لحظه به لحظه با 288 مین روز حملات رژیم صهیونیستی به غزه و کرانه باختری

لحظه به لحظه با 288 مین روز حملات رژیم صهیونیستی به غزه و کرانه باختری
شنبه 30 تير 1403 - 09:32

حملات رژیم صهیونیستی به باریکه غزه و کرانه باختری در حالی امروز (شنبه) برای دویست و هشتادو هشتمین روز متوالی ادامه یافت که این رژیم بامداد امروز در جنایتی دیگر بیش از 25 فلسطینی را به خاک وخون کشید.

العالم - فلسطین اشغالی

بنابر این گزارش، منابع پزشکی اعلام کردند که در حملات بامداد امروز (شنبه) ارتش اشغالگر صهیونیستی به غزه و مناطق شمالی و مرکزی این باریکه، بیش از ۲۵ فلسطینی به شهادت رسیده و ده‌ها نفر هم زخمی شدند.

در همین حال گردان شهدای الاقصی شاخه نظامی جنبش فتح، اعلام کرد که نیروهایش سحرگاه امروز با نظامیان رژیم اشغالگر که از چند جبهه به شهرک جباء در شهر جنین در کرانه باختری فلسطین یورش برده بودند، با مسلسل و مواد منفجره به مقابله با آنها مبادرت کردند.

از سوی دیگر گردان‌های قسام شاخه نظامی حماس نیز اعلام کرد که نیروهای این گردان‌ها در استان طولکرم در کرانه باختری فلسطین روز چهارشنبه گذشته با یک مین از قبل کار گذاشته شده بین روستای برطعه و شهرک حرمیش، خودروی نظامیان رژیم اشغالگر را هدف قرار دادند که در این عملیات 4 نظامی اسرائیلی که سرنشین این خودرو بودند، مجروح شدند.


لحظه به لحظه با 288مین روز حملات رژیم صهیونیستی به باریکه غزه و کرانه باختری:

20:58 | جنبش مقاومت اسلامی فلسطین حماس :

حمله به یمن تلاشی مذبوحانه برای باز داشتن مقاومت از انجام وظیفه‌اش در قبال فلسطین است.

ما بر همبستگی کامل خود با مردم یمن تاکید می‌کنیم و مواضع شجاعانه این مردم در زمینه حمایت از مردم فلسطین را می‌ستاییم.

ما دشمن صهیونیستی و دولت آمریکا را مسئول افزایش تنش در منطقه می‌دانیم.

ما از تمام کشورها و نیروهای امت عربی و اسلامی می‌خواهیم وارد جرگه رویارویی با دشمن صهیونیستی شوند.

20:27 | "جبهه خلق برای آزادی فلسطین" تجاوز صهیونیستی به الحدیده را محکوم کرد

جبهه خلق برای آزادی فلسطین تجاوز امروز رژیم صهیونیستی به یمن را به شدت محکوم& و تاکید کرد که این اقدام وحشیانه بی‌پاسخ نخواهد ماند. (جزییات بیشتر)

19:36 | وعده سید نصرالله محقق شد؛ دو شهرک برای اولین بار هدف حملات حزب‌الله

رسانه‌های عبری‌زبان از وقوع چندین انفجار در "الجلیل" و "جولان" و شلیک ۵۵ موشک و راکت به مواضع رژیم صهیونیستی خبر داد.

برخی شهرک‌های صهیونیست‌نشین برای اولین بار هدف حملات حزب‌الله قرار گرفت؛ حملاتی که سیدحسن نصرالله وعده آنها را پیش از این داده بود و اکنون شهرک‌نشینان آنها طعم ورود به جنگ و تحمل حملات را چشیدند. (جزییات بیشتر)

19:03 | حمله هوایی رژیم صهیونیستی به بندر الحدیده یمن

منابع رسانه‌ای از حملات هوایی رژیم صهیونیستی به بندر الحدیده یمن در واکنش به حمله پهپادی بامداد جمعه به تل‌آویو، خبر می‌دهند. (جزییات بیشتر)

فیلم

18:59 | دیدارهای مخفی میان مقامات رام‌الله و رژیم صهیونیستی

دیدارهای پنهانی اخیر میان مقامات تشکیلات خودگردان فلسطین و رژیم صهیونیستی بحث برانگیز شده و خشم فلسطینیان را برانگیخته است. رژیم صهیونیستی در خفا چه چیزی به تشکیلات خودگردان می‌دهد؟ (جزییات بیشتر)

18:32 | پاکستان: نتانیاهو تروریست است و باید محاکمه شود

مشاور نخست‌وزیر پاکستان گفت که کشورش نخست‌وزیر رژیم اسرائیل را تروریست می‌داند و از جامعه جهانی می‌خواهد او را به دلیل ارتکاب جنایات جنگی علیه فلسطینیان محاکمه کند. (جزییات بیشتر)

17:44 | نجات معجزه آسای جنین فلسطینی از شکم مادر شهیدش

در میانه جنگ و درد و ویرانی در باریکه غزه، سحرگاه امروز طی اتفاقی معجزه‌آسا جنینی از شکم مادر شهیدش زنده خارج شد. (جزییات بیشتر)

فیلم

17:15 | رعب و وحشت اسرائیلی‌ها از حمله پهپادی یمنی‌ها به تل‌آویو؛ فکر کردیم دوباره هفت اکتبر اتفاق افتاده!

