حماس ادعای توقف مذاکرات آتش‌بس را تکذیب کرد

حماس ادعای توقف مذاکرات آتش‌بس را تکذیب کرد
يکشنبه 24 تير 1403 - 14:22

یک عضو ارشد حماس ، ادعای خبرگزاری فرانسه مبنی بر تصمیم این جنبش درباره توقف مذاکرات آتش‌بس با رژیم صهیونیستی را تکذیب کرد.

العالم - فلسطین اشغالی

عزت الرشق، عضو دفتر سیاسی حماس گفت: آنچه خبرگزاری فرانسه در مورد تصمیم جنبش حماس به توقف مذاکرات در واکنش به کشتار المواصی در غرب خان‌یونس منتشر کرده، بی اساس است.

الرشق افزود: یکی از اهداف تشدید تنش از سوی ارتش و دولت نازی صهیونیست این است که راه را برای دستیابی به توافقی ببندد که تجاوز علیه مردم ما را متوقف کند.

پیش از این خبرگزاری فرانسه مدعی شده بود که «اسماعیل هنیه» رئیس دفتر سیاسی حماس به میانجیگران مذاکرات آتش‌بس غزه و برخی کشورهای منطقه‌ تلفنی اطلاع داده که این جنبش به علت عدم جدیت تل‌آویو برای مذاکره، تعلل و ایجاد وقفه‌های مکرر و نیز کشتار غیرنظامیان فلسطینی تصمیم به توقف مذاکرات گرفته است.

ارتش رژیم صهیونیستی، ظهر روز گذشته، همزمان با استمرار مذاکرات آتش‌بس با بمب‌های سنگین منطقه «المواصی» در جنوب غزه را مورد حمله قرار داد.

در این حمله که با ادعای تلاش برای ترور «محمد ضیف» فرمانده کل گردان‌های القسام انجام شد، بیش از 70 غیرنظامی فلسطینی به شهادت رسیدند و حدود 300 فلسطینی نیز مجروح شدند.

پربیننده ترین خبرها