حمله موشکی گسترده به منطقه الجلیل اشغالی از لبنان/ وقوع بزرگ ترین حمله پهپادی به شمال فلسطین اشغالی

حمله موشکی گسترده به منطقه الجلیل اشغالی از لبنان/ وقوع بزرگ ترین حمله پهپادی به شمال فلسطین اشغالی
پنج‌شنبه 14 تير 1403 - 11:49

به دنبال اعلام منابع عبری زبان مبنی بر حمله موشکی گسترده از جنوب لبنان به منطقه الجلیل در شمال فلسطین اشغالی، حزب‌الله لبنان با تایید این حملات خاطرنشان کرد که در پاسخ به ترور فرمانده میدانی خود، در ادامه حملات به مواضع رژیم صهیونیستی با بیش از ۲۰۰ راکت مقرهای ارتش این رژیم را هدف قرار داده است.

العالم ـ لبنان

بنابر این گزارش، حزب‌الله لبنان امروز (پنج‌شنبه) اعلام کرد که در پاسخ به ترور دیروز (چهارشنبه) «حاج ابونعمه» فرمانده میدانی این جنبش در شهرک «صور»، با بیش از ۲۰۰ راکت مقرهای ارتش این رژیم را هدف قرار داده‌است.

در این حملات مقر جدید فرماندهی تیپ «۹۱» در پادگان «اییلایت»، مقر فرماندهی لشکر ۷ زرهی در پادگان «کاتساویا»، مقر فرماندهی گردان زرهی وابسته به لشکر ۷ در پادگان «گاملا»، مقر فرماندهی یگان ۲۱۰ (یگان جولان) در پایگاه نفح و مقر هنگ توپخانه‌ای وابسته به یگان ۲۱۰ در پادگان «یردن»، هدف قرار گرفتند.

همچنین پایگاه اطلاعاتی منطقه شمالی «میشار» و مقر فرماندهی تیپ حرمون ۸۱۰ در معالیه گولانی و نیز پایگاه اصلی یگان ۱۴۶ ایلانیا و مقر تیپ گولانی و یگان ایگور در پادگان شراغا هدف واقع شدند.

در همین حال بنابر گزارش مزکز اطلاع رسانی فلسطین، شبکه 12 تلویزیون رژیم صهیونیستی اعلام کرد که 15 موشک از لبنان به سمت الجلیل شلیک شده است.

منابع صهیونیستی اعلام کردند که آژیر خطر در منطقه الجلیل علیا به صدا درآمده است.
پهپادیاین منابع از احتمال حمله پهپادی به این منطقه نیز خبر دادند.

ارتش رژیم صهیونیستی اعلام کرد که از صبح امروز تا این لحظه 6 مرتبه آژیر خطر در شمال فلسطین اشغالی به صدا درآمده است.

شلیک بیش از 100 موشک به سمت شمال فسطین اشغالی

از سوی دیگر برخی از رسانه‌های صهیونیستی گزارش دادند که طی دقایق اخیر بیش از 100 موشک از جنوب لبنان به سمت پایگاه‌های اسرائیلی در شمال فلسطین اشغالی شلیک شده است.

این منابع همچنین از شنیده شدن صدای انفجارهایی در منطقه طبریا خبر دادند.

ده‌ها پهپاد نیز از جنوب لبنان به سمت الجلیل و جولان در شمال فلسطین اشغالی شلیک شده است.

منابع اسرائیلی از اصابت تعدادی موشک و پهپاد به شهرک کتسرین در جولان اشغالی و آتش‌سوزی گسترده در این منطقه خبر دادند.

حمله پهپادی گسترده به جولان اشغالی

منابع عبری زبان از حمله پهپادی گسترده از جنوب لبنان به منطقه جولان در شمال فلسطین اشغالی خبر دادند.

برخی منابع گفته‌اند دست کم 30 پهپاد به سمت جولان به پرواز در آمده اند.

آژیر خطر در بخش‌های وسیعی از منطقه الجلیل و جولان اشغالی فعال شده است.

منابع عبری زبان حمله امروز را بزرگ‌ترین حمله پهپادی به شمال فلسطین اشغالی از آغاز جنگ عنوان کرده‌اند.
مقاومت لبنان روز گذشته به حمله رژیم صهیونیستی به جنوب این کشور و ترور یکی از رهبران حزب‌الله، با رگباری از موشک‌ ها پاسخ داد.

پاسخ کوبنده روز گذشته مقاومت لبنان به ترور فرمانده حزب‌الله با 100 موشک

در واکنش به حمله دیروز (چهارشنبه) رژیم صهیونیستی به منطقه الحوش در شهر صور واقع در جنوب لبنان و ترور یکی از رهبران حزب‌الله، نیروهای مقاومت ساعاتی پس از این حمله با رگبارهای پیاپی موشک‌های کاتیوشا، فلق و برکان پادگان‌ها، مقرها و اماکن اشغالی در شمال فلسطین اشغالی و جولان اشغالی را هدف قرار دادند.

مقاومت لبنان در این حمله با 100 فروند موشک کاتیوشا مقر لشکر 210 جولان در پادگان نفح و مقر پدافند هوایی و موشکی در پادگان کیلع در جولان اشغالی را موشک‌باران کرد و همچنین با موشک فلق مقر تیپ 769 در پادگان کریات شمونه در الجلیل واقع در شمال فلسطین اشغالی را زیر آتش گرفت.

مقاومت همچنین پادگان زرعیت و مقر گردان نیروی زمینی در پادگان کایلا در جولان اشغالی را با موشک‌های برکان و سری جدید موشک کاتیوشا، هدف گرفت.

ارتش اشغالگر به اصابت دقیق این موشک‌ها به اهداف، طنین‌انداز شدن مکرر آژیرهای خطر در ده‌ها شهرک صهیونیست‌نشین و شعله‌ور شدن آتش در آنجا اذعان کرد.

به دنبال حمله پهپادی رژیم صهیونیستی، مقاومت اسلامی لبنان عصر دیروز (چهارشنبه)، اعلام کرد «محمد نعمه ناصر» فرمانده یگان «عزیز» حزب الله در منطقه «حداثا» در جنوب لبنان در راه قدس به شهادت رسیده است.

بنابر گزارش رسانه های لبنانی، این فرمانده حزب الله و همراهانش براثر حمله پهپادی رژیم اسرائیل به یک خودرو در شهر صور در جنوب لبنان به شهادت رسیدند.

پربیننده ترین خبرها