میقاتی: عدم گسترش جنگ در کانون توجهات ما قرار دارد

میقاتی: عدم گسترش جنگ در کانون توجهات ما قرار دارد
سه شنبه 19 تير 1403 - 20:41

نخست‌وزیر پیشبرد امور لبنان اعلام کرد ما همواره بر پایبندی خود به اجرای کامل مفاد قطعنامه 1701 تاکید داریم و خواهان الزام دشمن اسرائیلی به اجرای آن هستیم.

العالم - لبنان

«نجیب میقاتی»، نخست‌وزیر دولت پیشبرد امور لبنان در ابتدای جلسه هیات دولت اعلام کرد: هرچقدر چقدر هم که سطح نگرانی از وضعیت امنیتی جنوب و تهدید اسرائیل برای آغاز جنگ علیه لبنان بالا باشد، اهتمام و توجه ما بر عدم گسترش جنگ متمرکز است.

میقاتی افزود: کشورهای دوست نیز همواره اهتمام خود را به لبنان و کمک به ما برای عدم گسترش جنگ ابراز می‌کنند، در این زمینه، اخیراً با وزیر خارجه آلمان و نخست‌وزیر واتیکان دیدار کردم و آنها ابتکارعمل خود را برای برون‌رفت از وضعیت کنونی اعلام کردند.

وی اظهار داشت: لبنان همواره بر پایبندی خود به اجرای کامل مفاد قطعنامه 1701 تاکید دارد و خواهان الزام دشمن اسرائیلی به اجرای آن است.

میقاتی تصریح کرد: هفته گذشته من به منطقه جنوب سفر و در ابتدا از مقر فرماندهی ارتش در جنوب لیتانی بازدید کردم و در جریان وضعیت امنیتی منطقه قرار گرفتم، همه نهادهای دولتی در این شرایط در حال انجام وظیفه هستند که این دستاورد بزرگی است.

نخست‌وزیر دولت پیشبرد امور لبنان اظهار داشت: موضع ما ثابت است، ثبات قانونی در گرو انتخاب رئیس جمهور است، اختلافات سیاسی نباید مانع از همبستگی لبنانی‌ها برای تسریع در نجات وطنمان از خطرهایی شود که کشور را تهدید می‌کند، مردم تاب انتظار بیشتر از این را ندارند، ما نمی‌خواهیم به تنهایی مسئولیت پیشبرد امور مردم و دولت را برعهده داشته باشیم، همکاری در انجام مسئولیت‌ها مدخلی برای نجات کشور است.

وی گفت: درخصوص پرونده فرودگاه باید از اقدامات وزیر حمل و نقل و بازدید میدانی به همراه وزرای مربوطه تشکر و تاکید کنیم آنچه در مورد فرودگاه بیروت گفته شد در چارچوب شایعه‌پراکنی‌ها و جنگ روانی علیه لبنان قرار داشت و گزارش روزنامه تلگراف در مورد فرودگاه نادرست بود و ما در حال انجام تماس‌های دیپلماتیک در این خصوص برای اصلاح موضوع هستیم.

میقاتی در پایان گفت: در رابطه با پرونده آوارگان سوری، اداره امنیت عمومی در حال پیگیری جزئیات توافق است و من از سخنان برخی در مورد کاهش حمایت بین المللی از لبنان در تامین مالی این پرونده تعجب می‌کنم، همین‌ها هستند که در صورت درخواست حمایت و کمک در این زمینه، علیه دولت کمپین راه اندازی می‌کنند.

فارس

پربیننده ترین خبرها