یدیعوت آحرونوت بررسی کرد؛

سردرگمی و وحشت اشغالگران از گزینه‌های ایران برای انتقام

سردرگمی و وحشت اشغالگران از گزینه‌های ایران برای انتقام
يکشنبه 14 مرداد 1403 - 11:12

رسانه‌های عبری از جمله روزنامه یدیعوت آحرونوت از سردرگمی و وحشت در میان مقامات امنیتی نسبت به عدم توانایی در تخمین و ارزیابی چگونگی پاسخ ایران به ترور وحشیانه "اسماعیل هنیه" در تهران و نیز عجز در آماده سازی و سازمان‌دهی نیروها و تجهیزات خود برای مقابله با این حمله ایران خبر می دهند.

العالم - فلسطین اشغالی

روزنامه یدیعوت آحرونوت با اشاره به گفتگوهای فوری با آمریکا، اعلام کرده که "اسرائیل" در حال آماده‌سازی برای پاسخ مشترک حتمی و اجتناب‌ناپذیر ایران، حزب‌الله لبنان و مقاومت در یمن است و در چارچوب این آماده سازی، گفتگوها و رایزنی‌هایی را در خصوص سناریوهای متعددی از جمله امکان حمله پیشگیرانه و آغاز جنگ در پنج جبهه، صورت داده است.

روزنامه آحرونوت با اشاره به اینکه مذاکرات "داغی" با آمریکایی ها برای حضور هرچه بیشتر آنان در منطقه در حال انجام است خاطر نشان کرد "فرض عملی این است که اینبار حمله ایران گسترده‌تر و مرگبارتر از حمله آوریل گذشته که در پاسخ به هدف قرار دادن کنسولگری تهران در دمشق انجام شد،خواهد بود".

بیشتر بخوانید: ناگفته‌هایی از عملیات "وعده صادق" علیه رژیم صهیونیستی

این روزنامه در وب‌سایت خود افزود که "علی‌رغم وحشت در "اسرائیل" ، اما هیچ پیام یا هشداری به مردم اعلام نمی‌شود.

واکنش "اسرائیل" به پاسخ احتمالی ایران چه خواهد بود؟!

یدیعوت آحرونوت افزوده است که در پایان هفته گذشته ، یک سلسله گفت‌وگوها و رایزنی‌ها در سطوح سیاسی و امنیتی "اسرائیل" برای آمادگی جهت پاسخ احتمالی ایران و حزب‌الله به دو ترور اسماعیل هنیه، رهبر حماس در تهران و فؤاد شکر، رهبر حزب‌الله در حومه جنوبی بیروت انجام شده است و فرض بر آن گذاشته شده که حمله مشترک یا جداگانه اجتناب ناپذیر است، و فقط در مورد زمان و دامنه آن تردید وجود دارد و "اسرائیل" در حال آماده شدن برای چند سناریو از جمله سناریوهای "سخت" است و همزمان، بحث‌هایی درباره "پاسخ به پاسخ " این حمله ها در جریان است و "یک دوراهی تردید در مورد امکان انجام یک حمله پیشگیرانه حتی قبل از رسیدن چنین حمله‌ای به "اسرائیل" در جریان است.

هراس اشغالگران از حمله همه‌جانبه ایران به سرزمین‌های اشغالی

این روزنامه می گوید: "پیامی که در آخر هفته به وزرای دولت منتقل شده این است که ما باید برای همه سناریوها آماده شویم و این حمله ممکن است هر لحظه رخ دهد و به جنگ در پنج جبهه بیانجامد واز جمله هزاران مکان تخریب و به آوار تبدیل شود بنابر همین گمانه زنی ها "اسرائیل"در پیش‌بینی از کار افتادن سیستم شبکه‌های تلفن همراه، تلفن‌های ماهواره‌ای در اختیار برخی وزرا، مدیران عامل و مقامات ارشد قرار داده است.

آحرونوت در ادامه گزارش خود به نقل از یک مقام ارشد امنیتی "اسرائیل" چنین نوشته "اگر این حمله از چند جبهه و با سرعت انجام شود، مقابله با آن برای "اسرائیل" و آمریکا دشوار خواهد بود و ما باید برای کشته های بسیاری آماده شویم".

سکوت مقامات صهیونیستی

به نوشته این روزنامه، علیرغم شرایط متشنج و نامشخص، رژیم صهیونیستی از دادن هرگونه دستورالعملی به مردم در مورد نحوه آماده سازی پرهیز می‌کند و هیچ پیامی در این زمینه ارسال ننموده است چرا که آنرا به عنوان عملی از پا درآورنده برای هر کسی که مسئول اطلاع رسانی به مردم در شرایط اضطراری است می داند و تصمیمی گیج کننده از سوی سطح سیاسی و نهادهای امنیتی" توصیف می‌کند.

بنابراین تصمیم گرفته شده است که دستورالعمل‌ها برای مردم بخشی از همان آموخته ها از واکنش ایران در 13 آوریل باشد و تغییر داده نشود، چراکه به گفته یک مسئول امنیتی "یکی از چیزهایی که ما از ماه آوریل یاد گرفتیم این است که باید روال خود را حفظ کنیم چون اعلام دستورالعمل ها، ایران را بر آن داشت تا حملاتش را افزایش دهد. بنابراین تنها در صورت لزوم، "دستورالعمل‌هایی صادر خواهد شد."

پربیننده ترین خبرها