محدودیت‌های ترافیکی مراسم تشییع پیکر شهید اسماعیل هنیه/ جزئیات و محل خاکسپاری

محدودیت‌های ترافیکی مراسم تشییع پیکر شهید اسماعیل هنیه/ جزئیات و محل خاکسپاری
پنج‌شنبه 11 مرداد 1403 - 07:27

محدودیت‌های توقف در اطراف محل دانشگاه تهران و خیابان انقلاب از تقاطع وصال تا میدان انقلاب، از بامداد امروز (پنجشنبه) برای برگزاری هرچه بهتر مراسم تشییع پیکر شهید هنیه در این معابر به اجرا گذاشته شد.

العالم ـ ایران

سرهنگ سید ابوالفضل موسوی پور ضمن اعلام تبریک و تسلیت به مناسبت شهادت طلیعه خورشید آزادی، رییس دفتر جنبش مقاومت اسلامی حماس، در خصوص تمهیدات ترافیکی ویژه مراسم تشییع پیکر شهید اسماعیل هنیه اظهار داشت: محدودیت‌ها و ممنوعیت‌های توقف از ساعت ۲۴ روز پجشنبه (بامداد امروز) در اطراف محل دانشگاه تهران و خیابان انقلاب از تقاطع وصال تا میدان انقلاب، کنترل می‌شود و ممنوعیت توقف در این معابر را خواهیم داشت.

وی افزود: همچنین از ساعت ۴ صبح در خیابان انقلاب از خیابان وصال تا میدان انقلاب محدودیت اولیه تردد انجام خواهد شد و در ادامه از ساعت ۵ صبح محدودیت تردد را از میدان فردوسی تا تقاطع بهبودی در خیابان آزادی و همه خیابان‌های عمود بر محور خیابان انقلاب - آزادی انجام خواهیم داد.

رئیس پلیس راهور تهران بزرگ ادامه داد: به عبارتی از سمت شرق میدان فردوسی، از سمت غرب تقاطع بهبودی - آزادی، از شمال بلوار کشاورز و از جنوب خیابان جمهوری و خیابان‌های عمود بر محور خیابان‌های انقلاب - آزادی محل‌هایی هستند که محدودیت تردد را خواهیم داشت.

موسوی پور گفت: در طول خیابان انقلاب و آزادی نیز در مسیر تردد و حین تشییع پیکر شهید اسماعیل هینه نیز ممنوعیت توقف را نیز اعمال خواهیم کرد.

وی در خصوص مسیرهای جایگزین این مراسم افزود: در خیابان حافظ به جنوب و تونل توحید به صورت رفت و برگشت، مسیرها برای تردد باز می باشد و شهروندان می‌توانند از آنها به عنوان مسیرهای جایگزین استفاده کنند.

رئیس پلیس راهور تهران بزرگ ادامه داد: قطعاً این محدودیت‌ها و ممنوعیت‌های ترافیکی تا پایان مراسم تشییع پابرجا خواهند بود و بعد از اتمام مراسم برداشته خواهد شد.
مراسم تشییع

مراسم تشییع پیکر این فرمانده محور مقاومت صبح پنج شنبه ۱۱ مرداد ۱۴۰۳ در دانشگاه تهران برگزار می شود.

این مراسم ساعت ۸ صبح در دانشگاه تهران آغاز خواهد شد و راس ساعت ۸:۳۰ صبح رهبر معظم انقلاب اسلامی حضرت امام خامنه ای (مدظله العالی) بر پیکر این شهید برجسته مقاومت فلسطین اقامه نماز خواهند کرد.

تشییع پیکر این شهید سرافراز پس از اقامه نماز از دانشگاه تهران به سمت میدان آزادی تا چهار راه نواب برگزار خواهد شد. درب‌های دانشگاه تهران از ساعت ۷ صبح برای حضور اقشار مختلف مردم باز خواهد.

حماس جزئیات و محل خاکسپاری پیکر شهید هنیه را اعلام کرد

جنبش حماس در اطلاعیه ای جزئیات مراسم تشییع پیکر شهید اسماعیل هنیه را اعلام کرد.

حماس اعلام کرد تشییع پیکر شهید «اسماعیل هنیه» رئیس دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی روز پنجشنبه در تهران انجام می‌شود.

طبق این اعلامیه، پیکر رئیس دفتر سیاسی حماس سپس به قطر منتقل می‌شود و پس از اقامه نماز بر پیکر او در دوحه، روز جمعه در لوسیل به خاک سپرده می‌شود.

طبق گفته حماس مراسم تشییع پیکر هنیه در دوحه با حضور مردمی و گروه‌ها و مشارکت رهبران عربی و اسلامی برگزار می‌شود.
شهید اسماعیل هنیه رییس دفتر سیاسی حماس که به دعوت رسمی دولت جمهوری اسلامی ایران برای شرکت در مراسم تحلیف رئیس‌جمهور جدید جمهوری اسلامی ایران با حضور رهبران بسیاری از کشورهای خارجی در تهران حضور داشت، به همراه همراهش در محل اقامت خود در تهران در حدود ساعت 2 بامداد چهارشنبه (۱۰ مرداد ماه) هدف این اقدام تروریستی قرار گرفت.

پربیننده ترین خبرها