لحظه به لحظه با ۲۸۲ مین روز حملات رژیم صهیونیستی به غزه و کرانه باختری

لحظه به لحظه با ۲۸۲ مین روز حملات رژیم صهیونیستی به غزه و کرانه باختری
يکشنبه 24 تير 1403 - 08:48

در حالی که جنگ غزه وارد 282مین روز خود شده است، تحولات جنگ به طور قابل توجهی سرعت گرفته طوری‌که ارتش اشغالگر یکی از هولناک‌ترین قتل عام ها را در غزه انجام داد و خیمه‌های آوارگان را در در منطقه مواصی در خان‌یونس هدف قرار داد که در نتیجه آن ده‌ها فلسطینی شهید و زخمی شدند.

العالم - فلسطین اشغالی

صهیونیست‌ها مدعی شدند این جنایت به منظور هدف قرار دادن محمد ضیف از فرماندهان نظامی حماس و معاونش صورت گرفته است در حالی‌که حماس آن را تکذیب کرد.

در همین حال بنیامین نتانیاهو، رئیس دولت اشغالگر صهیونیست، اعلام کرد که «جنگ تنها پس از دستیابی به تمام اهداف اسرائیل پایان خواهد یافت».

وی مدعی شد "هر اتفاقی هم بیفتد، اسرائیل به همه فرماندهان حماس دست خواهد یافت."

از سوی دیگر و همزمان با اعلام توقف مذاکرات آتش‌بس در غزه، به دلیل عدم جدیت رژیم صهیونیستی و اظهارات پی در پی نتانیاهو که مانع ادامه تلاش میانجی‌گران می شود وزارت بهداشت غزه اعلام کرد: در حملات رژیم صهیونیستی طی 24 ساعت گذشته 61 فلسطینی شهید و 129 نفر مجروح شده اند و شمار شهدا نیز به عدد 38443 نفر رسیده است.

دو منبع امنیتی مصری روز شنبه گفتند که مذاکرات آتش‌بس در غزه پس از مذاکرات فشرده در طول سه روز گذشته که به نتیجه قابل قبولی هم منجر نشد، متوقف شده است.

به گفته این دو منبع مصری این موضوع نشان می‌دهد که «اسرائیل» قصد و نیت واقعی برای دستیابی به توافق آتش‌بس با حماس را ندارد.

گزارش لحظه به لحظه العالم از ۲۸۲مین روز حملات به غزه و کرانه باختری:

22:20 |‌ گردان‌های المجاهدین مسئولیت عملیات مقاومتی امروز در فلسطین اشغالی را به عهده گرفت

گردان‌های المجاهدین عملیات زیرگیری و تیراندازی در شهر رمله در شمال غرب قدس شریف در فلسطین اشغالی که طی آن یک افسر صهیونیست و 3 سرباز ارتش اشغالگر زخمی شدند، به عهده گرفت.

گردان‌های المجاهدین تاکید کرد که این عملیات واکنشی طبیعی به جنایات رژیم صهیونیستی علیه ملت فلسطین بویژه در باریکه غزه است.

21:38 |‌ افزایش آمار قربانیان جنایت امروز صهیونیست‌ها در اردوگاه النصیرات

منابع خبری تاکید کردند که آمار قربانیان جنایت امروز صهیونیستها در مدرسه ابوعریبان در اردوگاه النصیرات در مرکز باریکه غزه به 17 شهید و 80 مجروح افزایش یافت. (جزییات بیشتر)

20:16 |‌ تصاویری از حملات موشکی و خمپاره‌ای گروه‌های مقاومت به شهرک‌های صهیونیستی در غلاف غزه و تجمعات نظامیان اشغالگر

فیلم

20:06 |‌ گزارش العالم از سلاح متفاوت دو آواره فلسطینی در اردوگاه شمال غزه

خبرنگار العالم یک شیوه مقاومت و منحصربفرد را در یکی از چادرهای آوارگان در اردوگاه تخریب‌شده جبالیا به تصویر کشید. (جزییات بیشتر)

20:02 |‌ اعتصاب فلسطینیان شهر بیت لحم در واکنش به جنایت مواصی در خانیونس

اهالی شهر بیت لحم در کرانه باختری فلسطین در پاسخ به دعوت کمیته هماهنگی گروه های مقاومت فلسطین در واکنس به جنایت بمباران فلسطینیان در منطقه مواصی در خانیونس در جنوب باریکه غزه مغازه های خود را بستند. (جزییات بیشتر)

19:40 |‌ تماس تلفنی هنیه با پزشکیان

اسماعیل هنیه رئیس دفتر سیاسی حماس با مسعود پزشکیان رئیس جمهور منتخب کشورمان تماس تلفنی برقرار کرد.

هنیه به پزشکیان گفت: به رغم نرمش و انعطافی که مقاومت در مذاکرات از خود نشان می‌دهد، نتانیاهو با ارتکاب جنایات بیشتر علیه غیرنظامیان، به این نرمش و انعطاف پاسخ می دهد.

وی ادامه داد: نقش ایران در حمایت از مسئله فلسطین را می ستاییم و خواهان تلاشهای سیاسی و دیپلماتیک بیشتر برای پایان دادن به تجاوزات رژیم صهیونیستی هستیم.

مسعود پزشکیان نیز تاکید کرد: ملت فلسطین را در این شرایط سخت تنها نخواهیم گذاشت.

19:07 |‌ عکسی از دیدار گالانت با خلبانانی که مرتکب کشتار المواصی در خانیونس شدند

روزنامه «یسرائیل هیوم» به نقل از یوآو گالانت وزیر جنگ رژیم صهیونیستی: حمله روز گذشته به المواصی خانیونس با جنگنده های F35 انجام شد.

18:26 |‌ تصاویری از جنایت اخیر صهیونیست‌ها در مدرسه «ابوعریبان» در اردوگاه النصیرات که دستکم 15 شهید و 70 زخمی برجای گذاشت.

فیلم

17:52 |‌ افزایش آمار شهدای جنایت اخیر صهیونیست‌ها در اردوگاه النصیرات

منابع پزشکی تاکید کردند که بر اثر حمله جنگنده‌های صهیونیستی به مدرسه آنروا در اردوگاه النصیرات در مرکز باریکه غزه، تاکنون 15 فلسطینی به شهادت رسیدند و 70 نفر دیگر زخمی شدند.

17:38 |‌ ارتش صهیونیستی مدعی ترور رافع سلامه فرمانده تیپ خانیونس شد

ارتش اشغالگر با پس گرفتن ادعای ترور محمد ضیف، این بار رسما ادعای ترور «رافع سلامه» در جنایت روز گذشته در منطقه مواصی خانیونس را مطرح و از ذکر نام محمد ضیف امتناع کرد.

سخنگوی ارتش صهیونیستی ادعا کرد: « رافع سلامه فرمانده تیپ خانیونس در عملیات روز گذشته کشته شد».

ارتش رژیم صهیونیستی روز گذشته (شنبه) با حمله به منطقه مواصی در خانیونس در جنوب باریکه غزه که طی آن بیش از 100 شهروند فلسطینی به شهادت رسیدند، ادعا کرده بود که محمد ضیف فرمانده کل گردانهای قسام و رافع سلامه فرمانده تیپ خانیونس را ترور کرده است.

17:08 |‌ تصاویری از کودکان مجروح بر اثر حمله جنایتکارانه ارتش صهیونیستی علیه یکی از مدارس آنروا

جنگنده‌های رژیم صهیونیستی، ساعاتی پیش، یکی از مدارس آنروا که محل اسکان آوارگان فلسطینی است، بمباران کردند. در این حمله تاکنون 13 فلسطینی به شهادت رسیدند و 70 نفر دیگر زخمی شدند.

فیلم

17:01 |‌ بازگشت اهالی خانیونس به خانه‌های ویران‌شده خود با وجود حملات اشغالگران

مردم خانیونس در جنوب باریکه غزه با وجود تجاوزات ارتش صهیونیستی، به خانه‌های ویران‌شده خود بازمی‌گردند.

یکی از اهالی خانیونس گفت: به رغم تمام اتفاقاتی که می افتد، ما همچنان مقاوم و استوار هستیم و خانه های خود را از نو خواهیم ساخت.

شهروند فلسطینی دیگری نیز تاکید کرد: ارتش اشغالگر شهر را ویران کرد و خانیونس تبدیل به شهر اشباح شده بود؛ با این حال به رغم درد و رنج و محاصره و ویرانی عظیم در شهر، ما بار دیگر آن را بازسازی خواهیم کرد.

فیلم

16:40 |‌ واکنش آنروا به جنایت اخیر ارتش اشغالگر در بمباران مدرسه‌ای در غزه

مشاور اطلاع رسانی آنروا گفت: ما دائما مختصات مدارس خود را برای ارتش «اسرائیل» می فرستیم.

