نگرانی صهیونیست‌ها از توسعه زرادخانه تسلیحاتی انصارالله یمن

نگرانی صهیونیست‌ها از توسعه زرادخانه تسلیحاتی انصارالله یمن
دوشنبه 1 مرداد 1403 - 08:37

پاسخ احتمالی نیروهای انصارالله یمن به تجاوز اخیر رژیم اشغالگر به منطقه بندر الحدیده باعث برور ترس و نگرانی‌های گسترده در داخل فلسطین اشغالی شده است چرا که بیم آن می‌رود یمنی‌ها تسلیحات جدید در زرادخانه موشکی خود را در این حمله رونمایی کنند.

العالم- یمن

روزنامه عبری "یدیعوت آحارونوت" گزارش داد که فلسطین اشغالی در روزهای آینده ممکن است شاهد حمله مشترک انصارالله یمن با همکاری برخی گروه‌های مقاومت در عراق باشد.

در هفته‌های اخیر، گروه‌های مقاومت در عراق و مقاومت یمن حملاتی را به حیفا و کشتی‌هایی در دریای مدیترانه انجام دادند. به عنوان مثال، این گروه‌ها حملات پهپادی را به ۴ کشتی در بندر حیفاء ترتیب دادند. در ژوئن گذشته نیز، مقاومت عراق و یمن حملاتی را به یک هدف حیاتی در "اشدود" انجام دادند.

این روزنامه عبری هشدار داد که احتمالا انصارالله پاسخ حمله الحدیده را از حریم یمن ندهد. یک منبع مسئول یمنی گفته است که پاسخ انصارالله ممکن است به اشکال مختلف باشد به عنوان مثال، افزایش حملات به کشتی‌ها، یا تلاشی دوباره برای حمله به تل‌آویو.

این مقام یمنی توضیح داد که رژیم اسرائیل احتمالا در معرض حملات سه‌گانه حزب‌الله لبنان، برخی گروه‌های مقاومت در عراق و گروه حماس در فلسطین قرار بگیرد.

زرادخانه تسلیحات

زرادخانه تسلیحات ارتش یمن (وابسته به انصارالله) شامل موشک‌های مختلفی است که بسیاری از آنها بومی محسوب می‌شوند.

این روزنامه چاپ فلسطین اشغالی در ادامه گزارش خود مدعی شده است که موشک‌های بالستیک موجود در زرادخانه ارتش یمن شامل انواع موشک‌های "برکان" و موشک‌های "حاطم ۲" نسخه‌ای پیشرفته از موشک‌های ایرانی است که بُردشان بالغ بر ۱۴۵۰ کیلومتر است.

این زرادخانه همچنین شامل موشک‌های "طوفان" است که بُردی حدود ۱۳۵۰ تا ۱۹۵۰ کیلومتر دارند که طولانی‌ترین برد در میان موشک‌های انصارالله به‌شمار می‌روند.

موسسه تحقیقات امنیت داخلی رژیم صهیونیستی اعلام کرد که انصارالله در واقع به موشک‌هایی با بُردهای بلند و متوسط، و موشک‌های کروز، موشک‌های دریا به دریا و پهپادهای تهاجمی و انتحاری مجهز هستند.

پربیننده ترین خبرها