فیلم

16:32 | جزئیات قابل‌توجه درباره "یافا"، که قلب تل‌آویو را هدف گرفت!

شبکه 12 تلویزیون عبری‌زبان در گزارشی به بررسی اطلاعات جدیدی درباره حمله پهپادی یمن به تل‌آویو، که به کشته شدن یک صهیونیست و زخمی شدن تعدادی دیگر انجامید، پرداخت.

پهپاد یافا از یمن پرواز و از اریتره، سودان و لیبی عبور کرد و سپس با انحراف به طرف شرق دریای مدیترانه در شمال مصر، وارد عمق فلسطین اشغالی شد. (جزییات بیشتر)

16:15 | داعش رسما علیه حماس اعلان جنگ کرد

گروه تروریستی داعش با انتشار ویدئویی از اعلان جنگ علیه گروه مقاومت حماس خبر داد. (جزییات بیشتر)

16:01 | ژنرال صهیونیست: واحد رسانه ارتش مانع انتشار خبر شکست‌مان در غزه می‌شود

یک ژنرال ذخیره ارتش رژیم صهیونیستی از تلاش واحد رسانه ارتش برای جلوگیری از انتشار خبر شکست این رژیم در جنگ علیه غزه انتقاد کرد. (جزییات بیشتر)

15:55 | حمله پهپادی رژیم اشغالگر به یک خودرو در جنوب لبنان

منابع رسانه‌ای از حمله پهپادی ارتش رژیم صهیونیستی به یک خودرو در جنوب لبنان خبر دادند.

برخی منابع عربی نیز از زخمی شدن چند نفر در جریان این حمله خبر داد. (جزییات بیشتر)

15:13 | تنش نظامی میان حزب‌‎‌الله لبنان و رژیم صهیونیستی؛ منطقه در آستانه یک جنگ فراگیر است؟

دامنه حملات نظامی متقابل میان حزب‌الله لبنان و رژیم صهیونیستی روز به روز گسترده‌تر می‌شود که این امر به نگرانی‌ها درباره شعله‌ور شدن آتش جنگ گسترده همزمان با جنگ مرگباری دامن زده که تل‌آویو از ۱۰ ماه پیش علیه نوار غزه به راه انداخته است.

سرتیپ بازنشسته "هشام جابر" رئیس مرکز مطالعات خاورمیانه بر اين باور است كه سطح رویارویی میان اسرائیل و حزب الله گسترش خواهد یافت، اما به سطح جنگ فراگیر کشیده نخواهد شد به دو دلیل: اول اینکه حزب‌الله خواهان گشودن جبهه گسترده نیست، بلکه اسرائیل خواهان چنین جنگی است، ولی قادر به تحمل مسئولیت و پیامدهای آن نیست. (جزییات بیشتر)

14:43 | شمار شهدای غزه به 38919 نفر رسید

وزارت بهداشت فلسطین در نوار غزه اعلام کرد که ارتش اشغالگر صهیونیستی در 24 ساعت گذشته 4 قتل عام دیگر را علیه غیرنظامیان فلسطینی در این باریکه مرتکب شده است.

این وزارتخانه افزود که در این حملات 37 فلسطینی به شهادت رسیده و 54 نفر نیز زخمی شدند.

شمار شهدای جنگ علیه غزه از هفتم اکتبر گذشته تاکنون به 38919 نفر و شمار مجروحان نیز به 89622 نفر افزایش یافته است.

13:27 | یحیی سریع سخنگوی نیروهای مسلح یمن: غزه هرگز تنها نخواهد ماند

غافلگیری های مرحله چهارم از حملات یمن به رژیم صهونیستی در حمایت از غزه، به نحوی شدت می گیرد که بعدها فرصت تفکر را از صهیونیست ها و مزدورانشان می گیرد.

غزه هیچ وقت تنها نبوده است طبق آیات قرآن، یارانی دارند از ملتی بزرگ با رهبری شجاع و ارتشی که به خدا و رسولش وفادارند. "به رغم همه مزدوران، در کنار غزه ایستاده ایم."

