ادامه اختلافات در کابینه رژیم صهیونیستی بر سر آتش‌بس در غزه

ادامه اختلافات در کابینه رژیم صهیونیستی بر سر آتش‌بس در غزه
جمعه 15 تير 1403 - 22:11

رسانه‌های عبری‌زبان از پیشرفت مذاکرات تبادل اسرای میان تل‌آویو و جنبش حماس، و در عین حال اختلاف‌نظر نخست‌وزیر و وزیر جنگ رزيم صهیونیستی خبر می‌دهند.

العالم - فلسطین اشغالی

گزارش رسانه‌های عبری‌زبان حاکی از آن است که "یوآو گالانت" وزیر جنگ از حضور در نشست "بنیامین نتانیاهو" نخست‌وزیر با رئیس موساد و شاباک خودداری کرد.

گفتنی است نتانیاهو نیز از شرکت در نشست وزیر جنگ با روسای موساد و "شین بت" برای بررسی جزئیات مبادله زندانیان خودداری کرد.

نتانیاهو همچنین به گالانت گفت: "جلسه باید با حضور من برگزار شود" و من باید ریاست " کابینه کوچک امنیتی " را بر عهده بگیرم.

اعزام هیئت صهیونیستی به ریاست موساد به دوحه

دفتر بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر رژیم اسرائیل، دیروز پنجشنبه، جلسه کابینه امنیتی را برای بررسی پیشنهادات جنبش حماس برگزار کرد. نتانیاهو اذعان کرد هیئتی را برای آغاز مذاکرات مفصل درباره معامله تبادل زندانیان، به دوحه اعزام کرده است.

دفتر نتانیاهو گزارش داد نخست‌وزیر به "جو بایدن" رئیس‌جمهور آمریکا اطلاع داده که تصمیم دارد هیئتی را برای ادامه مذاکرات درباره زندانیان به ریاست رئیس موساد (بدون مشخص کردن این مذاکرات) اعزام کند. او تاکید کرد اسرائیل جنگ را فقط در صورت دست یافتن بر همه اهداف خود پایان خواهد داد.

از سوی دیگر، کاخ سفید از استقبال بایدن از تصمیم نتانیاهو مبنی بر اجازه دادن به مذاکره کنندگان اسرائیلی برای همکاری با میانجیگران آمریکایی، قطری و مصری برای دستیابی به توافق آتش بس خبر داد.

ادامه این بیانیه حاکی از گفت‌وگوی این دو مقام درباره آخرین پاسخ حماس است .

طبق این گزارش، رئیس موساد و هیئت اسرائیلی برای دیدار با نخست وزیر قطر به دوحه می روند.

این اختلاف نظر، جدید نیست

شایان ذکر است اختلاف نتانیاهو و گالانت جدید نیست، زیرا نتانیاهو پیشتر تلاش می‌کرد گالانت را از کابینه برکنار کند.

ماه مه گذشته، مشاجره علنی بی‌سابقه ای میان یوآو گالانت و بنیامین نتانیاهو بر سر مدیریت باریکه غزه پس از جنگ درگرفت.

گالانت از تأخیر در توافق بر سر آینده غزه انتقاد کرد، زیرا او بر این باور است که ادامه تردید احتمالا در آینده منجر به اشغال نظامی باریکه غزه شود، که او آن را قاطعانه به خاطر هزینه‌های گزاف مالی، نظامی و سیاسی که اسرائیل توان تحمل آن را ندارد، و خطراتش برای امنیت این رژيم رد کرده است.

کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها