در گفت وگو با العالم؛

وزیر یمنی: رژیم صهیونیستی هرگز نمی تواند مانع حمایت ما از غزه شود

دوشنبه 1 مرداد 1403 - 14:13

حملات رژیم صهیونیستی خسارت های  مادی هنگفتی را به بندر الحدیده یمن وارد کرد و بزرگترین جرثقیل های این بندر را پس از سال ها تعمیر و نگهداری منهدم کرد.

العالم یمن

به گزارش خبرنگار شکبه خبری العالم، ژیم صهیونیستی، با هدف قرار دادن بندر الحدیده، با توجه به حضور تعدادی کشتی تجاری لنگر انداخته در اسکله بندر، برای تخلیه کالا و بدون توجه به کارگران، بار دیگر چهره ی زشت خود را نشان داد تا یمن را از حمایت از غزه بازدارد که البته امری غیرممکن است.

عبدالوهاب الدره، وزیر حمل و نقل یمن به شبکه تلویزیونی العالم گفت: ما به صهیونیسم ها می گوییم که هراندازه پلیدی و خیانت انجام دهید، ما هرگز عقب نشینی نخواهیم کرد و از حمایت مردم فلسطین درغزه و فلسطین، منصرف نخواهیم شد.مردم یمن با رهبران خود در تمامی استان ها بر پای این تصمیم تاریخی برای حمایت ازمردم فلسطین درغزه ایستاده اند.

نصر النصیری، نایب رئیس شرکت بنادر دریای سرخ، نیز به العالم گفت: در نتیجه حملات تجاوزکارانه رژیم صهیونیستی که کوچک و بزرگ را هدف قرار داده، بندر الحدیده دچار وضعیت غم انگیزی شده و تاسیسات نفتی و بندر الحدیده، از جمله جرثقیل های تخلیه بار، که از دو سال گذشته در حال تعمیر و نگهداری برای تسریع در تخلیه و بارگیری مواد اولیه ضروری و مشتقات نفتی بود، هدف حملات قرار گرفته است.

این بندر یک تأسیسات غیرنظامی است و منشورها و معاهدات بین‌المللی، حمله به آن را در جنگ‌ها و درگیری‌ها جرم دانسته وممنوع می داند.

دولت یمن با اراده سیاسی در صدد راه‌اندازی مجدد بندر در سریع‌ترین زمان ممکن، برای کاهش شدت محاصره اعمال شده بر ملت یمن توسط همسایه‌اش عربستان سعودی مجری دستورات آمریکا و اسرائیل است.

کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها