گزارش العالم از سلاح متفاوت دو آواره فلسطینی در اردوگاه شمال غزه

يکشنبه 24 تير 1403 - 19:40

خبرنگار العالم یک شیوه مقاومت و منحصربفرد را در یکی از چادرهای آوارگان در اردوگاه تخریب‌شده جبالیا به تصویر کشید.

العالم - فلسطین اشغالی

خبرنگار شبکه خبری العالم در غزه گزارش داد: در پناهگاهی که مملو از چادرها آوارگان فلسطینی در اردوگاه تخریب شده جبالیا در شمال باریکه غزه است و هزاران خانواده آواره در آن زندگی می‌کنند، چادری متمایز وجود دارد که درون آن فضای تحقیقات علمی و دانشگاهی برقرار است.

بنابر این گزارش، دو دانشجوی فلسطینی علی‌رغم شرایط سخت زندگی درون چادر، با استفاده از لپ‌تاپ فعالیت و تحقیقات علمی خود را ادامه داده و در حال کار بر روی پایان نامه، مقاله‌های علمی و دانشگاهی هستند.

مهندس محمود طلال النجار به خبرنگار العالم گفت: روی پروژه‌های تحقیقاتی و مطالعات علمی کار می‌کند و کتاب‌هایی می‌نویسد که در خدمت نسل آتی فلسطین باشد.

وی توضیح داد که پس از آوارگی، نسل‌کشی و تداوم حمله به غزه، با وجود تخریب دانشگاه‌های فلسطین، تنها راه به چالش کشیدن دشمن وحشی را در استمرار فعالیت علمی دیدم.

این شهروند فلسطینی خاطرنشان کرد که وی و دکتر مازن جهاد الشوبكی در حال نوشتن اولین کتاب خود با عنوان «راهکارهای کلیدی برای ساختار اداری مدرن: مسیری به سوی تغییر و توسعه سازمانی» هستند و به زودی آن را در همین چادر به پایان خواهند رساند.

وی ابراز امیدواری کرد که این کتاب ان شاء الله چراغ راه توسعه نهادهای فلسطینی و در خدمت ملت فلسطین باشد.

دکتر مازن جهاد الشوبکی دیگر محقق و دانشگاهی فلسطینی، به خبرنگار العالم گفت که با وجود موانع متعدد اما بسیار امیدوار است. وی تاکید کرد که مردم فلسطین هرگز امید خود را از دست نمی‌دهند و هیچگاه تسلیم نمی‌شوند.

جهاد الشوبکی خاطر نشان کرد که مقاومت شیوه‌های متعددی دارد و او با سلاح قلم، کتاب، دفتر، لپ‌تاپ و پایاننامه دانشگاهی خود در برابر دشمن صهیونیستی مقاومت می‌کند.

پربیننده ترین خبرها