سخنگوی جنبش جهاد اسلامی فلسطین در گفت وگو با العالم اعلام کرد:

شلیک نتانیاهو به آتش بس با بمب های ممنوعه/ جنایت خان‌یونس، مقاومت فلسطین را در تأکید بر شروطش مصمم‌تر کرد

شنبه 23 تير 1403 - 21:29

سخنگوی جنبش جهاد اسلامی فلسطین به تلویزیون العالم گفت:‌ خان‌یونس امروز (شنبه)‌ در پی جنایت ددمنشانه رژیم اشغالگر شاهد صحنه بسیار وحشت‌برانگیزی بود، رژیم اشغالگر در این حمله چندین تُن بمب و مواد منفجره بر روی سر آوارگان فلسطینی در این منطقه ریخت و آنها را به خاک و خون کشید.

العالم- فلسطین اشغالی

"محمد الحاج موسی" سخنگوی جنبش جهاد اسلامی فلسطین درگفت وگو با العالم اظهار داشت: گزارش‌ها نشان می‌دهد که رژیم اشغالگر از تسلیحات جدید و ممنوعه‌ در جریان بمباران امروز علیه آوارگان فلسطینی در منطقه المواصی در خانیونس واقع در جنوب باریکه غزه استفاده کرده است.

وی گفت: این جنایت نشان‌دهنده این است که این رژیم بر ادامه جنایات علیه فلسطینیان مصمم است و بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی هیچ اهمیتی به تلاش‌ها برای دستیابی به توافق آتش‌بس نمی‌دهد.

او خاطرنشان کرد که تداوم جنایت در باریکه غزه در نتیجه سرپوشی است که دولت آمریکا و برخی کشورهای غربی برای رژیم اشغالگر ایجاد می‌کنند البته مواضع ضعیف کشورهای عربی در برابر این کشتار را نباید نادیده گرفت.

سخنگوی رسانه‌ای جهاد اسلامی تأکید کرد که نتانیاهو با این جنایت به جامعه جهانی می‌گوید که به هیچ‌یک از قطعنامه‌های بین‌المللی و هنجارهای انسانی و اخلاقی پایبند نیست و هیچ نهادی نمی‌تواند او را مجبور به توقف جنگ و جنایت در باریکه غزه کند. در واقع، نتانیاهو با این کشتار امروز در خان‌یونس، به مذاکرات آتش‌بس شلیک کرد.

او متذکر شد که این جنایت کافی‌ است که مقاومت به شروط اعلام‌شده خود، از جمله آتش‌بس پایدار و عقب‌نشینی کامل رژیم اشغالگر از سرتاسر باریکه غزه به‌ویژه از محور نتساریم و فیلادلفیا بیشتر اصرار بورزد.

الحاج موسی با اشاره به اینکه بازگشت آوارگان و تضمین‌دهی درباره عدم ازسرگیری جنگ از دیگر شروط مقاومت است، خاطرنشان کرد: رژیم اشغالگر گمان می‌کند که از طریق این جنایات می‌تواند به آنچه که در مقابله با مقاومت، در میدان نتوانسته است برسد، دست یابد.

بنابر گزارش خبرنگار العالم، رژیم اشغالگر در حمله امروز (شنبه) به آوارگان فلسطینی در منطقه المواصی خان یونس در جنوب باریکه غزه، از بمب ها و موشکهایی با قدرت انفجاری شدید استفاده کرد که به شهادت بیش از 100 فلسطینی و زخمی شدن دهها نفر دیگر منجر شد، همچنین سبب شد تا بسیاری از افراد در زیر آوارها مدفون شوند.

پربیننده ترین خبرها