لحظه به لحظه با 300 مین روز حملات رژیم صهیونیستی به غزه و کرانه باختری

لحظه به لحظه با 300 مین روز حملات رژیم صهیونیستی به غزه و کرانه باختری
پنج‌شنبه 11 مرداد 1403 - 08:33

حملات جنایتکارانه رژیم صهیونیستی به غزه و کرانه باختری درحالی امروز (پنجشنبه) وارد سیصدمین روز خود شده است که جنگنده های این رژیم با حمله به اردوگاه المغازی در باریکه غزه جنایت دیگری را به ثبت رساندند.

العالم ـ فلسطین اشغالی

ارتش اشغالگر صهیونیستی صبح امروز (پنجشنبه) اردوگاه المغازی در مرکز باریکه غزه را بمباران کرد که بر اثر آن ۶ فلسطینی به شهادت رسیده و شماری هم زخمی شدند.
از سوی دیگر شهرک‌نشینان اشغالگر صهیونیست تعدادی از خودروهای فلسطینیان را در حمله به شهرک بنی نعیم در شرق الخلیل در کرانه باختری به آتش کشیدند.

براساس آخرین آمار وزارت بهداشت فلسطین که دیروز (چهارشنبه) منتشر شد، براثر تداوم حملات تجاوزکارانه رژیم صهیونیستی علیه فلسطینیان شمار شهدای باریکه غزه به ۳۹ هزار و ۴۴۵ نفر افزایش یافته است.

در همین حال، در وکنش به ترور و شهادت اسماعیل هنیه رییس دفتر سیاسی حماس، ساکنان شهر طنجه در مراکش در حمایت از فلسطین و محکومیت شهادت اسماعیل هنیه شبانه تظاهرات کردند.


گزارش لحظه به لحظه از 300 مین روز حملات به غزه و کرانه باختری:

20:59 |‌ نتانیاهو از برقراری حالت آماده‌باش در سرزمین‌های اشغالی خبر داد

نخست وزیر رژیم صهیونیستی می‌گوید در میانه انتظار پاسخ از سوی گروه‌های مقاومت، تل آویو در حالت آماده‌باش قرار گرفته است.

بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی می‌گوید که در بحبوحه انتظارات فزاینده برای پاسخ از سوی ایران، حماس و حزب‌الله لبنان، (رژیم) اسرائیل در حالت «آماده‌باش کامل» قرار گرفته است. (جزییات بیشتر)

20:25 |‌ تصاویری از مدرسه دلال المغربی در محله الشجاعیه غزه که هدف حمله اشغالگران قرار گرفت

منابع فلسطینی تاکید کردند که تعداد شهدای حمله خونبار صهیونیست‌ها به آوارگان فلسطینی در مدرسه دلال المغربی در محله الشجاعیه در شرق شهر غزه به ۱۵ نفر افزایش یافت.

در این حمله وحشیانه 29 نفر نیز مجروح شدند که حال 8 نفر وخیم گزارش شده است.

فیلم

19:36 |‌ تصاویری از حمله رژیم صهیونیستی به شهرک شمع در جنوب لبنان

بر اثر حمله ارتش اشغالگر به شهرک شمع در جنوب لبنان، 4 نفر از یک خانواده سوریه‌ای به شهادت رسیدند و 4 شهروند لبنانی مجروح شدند.

فیلم

19:28 |‌ همسر شهید هنیه: صبر و اراده قوی را از تو آموختیم

همسر شهید اسماعیل هنیه در وداع با او به محض ورود پیکر پاک ایشان به قطر، گفت: ما صبر و استقامت و اراده قوی را از تو آموختیم.

فیلم

19:13 |‌ فایننشال تایمز: ترور «هنیه» شرایط مذاکرات آتش بس را پیچیده کرد

روزنامه انگلیسی «فایننشال تایمز« نوشت که «اسماعیل هنیه» رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس مذاکره کننده پرونده دستیابی به آتش بس و تبادل اسیران بین این جنبش و رژیم صهیونیستی بود و ترور وی شرایط مذاکرات را پیچیده کرد. (جزییات بیشتر)

19:08 |‌ ورود پیکر شهید اسماعیل هنیه رئیس دفتر سیاسی حماس به قطر

فیلم

19:01 |‌ 36 شهید از صبح امروز تاکنون در مناطق مختلف باریکه غزه

با ادامه حملات رژیم اسرائیل به مناطق مختلف باریکه غزه از صبح امروز تاکنون ۳۶ نفر شهید شدند.

منابع فلسطینی تاکید کردند که تعداد شهدای حمله خونبار صهیونیست‌ها به آوارگان فلسطینی در مدرسه دلال المغربی در محله الشجاعیه در شرق شهر غزه به ۱۵ نفر افزایش یافت.

18:57 |‌ 3 شهید و 5 مجروح بر اثر حمله صهیونیست‎ها به جنوب لبنان

شبکه المنار لبنان گزارش داد که بر اثر حمله صهیونیست‌ها به خانه‌ای در شهرک شمع در جنوب لبنان، برخی از اعضای یک خانواده سوریه‌ای شهید شدند و شماری از شهروندان لبنانی مجروح شدند.

وزارت بهداشت لبنان اعلام کرد که آمار اولیه حمله رژیم اسرائيل به شهرک شمع در جنوب لبنان ، ۳ شهید و ۵ مجروح است.

18:25 |‌ فراخوان مهم حماس برای فردا جمعه

جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) با صدور بیانیه ای،‌ اقشار ملت آزاده فلسطین و ملت های عربی و اسلامی را به مشارکت گسترده در اقامه نماز غایب برای روح فرمانده شهید اسماعیل هنیه، در روز جمعه پس از برگزاری نماز جمعه در همه مساجد، به نشانه وفاداری به وی، پیام و رسالت وی و خون شهید دعوت کرد. (جزییات بیشتر)

18:00 |‌ نصرالله خطاب به صهیونیست ها :

بسیار گریه و زاری خواهید کرد چون نمی دانید از چه خطوط قرمزی عبور کردید.

دبیرکل حزب الله لبنان شهادت اسماعیل هنیه را به برادران خود در جنبش حماس و گردان های القسام تبریک و تسلیت گفت. (جزییات بیشتر)

16:42 |‌ این اسیر فلسطینی بر اثر شکنجه حافظه خود را از دست داده است!

عبدالحکیم العمصی 60 روز در زندان‌های رژیم صهیونیستی تحت شکنجه بوده است که بر اثر آن حافظه خود را از دست داده است و از لحاظ روحی شرایطی دشوار دارد.

فیلم

16:34 |‌ هلاکت نظامیان اشغالگر در غزه به‌دست مبارزان قسام و سرایا القدس

گردان‌های قسام:

جمعی از نیروهای پیاده‌نظام رژیم صهیونیستی در مجاورت دانشکده‌ای در محله تل الهوا در جنوب غزه را هدف قرار دادیم که بر اثر آن شماری از نظامیان صهیونیست کشته و یا زخمی شدند.

حمله مبارزان ما به یک یگان صهیونیستی دیگری نیز در محله تل الهوا به کشته و زخمی شدن نظامیان اشغالگر منجر شد.

مبارزان قسام با نظامیان صهیونیست که در داخل دو ساختمان در تل الهوا موضع گرفته بودند، درگیر شدند.

گروهان‌های قدس:

ما و گردان‌های القسام با نظامیان صهیونیست در اردوگاه الشابوره در رفح درگیر شدیم و شماری از نظامیان اشغالگر را به هلاکت رسانده و شماری دیگر زخمی شدند.

خودروهای زرهی دشمن و سربازان اشغالگر در جنوب محله تل الهوا در شهر غزه را با بمب‌های ابابیل و خمپاره هدف قرار دادیم.

16:17 |‌ جنبش حماس اعلام کرد:

تایید یا تکذیب شهادت هر یک از فرماندهان قسام، مساله‌ای است که به فرماندهی گردان‌های قسام و رهبری جنبش حماس مربوط می‌شود.

ارتش رژیم صهیونیستی پیش از این، مدعی شده محمد ضیف فرمانده کل گردان‌های قسام شاخه نظامی حماس را در حمله دو هفته پیش به غزه ترور کرده است.

14:58 |‌ تصاویری از دانشجویان دانشگاه بیرزیت در کرانه باختری که برای سردار شهید اسماعیل هنیه و شهدای فلسطین نماز میت اقامه کردند.

فیلم

14:47 |‌ جزییات آمار 300 روز جنایت هولناک رژیم صهیونیستی درغزه

در سیصدمین روز از حمله ویرانگر ارتش رژیم صهیونیستی به باریکه غزه و نسل کشی هولناک در این منطقه، دفتر اطلاع رسانی دولتی فلسطین آخرین آمار جنایتگری و خسارت های ناشی از این حمله را منتشر کرد. (جزییات بیشتر)

14:25 |‌ سطح حفاظت از نتانیاهو افزایش یافت

شبکه ۱۲ تلویزیون رژیم صهیونیستی:
شاباک سطح حفاظت از بنیامین نتانیاهو نخست وزیر اسرائیل به همراه وزرای کابینه را افزایش داد.

رئیس شاباک دستور داده هر گونه رفت و آمد نتانیاهو و وزرا با اطلاع و موافقت وی صورت پذیرد.

نتانیاهو بدون جان پناه همراه، در هیچ رویدادی شرکت نکن

13:50 |‌ الاخبار: پاسخ محور مقاومت قطعی است/ دشمن مسئول گسترش دامنه جنگ است

روزنامه لبنانی الاخبار در گزارشی با اشاره به ترور شهید اسماعیل هنیه رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس در تهران، این اقدام را نقطه تحولی در روند درگیری‌های کنونی دانست و تاکید کرد که منطقه به این ترتیب در برابر مرحله‌ای جدید قرار دارد.

الاخبار: دشمن صهیونیستی متوجه این نکته شده که نمی‌تواند جبهه‌های پشتیبان غزه را از آن جدا کند.

ترور رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس نمودی از تصمیم اسرائیل برای از بین بردن رهبران جنبش و تمامی عناصر مرتبط با برنامه‌ریزی برای عملیات طوفان الاقصی بود.

نتیجه قطعی این تحولات این است که با وجود هر سناریویی که جنگ در غزه و منطقه با آن مواجه شود، باید گفت که تحولات منطقه‌ای وارد مرحله‌ای جدید شده که یا به سمت انفجاری منطقه‌ای پیش می‌رود یا اینکه می‌تواند جایگزینی واقعی برای توقف جنگ ارائه دهد.

13:17 |‌ ویدئوگرافیک | 300 روز کشتار در غزه! مدافعان حقوق بشر کجایند؟

براساس آخرین آمار وزارت بهداشت فلسطین در باریکه غزه شمار شهدای فلسطینی به مرز 40 هزار نفر رسید.

فیلم

13:13 |‌ گفتگوی عربی رهبر انقلاب با پسر شهید اسماعیل هنیه:

بلِّغوا تعزيتي إلى جميعِ عائلته (تسلیت من را به همه خانواده ابلاغ کنید) "پس از پایان اقامه نماز بر پیکر رهبر شجاع فلسطینی شهید هنیه در دانشگاه تهران"

فیلم

13:09 |‌ پزشکیان: ذره‌ای از حمایت فلسطین کوتاه نمی‌آییم

رئیس‌جمهور در گفت‌وگو با جانشین دفتر سیاسی حماس:
رژیم صهیونیستی در همه سیاست‌های جنایتکارانه خود ناکام مانده و اینگونه اقدامات تروریستی ناشی از به بن‌بست رسیدن صهیونیست‌هاست.

رهبری، ملت و دولت ایران نه‌تنها ذره‌ای از حمایت از ملت مقاوم و مظلوم فلسطین کوتاه نخواهند آمد بلکه با عزمی راسخ‌تر به حمایت و پشتیبانی از محور مقاومت و خصوصا مردم فلسطین و مظلومین غزه ادامه خواهند داد.

خلیل الحیه: شهادت حاج اسماعیل هنیه در تهران، حکمت و مصلحت خداوند متعال بود تا بار دیگر درهم تنیدگی و همراهی اعضای محور مقاومت با یکدیگر را نشان دهد.

