مسئول جبهه مردمی فاش کرد:

خودداری رژیم اشغالگر از اعطای تضمین در مورد آتش‌بس دائمی + ویدیو

پنج‌شنبه 21 تير 1403 - 12:50

مسئول جبهه مردمی برای آزادی فلسطین در لبنان تاکید کرد که مذاکرات دوحه درباره غزه منتظر پاسخ رژیم صهیونیستی به عکس العمل های مقاومت به بند 14 توافق آتش بس دائم است؛ این رژیم حاضر به اعضای هیچ گونه تضمینی در این خصوص نیست.

العالم - فلسطین اشغالی

هیثم عبده، مسئول جبهه مردمی برای آزادی فلسطین در لبنان در گفت‌وگو با شبکه خبری العالم در برنامه «مع الحدث» گفت: مذاکرات روز دوشنبه و سه‌شنبه در قاهره، مذاکرات مقدماتی بود که پیرامون محور فیلادلفیا و گذرگاه رفح صورت گرفت؛ به طورمبدئی جو مثبتی بر فضای مذاکرات درباره گذرگاه رفح حاکم است اما مباحث دیگری نیز در مورد مکانیسم عملکرد گذرگاه مطرح شده است.

وی در خصوص محور فیلادلفیا تصریح کرد که طرح رژیم صهیونیستی برای ساخت دیوار امنیتی در امتداد مرز مصر و باریکه غزه تاکنون نتوانسته است توافق مصر و مقاومت فلسطین را جلب کند و طرفین همچنان در حال بررسی این موضوع هستند.

وی افزود که مذاکرات دوحه در انتظار پاسخ رژیم صهیونیستی به عکس العمل های مقاومت درباره بند 14 مذاکرات است. این بند – که به آتش بس دائم مربوط می شود - از ابتدای مذاکرات، مورد اختلاف طرفین بوده است.

وی خاطرنشان کرد که در متن پیشنهادی آمده بود: «مصر، قطر و آمریکا تمام تلاش خود را برای آتش‌بس انجام خواهند داد.» در این باره مقاومت تاکید کرد که این عبارت با واژه‌ای که معنای «ضمانت» دارد جایگزین شود تا الزام‌آور شود و آثار عملی به همراه آورد اما رژیم صهیونیستی امتناع ورزید، بنابراین آمریکا واژه «متعهد می‌شود» را جایگزین کرد ولی در مورد آن تاکنون هیچ توافقی حاصل نشده است.

هیثم عبده گفت: ما معتقدیم مشکل کار در دو نکته اساسی است: اول آتش‌بس همه جانبه و دائم است که رژیم صهیونیستی آن را نپذیرفته و نمی‌خواهد در این باره تضمین بدهد. دوم خروج کامل نظامیان اشغالگر از باریکه غزه.

پربیننده ترین خبرها