ماجرای ویدیوی "تهدید به قتل در پاریس" چیست؟

چهارشنبه 3 مرداد 1403 - 09:26

جنبش مقاومت فلسطین (حماس) ادعاها درباره ویدیوی جعلی و جنجالی، که در آن فردی تهدید می‌کند که به دلیل مشارکت رژیم صهیونیستی در المپیک پاریس، دست به عملیات کشتار در این شهر خواهد زد، رد کرد.

العالم- فلسطین اشغالی

"عزت الرشق" از رهبران جنبش مقاومت حماس، عصر دیروز (سه شنبه) در بیانیه‌ای اعلام کرد: حساب‌های کاربری وابسته به دستگاه‌های امنیتی رژیم اشغالگر ویدیویی جعلی و منسوب به مقاومت را منتشر کردند که شخصی در آن تهدید می‌کند به دلیل مشارکت این رژیم در المپیک پیش‌رو، دست به عملیات قتل در پاریس خواهد زد.

الرشق افزود:‌ این فیلم ساختگی بخشی از تبلیغات رژیم صهیونیسیتی برای تحریک علیه مقاومت فلسطین است.

فعالان مجازی غیرِ عرب در شبکه‌های اجتماعی طی چند روز اخیر ویدیویی را بازنشر دادند که در آن، فردی که صورت خود را با چفیه فلسطینی پوشانده و پرچم فلسطین را در دست گرفته است، می‌گوید: مبارزه ما علیه رژیم صهیونیستی ادامه دارد و به مردم فرانسه و رئیس‌جمهور مکرون پیام می‌دهیم که: شما از رژیم صهیونیستی در جنگ جنایتکارانه‌اش علیه مردم فلسطین حمایت کرده‌اید به آنها سلاح داده‌اید و به کشتن برادران و کودکان‌مان کمک کرده‌اید.

طرز صحبت کردن این شخص در ویدیو به زبان عربی حکایت از آن دارد که او یک غیر عرب است. او در ادامه می‌گوید: "شما، صهیونیست‌ها را به بازی‌های المپیک دعوت کردید و تاوان کاری که کرده‌اید را خواهید داد و رودخانه‌های خون در خیابان‌های پاریس جاری خواهد شد. "

این ویدیو در شبکه‌های اجتماعی بسیار جنجال ایجاد کرده است. بسیاری از کاربران توییتر هویت عربی این فرد را زیر سوال برده‌اند.

پربیننده ترین خبرها