نتانیاهو در گرداب فشار حزب لیکود؛ ضرورت توافق با حماس قبل از دیدار با بایدن

نتانیاهو در گرداب فشار حزب لیکود؛ ضرورت توافق با حماس قبل از دیدار با بایدن
يکشنبه 31 تير 1403 - 18:40

رادیو عبری امروز یکشنبه گزارش داد که انتظار می‌رود بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی، قبل از عزیمت به ایالات متحده با تیم مذاکره‌کننده اسرائیلی دیدار، درباره تبادل اسرا با حماس، گفتگو و توافق را تایید کند.

العالم - فلسطین اشغالی

تظاهرکنندگان مقابل مقر حزب لیکود خواستار توافق نتانیاهو با معامله با حماس شدند.

رادیو عبری به نقل از رویترز از اعمال فشار زیاد بر نتانیاهو برای تایید پاسخ جدید اسرائیل به پیشنهاد فعلی آتش‌بس، خبر داد و افزود که این اقدام باید قبل از دیدار سه‌شنبه آینده نتانیاهو با جو بایدن در واشنگتن، صورت گیرد.

این رادیو به محتوای پاسخ مورد انتظار هیچ اشاره‌ای نکرد.

کانال 11 پنجشنبه گذشته گزارش داد که ایالات متحده و میانجی‌ها پیامی به حماس ارسال کرده و گفتند که باید اظهارات نتانیاهو در مورد موضوع مذاکرات را نادیده بگیرد، زیرا برخی از آنها صرفا برای اهداف سیاسی مطرح شده است.

نتانیاهو در روزهای اخیر درباره جنگ، توافق، گذرگاه رفح، محور فیلادلفیا، بازرسی امنیتی کسانی که از جنوب باریکه غزه به سمت شمال آن حرکت می‌کنند و مسائل دیگر، اظهارات متعدد داشت.

این کانال همچنین گزارش داد که اگرچه نتانیاهو گفته است که کنترل این رژیم بر فیلادلفیا و گذرگاه رفح لازم است ادامه یابد، مقامات ارشد «اسرائیل» تاکید می‌کنند که اصرار وی بر حضور نیروهایش در این مناطق می‌تواند مانع از توافق شود.

تهدید حزب لیکود: توافق آتش‌بس ائتلاف را از هم خواهد پاشید

وب‌سایت کانال ۱۲ عبری عصر دیروز شنبه گزارش داد که هشت نماینده از حزب لیکود نامه‌ای به نتانیاهو ارسال و در آن خطوط قرمز در رابطه با این توافق را مشخص کرده‌اند. آنها تهدید کردند که پذیرش پیشنهاد فعلی توافق آتش‌بس منجر به فروپاشی ائتلاف در کابینه خواهد شد.

نمایندگان حزب لیکود از جمله آمیت هالوی، هانوچ ملبیتسکی، دان ایلوز، موشه سادا، آریک کلینر، شالوم دانینو، تالی گوتلیب و نسیم فاتوری با اشاره به اهمیت بازگرداندن اسیران اسراییلی در باریکه غزه، تاکید کردند که تنها راه موثر برای بازگرداندن آنها، تحت سلطه درآوردن حماس از نظر نظامی است.

آنها پذیرش پیشنهاد فعلی آتش‌بس را فرصت مناسب برای حماس، جهت احیای قابلیت‌های نظامی و حمله مجدد دانستند.

اعضای حزب لیکود در نامه خود نوشتند که اگر توافق تغییراتی در مورد کنترل کامل و مطلق نظامیان اسرائیلی بر گذرگاه رفح و محور فیلادلفیا، از کرم ابوسالم تا دریا باشد، حتما به کشتار بعدی منجر خواهد شد.

پربیننده ترین خبرها