کارشناس سیاسی: رای‌دهندگان ایرانی در انتخاب خود کاملا آزادند

جمعه 15 تير 1403 - 21:57

کارشناس مسائل ایران با اشاره به بیانات رهبر انقلاب اسلامی و تأکید ایشان بر درصد بالای مشارکت در انتخابات ریاست‌جمهوری، بیان کرد: نظام سیاسی ایران پذیرای هر نتیجه‌ای است که در این انتخابات به دست می‌آید.

العالم - ایران

"سید محمدصادق هاشمی شاهرودی" در گفت‌و‌گو با شبکه العالم گفت که عده‌ای تبلیغ می‌کنند که در ایران کاندیدای خاصی مورد نظر مقامات یا دولت است اما تاکید بر مشارکت این امر را نشان می‌دهد که رای‌دهنده ایرانی در انتخاب نامزد خود آزادی مطلق دارد. هیچ نامزدی بر دیگری اولویت ندارد و حاکمیت ایران نظر همه مردم ایران را به رسمیت می‌شناسد.

شاهرودی خاطرنشان کرد: نکته بسیار مهم این است که فضای آزاد در انتخابات به گونه‌است که برخی جریانهای مخالف نیز دریافته‌اند انتخابات فرصت مناسبی برای نقد و ارائه هر طرح اصلاحی است بدین معنا که هرگونه اصلاحی در عرصه سیاسی ایران باید از سوی نیروهای داخلی باشد و به هیچ وجه با مداخله خارجی‌ همراه نباشد.

شاهرودی خاطرنشان کرد: انتخابات بهترین سازوکار برای بروز یک جریان سیاسی منسجم است که نظرات سیاسی متعدد و متنوع را به هم نزدیک می‌کند. امروز فضای انتخاباتی که در اختیار رای‌دهندگان ایرانی قرار گرفته، هیچ محدودیت یا اجباری ندارد و فضای کاملا آزاد انتخاباتی را تضمین می‌کند.

وی در پایان گفت که مقامات ایرانی و همه نهادهای قانونی به حق مردم برای تعیین سرنوشت خود، احترام می‌گذارند و بر این آزادی تاکید می‌کنند. کسانی که پیشتر از تحریم انتخابات سخن می‌گفتند و خواهان عدم مشارکت بودند، نیز قانع شدند که فضای کاملا آزاد وجود دارد و در حال حاضر نه تنها در این انتخابات حضور دارند بلکه خواستار حضور توده مردم در انتخابات شدند.

کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها