در تماس تلفنی با پزشکیان؛

هنیه از ایران به خاطر حمایت از آرمان فلسطین قدردانی کرد

هنیه از ایران به خاطر حمایت از آرمان فلسطین قدردانی کرد
يکشنبه 24 تير 1403 - 21:02

رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس در تماس تلفنی با رئیس جمهور منتخب کشورمان از حمایت‌های جمهوری اسلامی ایران از آرمان فلسطین قدردانی کرد.

العالم ـ فلسطین اشغالی

بنابر گزارش منابع فلسطینی، «اسماعیل هنیه» رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس عصر امروز (یکشنبه) با «مسعود پزشکیان» رئیس جمهور منتخب ایران تلفنی گفت‌وگو کرد.

هنیه در باره مذاکرات غیرمستقیم آتش‌بس با رژیم صهیونیستی خاطرنشان کرد: مقاومت در مذاکرات تبادل اسرا انعطاف نشان داده اما نتانیاهو با ارتکاب جنایت علیه غیرنظامیان پاسخ داده است.

رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس افزود: از ایفای نقش ایران در حمایت از آرمان فلسطین قدردانی می‌کنیم و خواهان تلاش‌های سیاسی و دیپلماتیک بیشتر برای پایان دادن به تجاوزات اسرائیل هستیم.

پزشکیان نیز در این گفت وگوی تلفنی تأکید کرد: هرگز ملت فلسطین را در این شرایط دشوار تنها نخواهیم گذاشت.

جنبش حماس نیز در این ارتباط اعلام کرد که هنیه در این تماس تلفنی، تحولات سیاسی و میدانی مربوط به نسل‌کُشی فلسطینیان توسط رژیم صهیونیستی در باریکه غزه را بررسی کرد.

هنیه گفت: نتانیاهو در سخنان اخیر خود شروط جدیدی را ارائه کرد که در متون طرح‌های پیشنهادی، ذکر نشده و این بیانگر تمایل وی برای تداوم تجاوزات است.

رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس پیشتر در پیامی برگزاری موفق انتخابات ریاست جمهوری و پیروزی پزشکیان در این انتخابات را تبریک گفته بود.

پربیننده ترین خبرها