لحظه به لحظه با 293مین روز حملات رژیم صهیونیستی به غزه و کرانه باختری/تحریم سخنرانی نتانیاهو از سوی ۱۲۸ نماینده کنگره / شهادت 129 فلسطینی در خان یونیس

لحظه به لحظه با 293مین روز حملات رژیم صهیونیستی به غزه و کرانه باختری/تحریم سخنرانی نتانیاهو از سوی ۱۲۸ نماینده کنگره / شهادت 129 فلسطینی در خان یونیس
پنج‌شنبه 4 مرداد 1403 - 09:55

کشتار فلسطینیان باریکه غزه و کرانه باختری در حالی امروز (پنجشنبه) وارد 293 مین روز خود شده است که بنیامین نتانیاهو نخست وزیر این رژیم، بامداد امروز به وقت تهران طی سخنرانی خود در کنگره آمریکا با وقاحت نسل کشی در غزه را که تا کنون به شهادت 39 هزار و 145 فلسطینی منجر شده و بیشتر آنان زنان و کودکان هستند، جنگ بین بربریت و تمدن نامید.

العالم- فلسطین اشغالی

بنابر گزارش روز پنجشنبه شبکه خبری العالم، به دنبال سخنرانی وقیحانه نتانیاهو در کنگره آمریکا، برنی سندرز سناتور آمریکایی در واکنش به این سخنرانی گفت: بنیامین نتانیاهو نه تنها یک جنایتکار جنگی بلکه یک دروغگو است.

سندر با انتشار متنی در حساب کاربری خود در رسانه اجتماعی ایکس (توئیتر سابق)، نوشت: همه سازمان‌های بشردوستانه تصدیق کرده‌اند که ده‌ها هزار کودک فلسطینی در باریکه غزه با گرسنگی مواجه هستند، زیرا دولت افراطی نتانیاهو همچنان جلوی ارسال کمک‌های بشردوستانه به این منطقه را می‌گیرد.

سندر در ادامه با اشاره به اینکه اسرائیلی‌ها خواهان کناره‌گیری او از سمت خود هستند، تاکید کرد: بنابراین نتانیاهو در حقیقت برای پیش بردن مبارزات انتخاباتی خودش به کنگره آمریکا آمد.

درهمین حال شبکه کان رژیم صهیونیستی گزارش داد: ۱۲۸ نماینده کنگره آمریکا سخنرانی بنیامین نتانیاهو نخست وزیر این رژیم را تحریم کردند و در این جلسه حضور نداشتند.

پایگاه آکسیوس نیز گزارش داد که نزدیک به نیمی از نمایندگان دموکرات در مجلس سنا و مجلس نمایندگان آمریکا سخنرانی نتانیاهو در کنگره را تحریم و از حضور در آن خودداری کردند.

جنبش حماس نیز بامداد پنجشنبه در بیانیه‌ای در واکنش به سخنرانی نتانیاهو در کنگره آمریکا اعلام کرد: این سخنرانی عمق بحران او در عرصه نظامی و جهانی را نشان می‌دهد.

در بیانیه حماس آمده است: واشنگتن با ادامه حمایت‌های نظامی و سیاسی از رژیم صهیونیستی و دادن فرصت سخنرانی به نتانیاهوی جنایتکار برای پاک کردن دستان آغشته به خون کودکان بی‌گناه، بر شراکت کامل خود در جنگ و جنایات علیه نوار غزه تاکید کرد.

در ادامه این بیانیه، آمده است: بهتر بود به جای دادن فرصت سخنرانی به نتانیاهو جهت بهبود وجهه خود، او را بازداشت و به عنوان جنایتکار جنگی تحویل دیوان بین‌المللی دادگستری می‌دادند.

حماس افزود: خیال‌پردازی‌های نتانیاهو جنایتکار جنگی در مورد آینده غزه، توهماتی بیش نیست و این ملت فلسطین است که گزینه مقاومت را برای مقابله با دشمن اشغالگر در سراسر اماکن حضور خود برگزیده است.

درهمین حال در ادامه جنایات این رژیم علیه فلسطینیان دفتر اطلاع‌رسانی دولت فلسطین در غزه بامداد امروز (پنجشنبه) اعلام کرد که 129 فلسطینی در 48 ساعت گذشته در حملات رژیم صهیونیستی به شرق خان‌ یونس واقع در جنوب غزه به شهادت رسیده اند.

