برای اولین بار .. حمله موشکی حزب الله به شهرک "تسوریال"

برای اولین بار .. حمله موشکی حزب الله به شهرک
سه شنبه 2 مرداد 1403 - 12:38

مقاومت اسلامی لبنان از اجرای سلسله عملیاتی علیه شهرک ها و مواضع نظامیان صهیونیست در پاسخ به تجاوزگری رژیم صهیونیستی به روستاهای جنوبی و شهروندان لبنان و در دفاع از مقاومت و ملت فلسطین خبر داد.

العالم - فلسطین اشغالی

مقاومت اسلامی لبنان اعلام کرد شب گذشته (دوشنبه) برای اولین بار شهرک "تسوریال" در الجلیل واقع در سرزمین های اشغالی را با استفاده از ده ها فروند موشک کاتیوشا، در پاسخ به حملات دشمن صهیونیست به غیر نظامیان در شهرک حانین در بنت جبیل واقع در جنوب لبنان، هدف قرار داده است.

رسانه های رژیم اشغالگر نیز اذعان کردند که دو "اسرائیلی" بر اثر اصابت موشک به شهرک "تسوریال" واقع در شمال فلسطین اشغالی مجروح شده اند.

پایگاه خبری "والا" رژیم صهیونیستی اعلام کرد : موشک هایی که از جنوب لبنان شلیک شده اند، خسارت هایی را به ساختمانی در شهرک یادشده وارد آورده اند.

سید حسن نصر الله، دبیر کل حزب الله هفدهم ژوییه در مراسم روز عاشورا اعلام کرده بود "اصرار (رژیم صهیونیستی) به حمله به غیر نظامیان، مقاومت را مجبور می کند، شهرکهایی را که تا الان هدف قرار نداده است- موشک باران کند".

مقاومت اسلامی لبنان در بیانیه دیگری اعلام کرد که در پاسخ به حملات رژیم اشغالگر به روستاهای جنوب لبنان و منازل شهروندان عادی به خصوص در روستای عیتا الشعب در جنوب لبنان، ساختمان هایی را که نظامیان صهیونیست در شهرک "المناره" به عنوان پایگاه مورد استفاده قرار می دهند، هدف قرار داده است.

حزب الله لبنان در پاسخ به حملات رژیم صهیونیستی به روستاهای جنوبی به خصوص شهرک الخیام، پایگاه و مواضع نظامیان صهیونیستی را در شهرک المطله هدف قرار داد.

از سوی دیگر، رسانه های رژیم اشغالگر اعلام کردند دو موشک ضد زره که از لبنان شلیک شده بودند، به دو منزل در "المطله" اصابت کردند.

شبکه "کان" اسرائیلی اذعان کرد که نیروهای امنیتی این رژیم از بیم شلیک موشک های بیشتر از سوی لبنان، از ورود به محل حادثه در این شهرک بازماندند.

حزب الله لبنان روز گذشته (دوشنبه) طی 7 عملیات نظامی علیه مواضع نظامیان صهیونیست در مرز فلسطین و لبنان، 6 شهرک المالکیه، الرادار، الراهب، المناره، المطله و شهرک تسوریال (برای اولین بار) را هدف قرار دادند.

این عملیات در حمایت از باریکه غزه و در پاسخ به تجاوزگری رژیم صهیونیستی به روستاها و شهرک های جنوب لبنان صورت گرفته است.

ستاد اطلاع رسانی جنگی حزب الله روز دوشنبه ویدیویی را خطاب به ارتش رژیم صهیونیستی منتشر کرد با این عنوان که "برایتان تانکی باقی نخواهد ماند".

در این ویدیو ، قدرت موشک های ضد زره حزب الله به نمایش گذاشته شده است و صدای سید حسن نصر الله روی ویدیو بارگذاری شده است که سران رژیم اشغالگر را تهدید می کند و می گوید: " تانک‌هایتان را اگر به لبنان بیاورید، فقط آسیب نمی بینند، اصلا تانکی برایتان باقی نمی ماند".

هانی الدالی، کارشناس مقاومت فلسطین درباره این ویدیو می گوید: "پیامی واضح درباره آمادگی مقاومت در عالی ترین سطح ممکن دارد".

در این میان "گردان های قسام"، شاخه نظامی جنبش مقاومت اسلامی حماس روز دوشنبه ویدیویی از حمله موشکی خود از جنوب لبنان به مقر فرماندهی تیپ 300 – شومیرا، وابسته به ارتش رژیم صهیونیستی در منطقه جلیل اعلی، منتشر کرد.

همزمان حملات رژیم صهیونیستی به روستاها و شهرک های جنوب لبنان ادامه دارد و جنگنده های این رژیم شهرک ها و روستاهای حولا، عیتا الشعب، الخیام، یاطر را هدف قرار دادند و شهرک کفرکلا را با بمب های فسفری بمباران کردند.

در این حال، حزب قومی اجتماعی سوریه، شهادت ابراهیم اکرام الموسوی را در حمله جنگنده های رژیم اشغالگر به شهرک شیحین در جنوب لبنان تأیید کرد.

پربیننده ترین خبرها