مهم ترین تحولات در 280مین روز از نسل کشی صهیونیست ها در غزه

مهم ترین تحولات در 280مین روز از نسل کشی صهیونیست ها در غزه
جمعه 22 تير 1403 - 11:29

رژیم صهیونیستی در دویست و هشتادمین روز متوالی از جنایت نسل‌کشی هولناک خود علیه فلسطینی‌ها در باریکه غزه بامداد امروز جمعه، با انجام ده‌ها حمله هوایی و گلوله‌باران شدید مناطق مختلف، به کشتار غیرنظامیان و محاصره آنان ادامه داد.

العالم - فلسطین اشغالی
وزارت بهداشت فلسطین در نوار غزه اعلام کرد که ارتش رژیم اشغالگر صهیونیستی در 24 ساعت گذشته 2 جنایت دیگر علیه غیرنظامیان فلسطینی در این باریکه مرتکب شده است که در این جنایات 50 فلسطین شهید و 54 نفر نیز زخمی شدند.
بدین ترتیب شمار شهدای حملات رژیم صهیونیستی به غزه از هفتم اکتبر گذشته تاکنون به 38345 نفر و شمار مجروحان نیز به 88295 نفر افزایش یافته است.
همچنین در عرصه سیاسی، جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس ) اعلام کرد که به بسته پیشنهادی آتش‌بس و تبادل اسرا که از طریق کشورهای میانجی‌گر در اختیار رژیم صهیونیستی قرار داده پاسخی دریافت نکرده است ؛ از سوی دیگر، جیک سالیوان، مشاور امنیت ملی آمریکا اعلام کرد که مذاکره‌کنندگان پیشرفت‌هایی در جهت دستیابی به آتش‌بس داشته‌اند، وشاخص‌های مثبت‌تر ی نسبت به هفته‌های گذشته در مذاکرات غزه وجود داشته است.

در پی واکنش حماس به طرح توافق تبادل اسرا و آتش بس در غزه، یک هیئت صهیونیستی به سرپرستی رونن بار، رئیس سرویس امنیتی شین بت، دیروز، پنجشنبه، برای تکمیل گفتگوها وارد مصر شده است؛ همچنین دیوید بارنیا رئیس موساد روز چهارشنبه گذشته در یک نشست چهارجانبه برای انجام مذاکرات در دوحه درباره توافق تبادل اسرای غزه شرکت کرد.

از سوی دیگر ارتش اشغالگر رژیم صهیونیستی شامگاه پنجشنبه با انتشار نتایج تحقیقات خود در خصوص حمله شاخه نظامی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس ) به شهرک "كيبوتس - بئيری " که در در روزهای 7 و 8 اکتبر ودرجریان عملیات "طوفان الاقصی" اتفاق افتاده بود رسماً به ناتوانی خود در تأمین امنیت شهرک نشینان اذعان کرد.

گزارش لحظه به لحظه العالم از 280 مین روز حملات به غزه و کرانه باختری:

17:54 | اردوغان: همکاری ناتو با «اسرائیل» برای ترکیه قابل قبول نیست

رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه اعلام کرد: «کابینه «اسرائیل» نمی تواند به همکاری خود با ناتو ادامه دهد. نتانیاهو امنیت کل منطقه را به خطر می‌ اندازد. ما با ساختاری مواجه هستیم که هیچ قانونی را به رسمیت نمی‌شناسد.»

جزئیات بیشتر

17:26 | بیانیه راه پیمایی میلیونی در یمن و تاکید بر مقابله با دشمنان متجاوز

راهپیمایی میلیونی مردم یمن در صنعاء پایتخت این کشور امروز (جمعه) تحت عنوان «همسو با غزه در برابر آمریکا و دیگر متجاوزان خواهیم ایستاد» منتشر شد.

بیانیه راه پیمایی میلیونی مردم یمن از پایداری افسانه ای مردم و رزمندگان فلسطینی در غزه و کرانه باختری و عشایر غزه که توطئه های دشمن صهیونیستی را خنثی کرده اند، تمجید کرد و بر آنان درود فرستاد.

16:58 | راه پیمایی هفتگی بحرینی ها بعد از نماز جمعه امروز برای اعلام همبستگی با فلسطین و غزه در منطقه الدراز واقع در غرب منامه پایتخت بحرین

بحرین

14:26 | آثار جنایت صهیونیست‌ها در غرب غزه/پیکرهای سوخته شهدا و منازل ویران‌شده

صهیون

با خروج جزئی نظامیان رژیم صهیونیستی از جنوب غرب شهر غزه پس از 4 روز حمله نظامی،صحنه ای دیگر از جنایات صهیونیست ها آشکار شد...ده ها جنازه روی زمین و زیر آوار و مانده و صدها خانه به طور کامل ویران شده است.

13:30 | راهپیمایی باشکوه مردم صعده یمن در حمایت از غزه

یمن

13:23 | تظاهرات خانواده‌های اسرای صهیونیست برای سومین روز متوالی

تظا

12:31 | حملات خمپاره ای سرایا القدس به نظامیان اشغالگر در غرب غزه

یب

گروهان‌های قدس(سرایا القدس) شاخه نظامی جنبش جهاد اسلامی تصاویری از حملات خمپاره‌ای مبارزان این گروه علیه نظامیان صهیونیست و هدف قرار دادن تجهیزات آنها در منطقه الصناعه در غرب شهر غزه منتشر کرد.

10:31 | خارج‌کردن پیکر بیش از 50 شهید از مناطقی در غرب غزه پس از عقب‌نشینی ارتش اشغالگر

دفاع مدنی در غزه:

ارتش اشغالگر بامداد امروز از مناطقی در تل الهوی و خیابان الصناعه در غرب غزه عقب نشینی کرد و نیروهای ما در حال تلاش برای خارج کردن پیکر شهدا از این مناطق هستند.

اوضاع در منطقه الصناعه پس از عقب نشینی نظامیان اشغالگر، بسیار فاجعه بار است.

پیکر دهها شهید در کوچه ها و در منازل ویران‌شده انباشته شده است.

نظامیان اشغالگر قبل از عقب نشینی برخی منازل را آتش زدند و نیروهای دفاع مدنی در حال تلاش برای خارج کردن پیکر شهدا هستند.

تاکنون پیکر بیش از 50 شهید از منطقه الصناعه و تل الهوی بیرون کشیده شده است.

09:21 | نظرسنجی: 43 درصد از صهیونیست‌ها خواهان نخست وزیری گانتس هستند

نتایج نظرسنجی روزنامه معاریو:

در صورتی که امروز انتخابات برگزار شود، مخالفان به رهبری گانتس 60 درصد از کرسی‌های کنست را به دست خواهند آورد و 50 کرسی از آن نتانیاهو خواهد بود.

43 درصد از شرکت‌کنندگان از نخست وزیری گانتس حمایت می‌کنند؛ در حالی که 38 درصد خواهان نخست وزیری نتانیاهو هستند.

09:10 | اعتراف رسمی صهیونیست‌ها به شکست در حفاظت از شهرک «بئيری»

ارتش اشغالگر رژیم صهیونیستی رسماً شکست خود را در حفاظت از شهرک نشینان شهرک "كيبوتس - بئيری " روستایی در نزدیکی نوار غزه در جریان عملیات "طوفان الاقصی" پذیرفت.

08:59 | هاآرتس: کانال 13 شاهد عملیات پاکسازی مخالفان نتانیاهو است؛ این عملیات با لغو برنامه رفیف دروگر، خبرنگار و تحلیلگر مشهور شروع شده است.

08:27 | روزنامه «معاریو» به نقل از آویگدور لیبرمن:

نتانیاهو اسرائیل را به سوی نابودی سوق می‌دهد؛ نتانیاهو قادر به مدیریت هیچ چیزی نیست.

اسرائیل در حال حاضر دچار بزرگترین بحران سیاسی، اقتصادی و امنیتی از زمان تاسیس تاکنون است.

اگر کنست و ائتلاف کنونی تا سال 2026 به کار خود ادامه دهند، اسرائیل دیگر وجود نخواهد داشت.

07:17 | هلاکت یک افسر صهیونست در جبهه شمالی

ارتش رژیم اسرائیل اذعان کرد که یک افسر در یگان 9308 در درگیری‌ها در جبهه شمالی کشته شد.

پربیننده ترین خبرها