گزارش لحظه به لحظه از 293مین روز حملات به غزه و کرانه باختری:

20:32 | گردان‌های قسام: بولدوزر D۹ رژیم صهیونیستی را با گلوله «یاسین 105» هدف قرار دادیم و یک بالگرد ارتش اشغالگر برای انتقال سرنشینان این بولدوزر ، در محله السلام نزدیک قبرستان شرقی شهر رفح فرود آمد.

19:43 | افزایش شمار شهدای امروز خان‌یونس به 31 نفر

منابع پزشکی: از صبح امروز تاکنون پیکر 31 شهید به مجتمع پزشکی ناصر در خان‌یونس منتقل شد.

18:27 | اذعان صهیونیست‌ها به کشته‌شدن 19 نظامی از ابتدای ماه جاری

رژیم اشغالگر صهیونیستی اعتراف کرد که 19 نظامی این رژیم از ابتدای ماه جاری کشته شده‌اند.

بنابر‌این گزارش، از مجموع این نظامیان 9 نظامی در باریکه غزه، 3 نفر در کرانه باختری، 1 نفر در سرزمین‌های اشغالی 1948، 5 نفر در مرزهای شمالی و یک نفر هم در تل آویو بر اثر حمله یمنی‌ها کشته شده‌اند.

جزئیات بیشتر

18:21 | فعال‌شدن آژیر هشدار در پایگاه صهیونیستی در غلاف غزه

منابع عبری‌زبان اعلام کردند که آژیر خطر در پایگاه کرم ابو سالم در مجاورت باریکه غزه به صدا درآمده است.

منابع خبری از اصابت موشک‌های مقاومت به پایگاه کرم ابوسالم در جنوب غلاف غزه خبر دادند.

18:17 | شمار شهدای امروز خان‌یونس به ۲۵ نفر رسید

هلال احمر فلسطین اعلام کرد که در حملات امروز ارتش رژیم صهیونیستی به خان‌یونس در جنوب باریکه غزه ۲۵ فلسطینی شهید و ده‌ها نفر هم زخمی شدند.

16:10 | یک شهید به ضرب گلوله نظامیان صهیونیست در منطقه الشاکوش در شمال غرب رفح

16:04 | آتش سوزی در شهرک صهیونیستی المناره بر اثر شلیک موشک از لبنان

یدیعوت آحارانوت: 4 تیم آتش‌نشانی در حال خاموش‌کردن آتش‌ در شهرک المناره هستند که بر اثر پرتاب موشک ضد زره از لبنان دچار آتش سوزی شد.

حزب‌الله لبنان پیش از این اعلام کرد که محل استقرار نظامیان رژیم صهیونیستی در شهرک المناره را به‌صورت دقیق مورد هدف قرار داده و درهم کوبیده است.

14:53 | صحنه‌هایی از کمین ترکیبی گردان‌های قسام برای نیروهای اشغالگر اسرائیلی در نزدیکی دیوار حائل در روستای المطله در نزدیکی جنین در کرانه باختری

کمین

13:41 | رسانه های رژیم صهیونیستی از حمله موشکی به شهرک صهیونیست‌نشین شتولا خبر دادند.

رسانه های رژیم اشغالگر اعلام کردند که شلیک 4 موشک از لبنان به سمت شهرک شتولا موجب خسارات سنگین شد.

13:31 | حزب‌الله لبنان محل استقرار نظامیان رژیم صهیونیستی در شهرک المناره را به‌صورت دقیق مورد هدف قرار داد و درهم کوبید.

13:13 | آزادی ۷ اسیر فلسطینی ساکن غزه با وضعیت جسمی ناگوار

اسیر

رژیم صهیونیستی ۷ اسیر فلسطینی ساکن غزه را از زندان های این رژیم درحالی آزاد کرده است که آثار ناگوار شکنجه بر آنها مشهود است.

۷ اسیر فلسطینی ساکن غزه از جمله دو زن از زندان رژیم صهیونیستی با وضعیت جسمی و روحی بسیار ناگوار در نتیجه شکنجه توسط اشغالگران اسرائیلی آزاد شدند.

12:24 | لحظه بمباران منطقه "قیزان النحار" در جنوب شهر خان‌یونس غزه

بمب

11:22 | فایننشال تایمز: غرب به رغم حکم لاهه، اسراییل را به قانون شکنی تشویق می کند

روزنامه فایننشال تایمز در مقاله ای به بررسی حکم دیوان بین المللی دادگستری (لاهه) درباره اشغال غیرقانونی کرانه باختری و قدس شرقی از سوی رژیم صهیونیستی پرداخت.

