گزارش العالم از کمک های مالی برنامه جهانی غذا به اهالی خارطوم

شنبه 23 تير 1403 - 16:35

در شرایطی که کمبود مواد غذایی و افزایش قیمت کالاها در سودان، هزاران سودانی را در وضعیت وخیم انسانی قرار داده، برنامه جهانی غذا تصمیم گرفته است به منظور بهبود شرایط نسبی زندگی، ماهیانه هشت دلار برای هر نفر در شهر خارطوم پایتخت جنگ زده این کشور اختصاص دهد.

العالم- آفریقا

به گزارش خبرنگار شبکه خبری العالم، بدتر شدن شرایط زندگی در سودان در سایه جنگ مستمر، هزاران نفر از شهروندان را در سرتاسر کشور آواره کرده است و هر روز به دلیل کمبود حجم کمک‌های انسانی، بر شدت این بحران افزوده می‌شود. بسیاری از سودانی‌های قحطی‌زده برای تامین حداقل مایحتاج زندگی، به کمک‌های دولتی و خیریه چشم امید بسته‌اند که ناچیز هم هست.

"محمد قاسم" از مسئولان محلی در شهر "ام درمان" به خبرنگار العالم گفت: زمانی‌که کمک‌ها برای آوارگان، از سوی مراکز خیریه می‌آید ما زندگی راحتی داریم ولی بدون این کمک‌ها شرایط زندگی سخت است.

بحران کمبود مواد غذایی، که آورگان در کنار افزایش قیمت کالاهای اساسی به دلیل کاهش ارزش پول ملی، با آن مواجه هستند باعث شده که برنامه جهانی غذای سازمان ملل یک پروژه حمایت مالی از ساکنان خارطوم را ارائه دهد که به موجب آن، هر شهروند ۸ دلار در ماه دریافت خواهد کرد که البته به گفته آوارگان، این مبلغ مایحتاج فقط چند روز آنها را تامین می‌کند.

"عواطف احمد" یک آواره سودانی در گفت‌وگو با خبرنگار العالم، از کم بودن حجم کمک‌های اختصاصی به آوارگان انتقاد کرد.

بر اساس برآوردهای بین‌المللی، حدود نیمی از جمعیت ۴۲ میلیون نفری سودان به دلیل جنگ با بحران گرسنگی دست و پا می‌زنند.

پربیننده ترین خبرها