افزایش خود زنی ها در "اسرائیل" پس از ارتکاب جنایات دیروز در غزه

 افزایش خود زنی ها در
سه شنبه 9 مرداد 1403 - 15:26

یائیر گولان، رئیس حزب کارگر "اسرائیل"، گفت: وزرات "امنیت" ما به دستور وزیر قانون‌شکنش "ایتمار بن گویر"، از شورش و هرج‌ومرج در ارتش حمایت می‌کند و "اسرائیل"، شهروندان و امنیت مان را در معرض خطر قرار می‌دهد".

العالم - فلسطین اشغالی

وی افزود: "غیبت عمدی پلیس و نادیده گرفتن حمله به کمپ "سدی یتمان" و دادگاه "بیت لید" تصادفی نیست، پلیس باید مداخله کند، زیرا آنها پلیس یک حزب فاشیست به ریاست وزیری کودتاگر علیه قانون، نیست.

گولان خواستار زندانی شدن اعضای کنیست شد که در حمله به اردوگاه نظامی "سدی تیمان" در نقب در جنوب شرکت داشتند و نتانیاهو را به "تشکیل شبه نظامیان مسلح" در ارتش متهم کرد.

وی پیشتر نیز گفته بود "نتانیاهو مسئول مستقیم ایجاد شبه نظامیان مسلح استکه هدف آنها تضعیف پایه های حکومت قانون، ارتش و ارزش های دموکراتیک "اسرائیل" است تاکید میکنم که نتانیاهو یک خطر آشکار و ملموس برای آینده و امنیت کشور بوده و هست.

یادآوری می شود.. دیروز دوشنبه، پس از هجوم نیروهای صهیونیستی به اردوگاه "بیت لید"، درگیری بین نیروهای اشغالگر و تظاهرکنندگان راستگرا که تلاش می کردند از محاکمه 9 سرباز متهم به ارتکاب تجاوز جنسی به یک زندانی فلسطینی در زندان سدی تیمان جلوگیری کنند، در گرفت.

در همین رابطه نیز "یائیر لاپید"، رهبر اپوزیسیون "اسرائیل"، یورش به "سدی تیمان" را جنایتی نفرت انگیز و خطرناک از سوی اعضای کنست توصیف کرد که "اسرائیل وارتش آن را تضعیف و متلاشی می کنند وآنها در حال "از بین بردن" پایه‌های قدرت ما از درون هستند".

همچنینرسانه های عبری امروز، سه شنبه، فاش کردند که دادگاه "بیت لید" قصد دارد بازداشت تعدادی از سربازان اسرائیلی را که امروز در برابر این دادگاه حاضر می شوند، به دلیل تجاوز و آزار جنسی علیه یک زندانی فلسطینی در پایگاه نظامی "سدی تیمان" تمدید کند.

این کمیسیون خاطرنشان کرد که نتایج تحقیقات "اسرائیل" در مورد شرایط نگهداری در زندان "سدی تیمان" نشان می‌دهد که زندانیان فلسطینی حتی در هنگام غذا خوردن دائما چشم‌بند و دستبند داشته ودارند.

پربیننده ترین خبرها