دومین مناظره بایدن و ترامپ چه زمانی برگزار می‌شود؟!

دومین مناظره بایدن و ترامپ چه زمانی برگزار می‌شود؟!
يکشنبه 17 تير 1403 - 13:00

اولین مناظره میان جو بایدن و دونالد ترامپ دو نامزد انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۴ آمریکا در حالی برگزار شد که آثار کهولت سن بیش از پیش در صحبت و رفتار بایدن مشهود بود، حالا رای دهندگان آمریکایی منتظر برگزاری دومین مناظره این دو نامزد هستند.

العالم - آمریکا

جو بایدن رئیس‌جمهور آمریکا و دونالد ترامپ رئیس‌جمهور پیشین این کشور توافق کردند که ۲ مناظره در ماه‌های ژوئن و سپتامبر برگزار کنند.

اولین مناظره در روز ۲۷ ژوئن (پنجشنبه ۷ تیر ماه ۱۴۰۳) به میزبانی شبکه تلویزیونی سی‌ان‌ان برگزار شد.

بایدن در اولین مناظره با ترامپ به لکنت افتاد، بیش از اندازه مکث می‌کرد و نتوانست در تمام طول مدت این مناظره به وضوح افکار خود را بیان کند.

 بایدن و ترامپ در اولین مناظره انتخابات ریاست جمهوری آمریکا

به دنبال آن، تردیدها در مورد توان ذهنی و جسمانی وی برای ادامه مبارزات انتخاباتی افزایش یافت و زمزمه‌هایی در مورد برنامه‌ریزی اعضای حزب دموکرات برای منصرف کردن وی از ادامه مبارزات انتخاباتی به گوش می‌رسد.


گزینه‌های حزب دموکرات برای جایگزینی بایدن


بایدن در مصاحبه با شبکه ای.بی.سی نیوز که بامداد شنبه پخش شد، اظهار کرد که در حین مناظره به دلیل سرماخوردگی شدید و خستگی ناشی از پرواز با هواپیما رمقی نداشت.

تاریخ و ساعت برگزاری دومین مناظره بایدن و ترامپ

پس از اعلام عزم شبکه سی ان ان برای برگزاری اولین مناظره انتخاباتی میان بایدن و ترامپ، شبکه «ABC» آمریکا نیز اعلام کرد که میزبان مناظره دوم میان این دو نامزد انتخاباتی خواهد بود.

دومین مناظره در روز سه شنبه 10 سپتامبر (20 شهریور 1403)، ساعت 9 شب به وقت محلی برگزار خواهد شد.

آیا مناظره سومی هم برگزار خواهد شد؟!

هیچ مناظره دیگری برای ریاست جمهوری قبل از انتخابات برنامه ریزی نشده است. بایدن و ترامپ تنها با دو مناظره موافقت کردند - یکی توسط CNN و دیگری توسط شبکه ABC News-

آنها در حال دور زدن سنت سه جلسه مناظره توسط کمیسیون مناظره‌های انتخاباتی هستند که از سال 1988 بر مناظره های ریاست جمهوری نظارت دارد.

قرار بود سه مناظره کمیسیون در ماه های سپتامبر و اکتبر در دانشگاه های تگزاس، ویرجینیا و یوتا برگزار شود. مناظرات امسال بدون دخالت کمیسیون مورد توافق قرار گرفت.

این کمیسیون با انتقاد شدید هم از سوی ترامپ - که کمیسیون را به مغرضانه بودن علیه جمهوری خواهان متهم کرده است - و هم از سوی مشاوران نزدیک بایدن که رویه های کمیسیون را منسوخ می‌دانند، مواجه شده است.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها