برای مذاکرات مبادله اسرا..

تشکیل شورای کوچک "حل اختلاف" در کابینه ی "اسرائیل"!

تشکیل شورای کوچک
پنج‌شنبه 21 تير 1403 - 13:39

شبکه 13 رژیم صهیونیستی از تشکیل "شورای کوچک وزیران" در امروز پنجشنبه خبرداده و فاش کرد که این شورا قصد دارد هیئت های اسرائیلی بیشتری را به قطر و مصر اعزام کند.

العالم - فلسطین اشغالی

دفتر نتانیاهو در بیانیه‌ای اعلام کرد "وی (نخست وزیر رژیم موقت صهیونیستی) در دیدار وگفتگو با "برت مک گورک"، فرستاده ویژه رئیس جمهور آمریکا در خاورمیانه ضمن بحث در مورد مسائل منطقه‌ای، بر پایبندی خود به خطوط قرمز توافق مبادله زندانیان تاکید کرده است".

رسانه‌های عبری نیز گزارش دادند که "دیوید بارنیع" و"رونین بار" از روسای موساد وشاباک و "گال هيرش" مسئول پرونده اسرای اسرائیلی در ارتش، دیروز چهارشنبه، و در بحبوحه گزارش‌هایی مبنی بر قصد نتانیاهو برای خنثی کردن توافق معامله زندانیان و اسرا به دوحه پایتخت قطر رفته و با میانجی‌گران قطری و مصری در مورد مفاد آن گفتگو کرده اند.

پیشتر ودر همین رابطه شورای رسانه‌های رژیم صهیونیستی به نقل از یک منبع گزارش داد که "در مذاکرات دوحه سازوکار پر کردن شکاف ها به ویژه در مورد آتش بس در نوار غزه و هویت اسرای فلسطینی، موضوع بحث خواهد بود."

این در حالی است که این شورا به نقل از یکی از مقامات شرکت‌کننده در مذاکرات اذعان کرده است که فرصت کنونی برای دستیابی به معامله مبادله‌ اسرا ممکن است غیر قابل تکرار باشد. روزنامه "یدیعوت آحرونوت" نیز اعلام کرد که طرف های ذیربط خواهند کوشید تا مواردی را که در آن پیشرفت داشته‌اند جمع بندی و تعداد بیشتری از مشکلات وموارد اختلاف را حل کنند.

این اطلاعات بر اساس گزارش‌هایی مبنی بر مشارکت "ویلیام برنز"مدیر سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا (سیا)، و "محمد بن عبدالرحمن" نخست‌وزیر و وزیرخارجه قطر، و نیز "عباس کامل" رئیس سازمان اطلاعات مصر، منتشر شده است.

دیروز دوحه میزبان مذاکرات مبادله اسرا با شرکت هیئتهای "اسرائیلی"، آمریکایی و میانجی‌گران مصری و قطری بود.

پربیننده ترین خبرها