنان به منطقه الجلیل در شمال فلسطین اشغالی خبر دادند.

بنابر گزارش روز پنجشنبه مزکز اطلاع رسانی فلسطین، شبکه 12 تلویزیون رژیم صهیونیستی اعلام کرد که 15 موشک از لبنان به سمت الجلیل شلیک شده است.

جزئیات بیشتر

12:11 | هشدار وزارت بهداشت فلسطین درباره تعطیلی تنها بیمارستان باقی مانده در خانیونس و رفح غزه

وزارت بهداشت فلسطین هشدار داد تا چند ساعت دیگر به دلیل کمبود سوخت ژنراتورهای برق در مجتمع پزشکی ناصر، تنها بیمارستان اصلی باقی مانده که پس از کار افتادن بیمارستان اروپایی غزه در استان های خانیونس و رفح به بیماران خدمات ارائه می دهد، تعطیل خواهند شد.

در حال حاضر فعالیت برخی از بخش های مجتمع پزشکی ناصر متوقف شده است.

از همه نهادهای ذیربط، بین‌المللی و بشردوستانه می‌خواهیم برای تامین سوخت لازم جهت بهره‌برداری از ژنراتورها سریعا مداخله کنند.

11:39 | تصاویری از حمله موشکی و پهپادی گسترده حزب الله به شمال فلسطین اشغالی

حزب

رسانه‌های صهیونیستی اعلام کردند بسیاری از پایگاه‌های نظامی ارتش این رژیم در مرزهای شمالی هدف حمله پهپادی قرار گرفته است.

09:58 | اهتزاز بزرگترین پرچم فلسطین بر بلندای پایتخت ایران اسلامی

شامگاه دیشب (چهارشنبه) با حضور جمعی از خانواده‌های شهدای حماسه طوفان الاقصی بزرگترین پرچم فلسطین بر بلندای پایتخت ایران اسلامی در اراضی عباس آباد و بوستان طالقانی به اهتزاز درآمد.

09:44 | حیوانات غزه از حملات رژیم اسرائیل در امان نیستند

حیوان

سه قلاده شیر از بیم حملات رژیم صهیونیستی، همراه با صاحبان خود در جستجوی مکانی امن، از شهر رفح در جنوب غزه مهاجرت کردند.

08:52 | ارتش اشغالگر صهیونیستی اعلام کرد گروهبان روی میلر فرمانده یکی از دسته‌های تیپ گیواتی در نبردهای شجاعیه در غزه کشته شده است.

08:31 | آثار ناشی از حمله نظامیان رژیم اشغالگر به مرکز چاپ و نشر در شهر «طولکرم» واقع در کرانه باختری

چاپ

08:24 | برخورد خشن پلیس کانادا با حامیان فلسطین در شهر مونترال

مونترال

08:19 | غزه از کمبود آب، رنج می‌برد

اب

منابع فلسطینی گزارش دادند که شهر غزه با بحران آب روبرو بوده و تعداد زیادی از مردم در صف ایستاده اند تا ظروف خود را از آب پر کنند.

07:25 | ارتش اشغالگر کشته شدن یک سروان از تیپ گیواتی و زخمی شدن شدید یک افسر و یک سرباز دیگر در نبردها در شمال باریکه غزه را تایید کرد.

07:11 | شهرک‌نشینان اشغالگر صهیونیست اراضی کشاورزی و باغات فلسطینیان را در منطقه مسافر یطا در الخلیل در کرانه باختری فلسطین به آتش کشیدند.

آتش سورزی

(خبر تکمیل می شود)

پربیننده ترین خبرها