واکنش حماس به گزارش دروغ و غیر حرفه ای دیده بان حقوق بشر

واکنش حماس به گزارش دروغ و غیر حرفه ای دیده بان حقوق بشر
چهارشنبه 27 تير 1403 - 09:53

جنبش حماس گزارش اخیر "دیده بان حقوق بشر" را غیر حرفه ای، فاقد اعتبار و دارای سوگیری در جهت حمایت از رژیم صهیونیستی عنوان کرد.

العالم ـ فلسطین اشغالی

بنابر این گزارش، جنبش حماس در بیانیه ای اعلام کرد: ما گزارش دروغ‌ و غیر حرفه ای "دیده بان حقوق بشر" و جانبداری آشکار آن از اشغالگران صهیوینست را رد می‌کنیم و خواستار پس گرفتن و عذرخواهی آن هستیم.
حماس خاطرنشان کرد، گزارش این سازمان با توصیف دراماتیک درباره یک صهیونیست که در حوادث ۷ اکتبر (15 مهر ماه / آغاز عملیات طوفان الاقصی) دچار سوختگی شده آغاز شده است و با اشاره به زنی که از لحاظ روانی آسیب دیده به پایان رسیده است، اما به کشتار، ویرانی و گرسنگی مردم ما در غزه اشاره‌ای نکرده است.
گزارش "دیده بان حقوق بشر" اصرار دارد که روز ۷ اکتبر را آغاز داستان بداند و تمام رنج‌ها و سختی‌های مردم ما، از جمله جنگ‌ها، کشتار، شکنجه و محاصره، را که پیش از آن بوده، نادیده می‌گیرد.
حماس خاطرنشان کرده که این گزارش روایت اسرائیلی را پذیرفته و از روش تحقیق علمی و موضع حقوقی بی‌طرفانه فاصله گرفته است، به‌طوری که شبیه به یک سند تبلیغاتی اسرائیلی شده است.
این جنبش تصریح کرده است که یکی از بزرگترین دروغ‌ها در این گزارش، اشاره به مساله ای است که "تجاوز و خشونت جنسی" نامیده شده است بدون این که هیچ دلیل و سندی ارایه شود، حتی خود سازمان دیده بان حقوق بشر اعتراف کرده است که نتوانسته اطلاعات قابل تأیید را در این مورد جمع‌آوری کند.

در این بیانیه آمده است که تعداد شهدا و مجروحان جنگ علیه غزه از ۱۲۰ هزار نفر فراتر رفته و بیمارستان‌ها، دانشگاه‌ها، مدارس و زیرساخت‌های غزه به طور کامل تخریب شده و ماشین ظلم و کشتار دشمن صهیونیستی همچنان تحت حمایت کامل آمریکا و غرب به جنایات خود ادامه می‌دهد اما در این گزارش هیچ اشاره‌ای به این مسائل نشده است.

این جنبش بیان کرد که به موجب معاهدات بین‌المللی و ادیان آسمانی، حق ملت فلسطین است که در برابر رژیم اشغالگر به هر طریقی مقاومت کرده و از خود دفاع کند و طرف متجاوز حق دفاع از خود را ندارد.

در بخش دیگری از این بیانیه آمده است که تهیه کنندگان این گزارش در یک جانبداری آشکار از اسرای دشمن نزد مقاومت سخن گفته و خواستار فشار همه کشورها برای آزادی آنها شدند اما در مقابل اهمیتی به هزاران اسیر فلسطینی اعم از زن و مرد و کودک که در زندان‌های اسرائیلی تحت انواع و اقسام شکنجه و آزار و اذیت قرار دارند، نداده‌اند.

حماس تاکیده کرده است که دیده بان حقوق بشر" مسئولیت کامل این گزارش را که جنایات اشغالگران را توجیه می‌کند و به ادامه حضور اشغالگرانه ن‌ها مشروعیت می‌بخشد، بر عهده دارد. ما از این سازمان می‌خواهیم که گزارش خود را پس بگیرد و بابت آن عذرخواهی کند.

پربیننده ترین خبرها