کتائب حزب‌الله عراق: آمریکا از کویت به مرکز الحشد الشعبی حمله کرد

کتائب حزب‌الله عراق: آمریکا از کویت به مرکز الحشد الشعبی حمله کرد
چهارشنبه 10 مرداد 1403 - 11:42

کتائب حزب الله عراق در بیانیه‌ای اعلام کرد که نیروهای آمریکایی از پایگاه "علی السالم" در کویت به شمال استان بابل حمله کردند.

العالم - عراق

کتائب حزب‌الله عراق در بیانیه خود اعلام کرد:‌ نیروهای آمریکایی طی حمله‌ای هوایی از پایگاه "علی السالم" در کویت، گروهی از کارشناسان در حوزه پهپادی که قصد انجام آزمایش‌های فنی جدید برای افزایش سطح کارایی پهپادهای شناسایی را برای نظارت بر مرزهای کربلا و جاده‌های آن برای مشارکت در حفاظت از زائران اربعین امام حسین (ع) را داشتند، هدف قرار دادند.

این گردان ها افزود: ما نیروهای اشغالگر آمریکایی را به طور کامل مسئول جنایت ریختن خون فرزندانمان می‌دانیم، به مقامات کویت نیز هشدار می‌دهیم خاک خود را به سکویی برای اقدامات جنایتکارانه آمریکا برای کشتار فرزندان ما قرار ندهد و از دولت عراق می‌خواهیم برای پایان دادن به حضور نیروهای اشغالگر تلاش جدی کند و همچنین از نمایندگان می‌خواهیم برای اخراج آمریکایی‌ها از کشور موضع روشنی داشته باشند.

در ادامه این بیانیه آمده است:‌ کتائب حزب‌الله، از گذشته تاکنون به دفاع از مظلومان متعهد بوده و به خون شهدا وفادار است و پس از مشورت با برادران خود در هماهنگی مقاومت عراق، تصمیم لازم را اتخاذ خواهد کرد. پیروزی فقط از جانب خدای توانا و حکیم است

پیش از این الحشد الشعبی در بیانیه‌ای اعلام کرد: در ساعت ۲۱:۳۰ شامگاه سه‌شنبه(‌به وقت بغداد) نیروهای وابسته به الحشد الشعبی در تیپ ۴۷ در عملیات "الجزیره در "جرف النصر" در منطقه "السعیدات" با انفجارهایی مواجه شدند که ماهیت آن مشخص نشده است.

پربیننده ترین خبرها