13:24 | عطوان تحلیل‌گر برجسته جهان عرب در توییتی نوشت: فقط یک کشور بزرگ با رهبری شجاع می تواند تل آویو را هدف قرار دهد

اینکه پهپاد یمنی یافا بتواند با عبور از رادارهای پیشرفته رژیم اشغالگر به قلب تل آویو برسد و باعث هلاکت و مجروح شدن عده ای شود و هراس و وحشت بی سابقه ای را در این رژیم ایجاد کند، فقط می تواند کار دولتی بزرگ با رهبران شجاع باشد... متشکریم از یمن

12:53| روزنامه آمریکایی: روسیه درصدد تجهیز یمن به موشک های پیشرفته ضد کشتی است

روزنامه وال استریت ژورنال به نقل از سازمان های اطلاعاتی آمریکا مدعی شد که روسیه ممکن است به تلافی حمایت دولت بایدن از اوکراین در استفاده از تسلیحات آمریکایی در حملات به خاک این کشور، شبه ‌نظامیان حوثی یمن (انصارالله) را به موشک‌ های پیشرفته ضد کشتی مسلح کند. (جزییات بیشتر)

12:44 | شمار شهدای رسانه در نوار غزه به 162 نفر رسید

«محمد ابوجابر» خبرنگار فلسطینی امروز شنبه در حمله ارتش رژیم صهیونیستی به غزه به شهادت رسید.

با شهادت این خبرنگار، شمار شهدای رسانه از آغاز جنگ علیه نوار غزه به 162 نفر افزایش یافت.

براساس آخرین گزارش‌ها، ارتش رژیم صهیونیستی در جنایت امروز خود در شهر غزه و شمال، مرکز نوار غزه دست کم 28 شهروند فلسطینی را شهید و دهها نفر دیگر را زخمی کرده است.

11:05 | اذعان آمریکا به شکست نظامی در مقابله با انصارالله؛ پای پوتین به جنگ علیه رژیم صهیونیستی باز شد؟

حمله پهپادی نیروهای یمنی در بامداد جمعه به قلب تل‌آویو نقطه عطفی در جنگ محور مقاومت علیه رژیم صهیونیستی بود که نشان داد مختصات و جغرافیای جنگ تغییر کرده؛ همچنانکه توان بازدارندگی و قدرت پاسخگویی مقاومت به منظور ایجاد تغییر در موازنه وحشت در برابر تجاوزات وحشیانه صهیونیست‌ها افزایش یافته است. (جزییات بیشتر)

09:49 | اعتراف رسانه آمریکایی به پیشرفت محور مقاومت، پس از حمله پهپادی یمن به تل آویو+ فیلم

روزنامه نیویورک تایمز در گزارشی درباره حمله پهپادی بامداد جمعه (دیروز) نیروهای مسلح یمن به تل آویو به نقل از کارشناسان نظامی نوشت: شلیک این پهپاد بیانگر پیشرفت قابل توجه محور مقاومت در ساخت و کار با تجهیزات نظامی و موشکی است. (جزییات بیشتر)

09:08| قسام مسئولیت یک عملیات در طولکرم را بر عهده گرفت

گردان‌های قسام اعلام کرد مجاهدان این گردان‌ها در استان طولکرم در کرانه باختری روز چهارشنبه گذشته با یک مین از قبل کار گذاشته شده بین روستای برطعه و شهرک حرمیش خودروی نظامیان اسرائیلی را هدف قرار دادند که در این عملیات 4 نظامی اسرائیلی که سرنشین این خودرو بودند، مجروح شدند.

08:46 | لحظات اولیه بمباران مدرسه الفلاح در محله الزیتون در شهر غزه؛ در این مدرسه صدها آواره فلسطینی اسکان داده شده بودند.

1

08:41 | استقبال کشورهای عربی از رأی دیوان دادگستری بین‌المللی علیه رژیم صهیونیستی

کشورهای عربی از صدور رأی دیوان دادگستری بین‌المللی که حضور رژیم «اسرائیل» در سرزمین‌های اشغالی فلسطین را غیرقانونی اعلام کرد، استقبال کردند. (جزییات بیشتر)

08:10 | ادامه تجمع حامیان غزه و فلسطین با وجود برخوردهای شدید پلیس آمریکا در نیویورک

گالری

07:53 | حمله صهیونیست‌ها به شمال الخلیل؛ یک جوان فلسطینی به شهادت رسید

منابع پزشکی اعلام کردند در جریان حمله اشغالگران صهیونیست به شهرک بیت امر در شمال الخلیل و درگیری با فلسطینیان، جوانی فلسطینی از ناحیه سر هدف گلوله صهیونیست‌ها قرار گرفته و به شهادت رسیده است.

07:47 |روایت‌هایی از زیر آوار؛ اهالی غزه از تمسک به خون امام حسین علیه‌السلام می‌گویند

1

07:35 | استقبال عراق از رأى ديوان بين المللى دادگسترى

وزارت امور خارجه عراق در بیانیه ‌ای اعلام کرد: عراق از موافقت دیوان بین‌المللی دادگستری با درخواست مجمع عمومی سازمان ملل متحد مبنی بر بیان رأی مشورتی در مورد اقدامات "رژیم اسرائیل" در خصوص آسیب زدن به حقوق ملت فلسطین در سرزمين هاى اشغالی، استقبال می کند.


(خبر تکمیل می شود)

پربیننده ترین خبرها