13:03 |‌ ارتش صهیونیستی رسما مدعی ترور فرمانده کل گردان‌های قسام شد

ارتش رژیم صهیونیستی مدعی شده محمد ضیف فرمانده کل گردان‌های قسام شاخه نظامی حماس را در حمله دو هفته پیش به غزه ترور کرده است.

فیلم

12:53 |‌ گروهان‌های قدس تصاویری از هدف قرار دادن نیروها و ادوات جنگی اشغالگر اسرائیلی در محله تل الهوا در جنوب شهر غزه را منتشر کرد

فیلم

12:36 |‌ شهادت35نفر دیگر در غزه /شمار شهدا به 39480 نفر رسید

وزارت بهداشت در غزه اعلام کرد: آمار شهدای حملات رژیم صهیونیستی به غزه از 7 اکتبر به 39480 شهید و 91128 مجروح رسیده است.

رژیم صهیونیستی طی 24 ساعت گذشته2 مورد جنایت علیه مردم غزه مرتکب شده است که در آن، 35 نفر به شهادت رسیده و 55نفر مجروح شده‌اند.

11:33 |‌ نیویورک تایمز: مسئولان آمریکایی به ترور «هنیه» از سوی تل‌آویو اذعان کرده‌اند

روزنامه نیویورک تایمز اعلام کرد که مقامات آمریکایی به صورت محرمانه اذعان کرده‌اند که رژیم صهیونیستی شهید «اسماعیل هنیه» را ترور کرده است

11:31 |‌ پیام دختر هنیه به نتانیاهو: خون پدرم پیروزی را رقم خواهد زد

دختر شهیداسماعیل هنیه در پیامی خطاب به نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی:ترور پدرش نه تنها پیروزی را برای رژیم اشغالگر به همراه نخواهد داشت، بلکه پیروزی فلسطین و مقاومت را رقم خواهد زد.

ای نتانیاهو اگر گمان می‌کنی که با این جنایت آسوده و پیروز شدی، نه تو پیروز نشدی.

فیلم

11:19 |‌ ویدیویی از 15 اسیر آزادشده فلسطینی در شرایط جسمی و روانی وخیم که از طریق گدرگاه کیسوفیم در شرق دیر البلح آزاد شده اند، به بیمارستان شهدای الاقصی انتقال یافتند

فیلم

10:49 |‌ شهید فؤاد شکر فرمانده بزرگ مقاومت اسلامی لبنان کیست

شهید فؤاد شکر فرمانده بزرگ مقاومت اسلامی لبنان 9 مرداد ماه 1403 درحمله هوایی رژیم صهیونیستی به ساختمانی مسکونی در جنوب بیروت به شهادت رسید.

این شهید نقش مهمی در برنامه‌ریزی و اداره عملیات‌های بزرگ علیه نظامیان صهیونیست در لبنان داشت. او در دوران تأسیس حزب الله و در نیمه اول دهه نود، مسئول نظامی رده اول حزب الله بود.

شهید فؤاد شکر از سال 1992 تا 1995 در سازماندهی و اعزام نیروهای مسلح حزب الله برای کمک به مسلمانان بوسنی و هرزگوین شرکت داشت. (جزییات بیشتر)

10:38 |‌ پیکر مطهر شهید فواد شکر، از فرماندهان حزب‌الله

10:35 |‌ آژیر خطر در شمال اراضی اشغالی به صدا درآمد

رسانه های رژیم صهیونیستی از شنیده شدن صدای آژیر خطر در شمال اراضی اشغالی خبر دادند.

10:10 |‌ کویت و برزیل ترور اسماعیل هنیه را محکوم کردند

کویت و برزیل در بیانیه‌ای ترور و به شهادت رساندن رئیس دفتر سیاسی حماس در تهران را محکوم و آن را بی‌احترامی به تمامیت ارضی ایران توصیف کردند.

10:03 |‌ خالد مشعل، جایگزین احتمالی اسماعیل هنیه

رویترز خبر داد که احتمالا خالد مشعل، جایگزین اسماعیل هنیه و رئیس دفتر سیاسی حماس خواهد شد.

