اعتراض مسیحیان مصر به افتتاحیه بازی‌های المپیک پاریس

اعتراض مسیحیان مصر به افتتاحیه بازی‌های المپیک پاریس
يکشنبه 7 مرداد 1403 - 15:07

فرقه انگلیکان در مصر مراتب ناراحتی عمیق خود را به دلیل برنامه نامناسب اجرا شده در مراسم افتتاحیه المپیک پاریس 2024 اعلام کرد.

العالم - مصر

فرقه انگلیکان مصر با انتشار بیانیه ای با اشاره به اجرای برنامه ای با تصویر "شام آخر" که از ارزش سمبولیک و اهمیت فراوان در تاریخ عقاید مسیحیت برخوردار است، اعلام کرد که مراسم بازی های المپیک هرگز نباید بهانه ای برای کشمکش های مذهبی و فرهنگی یا اهانت باشد بلکه بر عکس باید نقش تاریخی خود را در جذب و تشویق ورزشکاران سراسر جهان و احترام به تنوع افکار و عقاید و تقویت تفاهم بین ملت ها و فرهنگ ها ایفا کند.

در این بیانیه آمده است اتفاقی که در مراسم افتتاحیه بازی های پاریس افتاد، بی احترامی به ریشه ها و ارزش های اخلاقی بود؛ ارزشهایی که روح ورزشکاری همواره باید آن را تقویت کند. چنین مسائلی می تواند روح ورزشی و رسالت انسانی این قبیل رویدادها را از بین ببرد.

همچنین تصریح شده است: "حفظ کرامت های انسانی، اساس ارزش های اخلاقی اصیل در همه ادیان است و آزادی در هنر و نوآوری منبع اصلی ایجاد صلح جهانی و همگرایی بین بشریت است و این امر مستلزم احترام بین المللی به همه مقدسات و ارزشهای انسانی است".

پربیننده ترین خبرها