وی افزود: اکنون پیام بسیار واضح و روشن است؛ هیچ مکان امنی در غزه وجود ندارد.

لحظاتی پیش، جنگنده‌های رژیم صهیونیستی یکی از مدارس آنروا که محل اسکان آوارگان فلسطینی است، بمباران کردند. در این حمله تاکنون 12 فلسطینی به شهادت رسیدند و 71 نفر دیگر زخمی شدند.

16:27 |‌ 12 شهید و 71 مجروح بر اثر بمباران یکی از مدارس آنروا در اردوگاه النصیرات

جنگنده‌های رژیم صهیونیستی یکی از مدارس آنروا که محل اسکان آوارگان فلسطینی است، بمباران کردند.

در این حمله تاکنون 12 فلسطینی به شهادت رسیدند و 71 نفر دیگر زخمی شدند.

مدرسه «ابوعریبان» در اردوگاه النصیرات در مرکز باریکه غزه از مدارس وابسته به آنروا است که ده‌ها آواره فلسطین در آن سکونت دارند.

16:19 |‌ تصویری از شهید محمد شهاب مجری عملیات امروز در فلسطین اشغالی

محمدشهاب(27 ساله) اهل روستای «عقب» در شمال قدس اشغالی است.

در این عملیات قهرمانانه در شهر رمله، 4 نظامی صهیونیست مجروح شدند.

14:54 |‌ تصاویری از محل حمله مسلحانه در نزدیکی شهر رمله در داخل سرزمین های اشغالی

1

14:28 |‌عملیات ضد صهیونیستی در رمله/ زخمی شدن ۴ نظامی صهیونیست

خبرگزاری شهاب به نقل از منابع خبری از وقوع عملیات ضدصهیونیستی در شهر رمله در اراضی اشغالی و زخمی شدن ۴ نظامی این رژیم خبر دادند.

این منابع از وقوع عملیات زیرگیری با خودرو در نزدیکی شهر رمله در سرزمین‌های اشغالی خبر دادند.

در این عملیات ۴ نظامی اسرائیلی زخمی شدند که حال دو نفر از آنها وخیم گزارش شده است. سخنگوی بیمارستان آساو هروویه اعلام کرد که چهار زخمی به این مرکز منتقل شده اند که دو نفر از آنها حال وخیمی دارند و یک نفر جراحت متوسط و نفر چهارم جراحت سطحی دارد.

رسانه های رژیم صهیونیستی اعلام کردند که عملیات شامل زیرگیری و تیراندازی بوده است.

1

14:28 |‌ حماس ادعای توقف مذاکرات آتش‌بس را تکذیب کرد

یک عضو ارشد حماس ، ادعای خبرگزاری فرانسه مبنی بر تصمیم این جنبش درباره توقف مذاکرات آتش‌بس با رژیم صهیونیستی را تکذیب کرد.

(جزییات بیشتر)

14:11 |‌ وقتی نفاق حد و اندازه ندارد!!

یک خراش کوچک در گوش ترامپ جهان را به لرزه درآورد و رسانه های سراسر جهان را بر آن داشت تا این رویداد را لحظه به لحظه گزارش کنند و روایتی از آنچه اتفاق افتاد ارائه دهند. در حالی که در همان روز 150 فلسطینی در اردوگاه آوارگان در جنوب غزه قتل عام شدند و اغلب رسانه‌های جهانی ساکت ماندند.

14:02 |‌ شهادت 141نفر دیگر در غزه /شمار شهدا به 38584 نفر رسید

وزارت بهداشت در غزه اعلام کرد: آمار شهدای حملات رژیم صهیونیستی به غزه از 7 اکتبر به 38584 شهید و 88881 مجروح رسیده است.

رژیم صهیونیستی طی 24 ساعت گذشته4 مورد جنایت علیه مردم غزه مرتکب شده است که در آن، 141 نفر به شهادت رسیده و 400نفر مجروح شده‌اند.

13:43 |‌ پرچم رژیم صهیونیستی زیر چرخ‎ خودروها در بحرین

1

13:40 |‌ حامیان فلسطین با برپایی تظاهرات در شهر منچستر انگلیس جنایات صهیونیست ها را در خا ن یونس و اردوگاه الشاطی محکوم کردند

1

13:26 |‌گردان های قدس تصاویری از بمباران پایگاه نظامی «فجه» و مواضع نظامیان رژیم صهیونیستی را در محور «نتساریم » منتشر کرد.