در مقاله این روزنامه انگلیسی آمده است: دیوان بین‌المللی دادگستری ابهاماتی را که برای دهه‌ها وجود داشت با صدور حکمی تاریخی درباره شهرک‌سازی و اشغال سرزمین‌های فلسطینی برطرف کرد.

10:55 | پایین آوردن پرچم آمریکا و بالا بردن پرچم فلسطین در واشنگتن دی سی

پرچم

جمهوریخواهان از پلیس برای عدم مداخله در این حرکت معترضان طرفدار فلسطین انتقاد کردند

10:38 | شهادت ۱۲۹ فلسطینی در حملات رژیم صهیونیستی به خان‌ یونس غزه

دفتر اطلاع‌رسانی دولت فلسطین در غزه بامداد پنجشنبه اعلام کرد که ۱۲۹ فلسطینی در ۴۸ ساعت گذشته در حملات رژیم صهیونیستی به شرق خان‌ یونس واقع در جنوب غزه شهید شدند.

10:27 | مجسمه نتانیاهو مقابل کنگره آمریکا به آتش کشیده شد

نتا

معترضان به نسل کشی در غزه در مقابل ساختمان کنگره، حین سخنرانی نتانیاهو نخست وزیر رژیم اسرائیل تجمع اعتراضی برگزار کردند.

معترضان همچنین، مجسمه نتانیاهو را به آتش کشیدند.

09:24 | عملیات نیروهای مقاومت در «قلقیلیه» علیه نظامیان صهیونیست

قلق

رسانه‌های رژیم صهیونیستی از وقوع عملیات تیراندازی مقاومت علیه اشغالگران قدس در شهر ازون در شرق قلقیلیه خبر دادند.

منابع عبری همچنین گزارش دادند که در این عملیات سه نظامی رژیم صهیونیستی زخمی شده‌اند.

براساس گزارش رسانه های عبری، مجریان عملیات به سلامت از محل متواری شدند.

08:56 | تداوم بمباران غزه از سوی رژیم صهیونیستی

صهیونیست‌ها منطقه المغراقه در شمال اردوگاه نصیرات در مرکز باریکه غزه را نیز گلوله باران کردند.

08:52 | ارتش صهیونیستی مدعی بازگرداندن اجساد 5 اسیر از غزه شد

رژیم صهیونیستی مدعی شد که اجساد 5 اسیر خود در غزه را باز گردانده است.

بنابر گزارش روز پنجشنبه مرکز اطلاع رسانی فلسطین، ارتش رژیم صهیونیستی ادعا کرده است که اجساد 5 اسیر خود در غزه را بازگردانده است.

جزئیات بیشتر

07:44 | شادی کودکان غزه از به دست آوردن آب

اب

رژیم اشغالگر با هدف قرار دادن زیرساخت های حیاتی باریکه غزه از جمله خطوط تامین آب و مراکز تصفیه و شیرین سازی آب آشامیدنی ضمن وارد کردن لطمات جدی به بهداشت مردم این ناحیه، تامین آب را به چالشی جدی برای ساکنین این باریکه مبدل کرده است.

07:36 | تظاهرات معترضان به سفر نتانیاهو به شیوه‌ای متفاوت مقابل سفارت رژیم صهیونیستی در واشنگتن

تظاهرات

07:27 | نظامی اسرائیلی مجروح در عملیات مقاومتی کشته شد


ارتش رژیم صهیونیستی اعلام کرد "آرئیل توباز" افسر اطلاعاتی اسرائیلی که هفته گذشته در جریان عملیات زیرگیری با خودرو در تقاطع "نیر زوی" در نزدیکی پایگاه "زروین" زخمی شده بود، بر اثر شدت جراحات وارده کشته شده است.

در این عملیات ۴ نظامی اسرائیلی زخمی شده بودند.

07:21 |نظامی اسرائیلی مجروح در عملیات مقاومتی کشته شد

ارتش رژیم صهیونیستی اعلام کرد "آرئیل توباز" افسر اطلاعاتی اسرائیلی که هفته گذشته در جریان عملیات زیرگیری با خودرو در تقاطع "نیر زوی" در نزدیکی پایگاه "زروین" زخمی شده بود، بر اثر شدت جراحات وارده کشته شده است.

در این عملیات ۴ نظامی اسرائیلی زخمی شده بودند.(جزییات بیشتر)


(خبر تکمیل می شود)

پربیننده ترین خبرها