10:01 |‌ یائیر لاپید، رهبر اپوزیسیون رژیم صهیونیستی:

ما نتوانستیم فلسطینی ها را شکست دهیم بلکه از آنها شکست خواهیم خورد

یاییر لاپید، رهبر اپوزیسیون رژیم صهیونیستی اذعان کرد که 300 روز است که اسرای این رژیم زیر زمین هستند و کابینه نتانیاهو تنها کاری که کرده است جنگی را پس از جنگ دیگر راه انداخته است.

این جنگ سالها به طول خواهد انجامید و "ما نه تنها انها را شکست نخواهیم داد بلکه خودمان شکست خواهیم خورد. باید متذکر شویم که شاید هنوز هم بتوان با امضای قرارداد، اسرا را برگرداند

09:55 |‌ تونس ترور اسماعیل هنیه را محکوم کرد

وزارت خارجه تونس:

ترور اسماعیل هنیه رئیس دفتر سیاسی حماس را نقض صریح و آشکار حاکمیت ملی (ایران) است

تونس بار دیگر بر مواضع اصولی خود در حمایت از حق فلسطین و حمایت همیشگی از برادران فلسطینی تأکید می کند

09:49 |‌ وزارت خارجه عربستان ترور اسماعیل هنیه را محکوم کرد

وزیر خارجه عربستان:
ترور اسماعیل هنیه در خاک جمهوری اسلامی ایران را محکوم می کنیم.

اوضاع منطقه بحرانی است و ما بر ضرورت کاهش تنش در منطقه و ادامه رایزنی بین ایران و عربستان تأکید می کنیم.

09:45 |‌ خبرنگاران رسانه های مختلف در غزه در اعتراض به قتل و کشتار خبرنگاران در باریکه غزه از سوی رژیم صهیونیستی، جلیقه‌های خبرنگاری خود را کنار گذاشتند.

فیلم

09:29 |‌ شورای رسانه های عبری اعلام کرد:

شرکت های هوایی بین المللی پروازهای خود به مقصد فلسطین اشغالی را لغو کرده اند.

شرکت آلمانی لوفتهانزا و فلای دبی پروازهای امروز خود را به مقصد فلسطین اشغالی لغو کردند.

پرواز لوفتهانزا از بیم اوضاع امنیتی صبح به جای تل آویو در قبرس فرود آمد و از همانجا به آلمان برگشت

09:07 |‌ آغاز مراسم تشییع شهید اسماعیل هنیه پس از اقامه نماز توسط رهبرانقلاب

فیلم

08:56 |‌ گفتگوی رهبر انقلاب با خانواده هنیه و دلجویی رهبر انقلاب از فرزند شهید هنیه

فیلم

08:53 |‌ اقامه نماز بر پیکر شهید هنیه به امامت مقام معظم رهبری

فیلم

08:44 |‌ خلیل الحیه، نماینده حماس:

ما امروز رهبر حرکت خود را بدرقه می کنیم؛ کسی که عملیات طوفان الاقصی را مدیریت کرد

رژیم صهیونیستی با ارتکاب این جرم به همه ثابت کرد مظهر جنایت است. (جزییات بیشتر)

فیلم

08:36 |‌ حضور نمایندگان مقاومت در مراسم تشییع شهید هنیه

فیلم

08:29 |‌ بوسه خانواده شهید هنیه بر پیکر ایشان در دانشگاه تهران

فیلم

08:24 |‌ تصویری از پیکر شهید هنیه در دانشگاه تهران

فیلم

08:18 |‌ قالیباف در تشییع هنیه:

رژیم اسرائیل هزینه سنگینی برای شبیخون درحریم ایران خواهد پرداخت

فرهنگ قرآنی موجودیت رژیم صهیونیستی را به خطر انداخته است. (جزییات بیشتر)

07:00 |‌ #خونخواهی_هنیه_عزیز

رهبر انقلاب: رژیم صهیونی جنایتکار و تروریست، میهمان عزیز ما شهید هنیه را در خانه‌ی ما به شهادت رسانید و ما را داغدار کرد، ولی زمینه‌ی مجازاتی سخت برای خود را نیز فراهم ساخت... ما در این حادثه‌ی تلخ و سخت که در حریم جمهوری اسلامی اتفاق افتاده است، خونخواهی او را وظیفه‌ی خود می‌دانیم.
رهبری

(خبر تکمیل می شود)

پربیننده ترین خبرها