1

12:28 |‌

11:57 |‌ عضو حماس از تصمیم این جنبش برای توقف مذاکرات آتش‌بس خبر داد

یک عضو ارشد ناشناس حماس خبرداد که رئیس دفتر سیاسی حماس به میانجیگران مذاکرات آتش‌بس غزه و برخی کشورهای منطقه‌ در گفت‌وگویی تلفنی اطلاع داده که این جنبش به علت عدم جدیت تل‌آویو برای مذاکره، تعلل و ایجاد وقفه‌های مکرر و کشتار غیرنظامیان فلسطینی تصمیم به توقف مذاکرات گرفته است.

ارتش رژیم صهیونیستی دیروز، همزمان با جریان داشتن مذاکرات آتش‌بس با بمب‌های سنگین منطقه «المواصی» در جنوب غزه را مورد حمله قرار داد که در این حمله که به ادعای تلاش برای ترور «محمد ضیف» فرمانده کل کتائب القسام انجام شد، بیش از ۷۰ غیرنظامی فلسطینی به شهادت رسیدند و نزدیک به ۳۰۰ فلسطینی نیز مجروح شدند.

11:46 |‌ برپایی تظاهرات حمایت از مقاومت، غزه و فلسطین در شهر طرابلس لبنان

1

10:51 |‌برگزاری تظاهرات حمایت از فلسطین در شهر مونترال کانادا

راهپیمایی خودرویی در شهر مونترال، کانادا، برای همبستگی با فلسطین و اعتراض به مواضع دولت کانادا در باره جنگ رژیم صهیونستی علیه باریکه غزه

1

1

09:18 |‌ویدیویی از خواندن سرود فلسطین توسط کودکان در اردوگاه آوارگان فلسطینی

کودکان در زیر یک چادر که توسط گروهی از معلمان زن آواره فلسطینی در داخل اردوگاهی در دیرالبلح ایجاد شده است سرود فلسطین را می خوانند.

1

09:18 |‌دفاع مدنی فلسطین: در حمله رژیم صهیونیستی به منطقه شیخ رضوان در شمال شهر غزه 7 نفر شهید و 7 نفر دیگر مجروح شدند

08:38 |‌ "حاباد" کیست و چگونه به نسل‌کشی در غزه کمک می‌کند؟

خبرگزاری قدس با انتشار ویدیوگرافیک به معرفی اجمالی سازمان صهیونیستی افراطی "خباد" یا "حاباد" می پردازد.

در این ویدیو تصویری از پرچم زردرنگ با نشان تاج با شعار "Mashiach" روی تانکها و تجهیزات زرهی رژیم صهیونیستی می بینیم. این پرچم نماد سازمان یهودی "حاباد" است.(جزییات بیشتر)

1

08:07 |‌ مردم مراکش با پرپایی تظاهرات جنایات صهیونیست ها را در خان یونس و اردوگاه الشاطی محکوم کردند

1

08:07 |‌ لحظه ای که اشغالگران صهیونیست دیروز قتل عام مواصی را در خان یونس مرتکب شدند.

در حمله دیروز جنگنده های رژیم صهیونیستی به منطقه مواصی در خان یونس دهها نفر شهید و صدها نفر دیگر مجروج شدند.

1

07:53 |‌فعالان حامی فلسطین در هاروارد دفتر مرکزی یک شرکت را به دلیل سرمایه گذاری در یک شرکت اسلحه سازی رژیم صهیونیستی تعطیل کردند

این شرکت اسلحه سازی مهمات مورد استفاده صهیونییست ها در جنگ نسل کشی علیه باریکه غره را تولید می کرد.

07:30 |‌ تصاویری از ضرب و شتم یک شهروند انگلیسی به دلیل حمایت از فلسطین

پلیس بریتانیا یک شهروند انگلیسی را در لندن به دلیل حمل پرچم فلسطین هنگام رانندگی مورد ضرب و شتم قرار داد.

1

07:18 |‌ تظاهرات حمایت از فلسطین در کره جنوبی

حامیان فلسطین با برپایی تظاهرات مقابل سفارت رژیم صهیونیستی در سئول پایتخت کره جنوبی ،شعار اسرائیل تروریست است را سردادند

1

07:02 |‌برپایی تظاهرات حمایت از فلسطین در ایالات متحده و محکومیت جنایات صهیونیست ها در غزه

1

پربیننده ترین خبرها