حزب الله با 60 موشک پایگاه استراتژیک «میرون» رژیم صهیونیستی را هدف قرار داد

حزب الله با 60 موشک پایگاه استراتژیک «میرون» رژیم صهیونیستی را هدف قرار داد
يکشنبه 17 تير 1403 - 17:01

نیروهای حزب الله لبنان پایگاه استراتژیک «میرون» رژیم صهیونیستی را در شمال سرزمین‌های اشغالی با 60 موشک هدف قرار دادند.

العالم ـ لبنان

بنابر گزارش رسانه های عربی، حزب الله لبنان منطقه «جبل الجرمق» در شمال سرزمین‌های اشغالی را که پایگاه استراتژیک میرون نیز در آن واقع شده است، هدف حملات متعدد موشکی قرار داد.

منابع عبری به دنبال این حمله گزارش دادند که 60 موشک و راکت از خاک لبنان به سمت پایگاه میرون شلیک شده است.

حزب‌الله لبنان نیز در بیانیه‌ای اعلام کرد: مقر یگان کنترل هوایی و اداره عملیات هوایی در پایگاه میرون در جبل الجرمق را با ده‌ها موشک کاتیوشا هدف قرار داده است و موشک‌های شلیک شده نیز مستقیماً به هدف اصابت کردند.

حزب الله خاطرنشان کرد که این حمله باعث تخریب بخشی از تجهیزات پایگاه میرون و آتش سوزی در داخل آن شده است.

در بیانیه حزب الله همچنین آمده است که این حمله در حمایت از فلسطین و در پاسخ به ترور مجاهد «میثم مصطفی العطار» ملقب به «هادی» در منطقه «البقاع» انجام شده است.

منابع رسانه‌ای همچنین تصاویری از لحظه برخاستن دود از این پایگاه منتشر کردند.

حزب الله لبنان شنبه شب شهادت یکی از اعضای خود در حمله رژیم صهیونیستی در جنوب لبنان را تائید و خاطرنشان کرد که مقاومت اسلامی در فقدان شهید «میثم العطار» از اهالی شهر شعث که در راه قدس به درجه رفیع شهادت نائل شد، سوگوار است.

از سوی دیگر خبرنگار شبکه خبری العالم در لبنان گزارش داد، مقاومت اسلامی لبنان با صدور بیانیه ای رسمی اعلام کرد که پایگاه " النميرا" واقع در غرب دریاچه "طبریه" را با ده ها موشک کاتیوشا در پاسخ به حملات رژیم صهیونیستی به منطقه "البقاع" که منجر به شهادت یکی از نیروهای مقاومت شد، هدف قرار داد.

پایگاه " النميرا" حدود 30 کیلومتر با مرز لبنان و فلسطین اشغالی فاصله دارد، به دنبال این حمله رسانه های عبری اعلام کردند که چندین مصدوم از جمله کسانی که جراحات شدید داشتن به بیمارستان "طبریه" منتقل شده اند.

مقاومت اسلامی لبنان در بیانیه دیگری نیز اعلام کرد: سربازان اشغالگر را پس از رصد آنها و رسیدن به محل تعیین شده در پایگاه «برکه ریشا» با موشک‌های هدایت شونده هدف قرار دادیم.

این بیانیه می افزاید که محل مورد نظر مستقیما و به صورت دقیق مورد اصابت قرار گرفت و این حمله منجر به آتش‌سوزی و کشته و زخمی نظامیان رژیم صهیونیستی شد.

پربیننده ترین خبرها