زرادخانه جنگی رژیم اشغالگر رو به اتمام است/ هند صادرکننده بزرگ محصولات نظامی به اسراییل

زرادخانه جنگی رژیم اشغالگر رو به اتمام است/ هند صادرکننده بزرگ محصولات نظامی به اسراییل
چهارشنبه 20 تير 1403 - 13:43

یک رسانه عبری خبر داده که مهمات جنگی رژیم اسرائیل رو به اتمام است و این که از هفتم اکتبر گذشته، کشورهای غربی به طور غیررسمی تامین مواد خامی که این رژيم را قادر به ساخت و تولید تسلیحات می‌کند، متوقف کرده‌اند.

العالم- فلسطین اشغالی

به گزارش یورو نیوز عربی، روزنامه آمریکایی "نیویورک‌تایمز" گزارش داد که ارتش اسرائیل با کمبود گلوله‌های ۱۲۰ میلی‌متری برای تانک‌ها مواجه است طوری‌که برخی از تانک‌های مستقر در غزه اکنون در حال آماده‌باش نسبی هستند و مقادیر کمتری گلوله حمل می‌کنند.

این روزنامه گزارش داد که ارتش اسرائیل همچنین با کمبود قطعات یدکی تانک D9، بولدوزر، نفربر زرهی و سایر مهمات سبک زمینی مواجه است.

همزمان وب‌سایت عبری "کالکالیست"، متخصص در امور اقتصادی، به نقل از مسئولان ارشد ارتش رژیم اشغالگر فاش کرد که تامین‌کنندگان اصلی مواد خام برای تولید بمب‌ها، از زمان شروع جنگ غزه در هفتم اکتبر فروش محصولات خود به تل‌آویو را متوقف کرده‌اند.

"یووال ساد" خبرنگار اقتصادی کالکالیست در پستی در شبکه اجتماعی ایکس نوشت:‌ "در زمانی‌ که اعضای کابینه مشغول دعوا بر سر پست و افتخارات هستند بحران سیاسی- امنیتی در حال وخیم‌تر شدن است؛ یک سری از کشورها فروش مهمات به اسرائیل را متوقف کرده‌اند. "

پیشتر نیز گزارش‌هایی از کشورها و شرکت‌هایی که درصدد کاهش تجارت دفاعی با رژیم اسرائیل هستند، منتشر شده است.

امروزه هند بزرگ‌ترین صادر کننده محصولات نظامی به اسرائیل محسوب می‌شود و همچنین به تامین‌کننده اصلی مواد خام دفاعی و حتی تسلیحات به این رژیم تبدیل شده است.

پربیننده ترین خبرها