جزییات دستاورد نبرد حزب الله در حمایت از فلسطین منتشر شد؛

۲۵۰۰ عملیات مقاومت لبنان علیه دشمن صهیونیستی در ۳۰۰ روز/ بالغ بر ۲۰۰۰ صهیونیست کشته و زخمی شدند

شنبه 13 مرداد 1403 - 19:52

مقاومت اسلامی لبنان طی ۳۰۰ روز نبرد با دشمن صهیونیستی ۲۵۰۰ عملیات نظامی در حمایت از ملت فلسطین و پشتیبانی از مقاومت قهرمانانه آن علیه این رژیم اجرا کرده است.

العالم- لبنان

اداره اطلاع‌رسانی جنگی حزب‌الله لبنان گزارش داد: مقاومت ۱۳۲۸ عملیات علیه مواضع مرزی دشمن اشغالگر، ۴۲۲ عملیات علیه شهرک‌نشین‌ها، ۱۹۸ عملیات علیه مراکز نظامی و نیز ۵۹ حمله علیه پهپادها و جنگنده‌های دشمن، ۳۹۱ عملیات علیه پادگان‌های نظامی و ۱۰۲ حمله پایگاه‌های نظامی صورت داده است.

در جریان این عملیات‌ها، مقاومت ۴۸۵ حمله توپخانه‌ای، ۹۱۴ حمله با موشک‌های زمین به زمین، ۸۸ حمله با سلاح‌های پدافند هوایی، ۱۴۸ حمله با نیروی هوایی، ۷۴۲ حمله با موشک‌های هدایت‌شونده و ۱۷۸ حمله با سلاح‌های گرم و نیز ۲۵ حمله با سلاح‌های منفجره انجام داده است.

آمار مقاومت حاکی‌ است که به صورت میانگین طی یک روز ۹ عملیات انجام می‌شود و تلفات انسانی رژیم اشغالگر بالغ بر ۲۰۰۰ کشته و زخمی است.

همچنین طبق این آمار، رژیم اسرائیل در این بازه زمانی متحمل خسارات بزرگی شده است از جمله انهدام ۱۲۵ خودروی زرهی، ۱۸۲ مرکز فرماندهی، ۶۶۳ مورد از استحکامات، ۴۵۰ مورد از تجهیزت فنی، ۱۰۵۰ واحد شهرک‌سازی و نیز ۴ کارخانه نظامی، ۶۱ مواضع توپخانه‌ای، ۱۲ سکوی گنبد آهنین، ۲ فروند بالون جاسوسی و ۸ فروند پهپاد آنها منهدم شده است.

در سطح جبهه داخلی رژیم اشغالگر، ۴۳ شهرک‌های صهیونیست‌نشین تخله، ۲۳۰ هزار شهرک‌نشین آواره شده‌اند و نیز بالع بر ۳۵ کیلومتر از عمق فلسطین اشغالی هدف قرار گرفته است.

پربیننده ترین خبرها