شکست دوست نتانیاهو و برجسته‌ترین صهیونیست فرانسوی در انتخابات

شکست دوست نتانیاهو و برجسته‌ترین صهیونیست فرانسوی در انتخابات
دوشنبه 18 تير 1403 - 17:39

دور دوم انتخابات پارلمانی فرانسه شگفتی‌های بسیاری را به همراه داشت؛ مهم‌ترین آن شکست راست‌افراطی در دور دوم بود این در حالی است که در دور اول رتبه اول را به خود اختصاص داده بود و به امید  کسب اکثریت برای تشکیل دولت بود. و جناح چپ، جبهه مردمی جدید در صدر قرار گرفت و حزب مارین لوپن پس از حزب امانوئل ماکرون، رئیس‌جمهور رتبه سوم را از آن خود کرد.

العالماروپا

یکی از مهم‌ترین نتایج این انتخابات پارلمانی، شکست "مایر حبیب" نماینده فرانسوی-اسرائیلی در کسب کرسی نمایندگی فرانسوی‌ها در خارج از کشور پس از شکست مقابل "کارولین یادان" نماینده حزب "همه برای جمهوری حزب مکرون بود.

حبیب که تحت تدابیر امنیتی است و رسانه‌های فرانسوی او را "صدای لیکود" در فرانسه می‌نامند، هرگز روابط نزدیک خود را با "بنیامین نتانیاهو" نخست‌وزیر اسرائیل پنهان نمی‌کند، به گونه‌ای که بدون توجه به فرانسوی‌های مقیم کشورهای دیگر در سخنرانی‌های خود فقط درباره یهودیان فرانسوی سخن می‌گوید.

مایر حبیب از 7 اکتبر، افزون بر دعواهای علنی خود در پارلمان برای دفاع از جنایات اسرائیل، به عنوان مهمان تقریبا دائمی برنامه‌های گفت‌وگو محور فرانسه نقش مدافع سرسخت اسرائیل را ایفا می‌کند.

وی پیشتر آشکارا از "فردریک ژورنس" سفیر فرانسه در فلسطین اشغالی از پاکسازی قومی در کرانه باختری انتقاد کرده بود. او گفته است: نمی‌توان درباره شهرک‌سازی یهودیان در کرانه باختری صحبت کرد، زیرا "یهودیان مالک این سرزمین بوده و شهرک‌نشین نیستند".

این نماینده سابق پارلمان فرانسه به دلیل نزدیکی شدید به نتانیاهو از نفوذ زیادی برخوردار است، زیرا هیچ سیاستمدار یا مقام فرانسوی نمی‌تواند بدون برقراری رابطه شخصی با او، با اسرائیل رابطه برقرار کند و همین مساله موجب شد رئیس‌جمهور فرانسه در همه سفرهایش به تل‌آویو، او را با خود ببرد.

حزب جمهوری‌خواهان که مایر حبیب نماینده آن است، پس از انشعاب این حزب به دلیل ائتلاف "اریک سیوتی" رهبر حزب با حزب راست‌افراطی، تنها 45 کرسی در پارلمان فرانسه به دست آورد، در حالی که رهبران ارشد این حزب با این ائتلاف مخالفت کرده و آن را در تضاد با اصول جمهوری‌خواهانه‌ای راست سنتی از زمان ژنرال دوگل دانستند.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها