گزارش العالم از هشتمین جایزه حقوق بشر اسلامی در تهران/ اهدای جایزه به شهید هنیه

يکشنبه 14 مرداد 1403 - 23:04

هشتمین جایزه حقوق بشر اسلامی «دفاع از مردم مظلوم فلسطین، محور مقاومت و مقابله با جنایات رژیم صهیونیستی » امروز (یکشنبه) با حضور جمعی از مقامات ارشد دولتی و سفرای کشورهای اسلامی در تهران برگزار شد. 

العالم - ایران

به گزارش خبرنگار شکبه خبری العالم، بزرگداشت روز حقوق بشر اسلامی و کرامت انسانی منطبق با اهداف مندرج در منشور سازمان همکاری اسلامی است و نمایانگر تقویت و تشویق احترام به حقوق بشر بوده و تأکیدی بر نقش تمدن و تاریخ امت اسلامی است، آنگونه که به بشریت تمدنی جهانی بخشیده است.

هر ساله چهارم ماه اوت مصادف با 14 امرداد ماه به عنوان روز حقوق بشر اسلامی و کرامت انسانی در ایران مراسم جایزه حقوق بشر اسلامی برگزار می شود، این رویداد توسط سازمان همکاری اسلامی در سال 2007 میلادی (1386 شمسی) تعیین ونامگذاری شده است.

بدین مناسبت تهران امروز میزبان مراسم اهدای جایزه حقوق بشر اسلامی در هشتمین دوره خود با حضور رئیس قوه قضائیه و جمعی از مقامات ارشد دولتی و نظامی جمهوری اسلامی ایران و سفرای کشورهای اسلامی معتبر بود.

کاظم غریب آبادی، معاون امور بین الملل سازمان قضایی در گفتگو با خبرنگار العالم خاطرنشان کرد: "در مراسم حقوق بشر که به نخبگان فعال حقوق بشر جوایزی اهدا می شود، موضوعی را به مردم فلسطین و حمایت آنها اختصاص داده و در مورد آن بحث و تبادل نظر کردیم. در همین رابطه "اسماعیل هنیه" از بین 42 نامزدها انتخاب شده بود که متأسفانه توسط رژیم صهیونیستی ترور شد.

در گفتگویی دیگر خالد قدومی، نماینده جنبش حماس برای مقاومت فلسطین گفت: متأسفانه از شورای امنیت سازمان ملل نشنیده‌ایم که این شورا تشکیل جلسه داده یا ارتشی تحت فصل هفتم برای حمله به این جنایتکار اسرائیلی تشکیل داده باشد. بنابر این موضوع حقوق بشر یک موضوع نسبی به حساب آمده و هر اتهامی که متوجه رژیم صهیونیستی باشد مورد توافق نخواهد گرفت.

رژیم اشغالگر "اسرائیل" حقوق بشر در غزه را کاملا ضایع کرده است این رژیم حتی از ارتکاب یک جنایت که در اساسنامه دادگاه کیفری بین‌المللی لاهه و آنچه در کنوانسیون‌های چهارگانه ژنو آمده است، علیه ملت مظلوم فلسطین فرو گذار نکرده است.

خبرنگار العالم گزارش داد: جایزه حقوق بشر اسلامی جایزه ای است که توسط کمیسیون حقوق بشر جمهوری اسلامی ایران به فعالان یا قربانیان نقض حقوق بشر فارغ از هر مذهب، نژاد، رنگ، جنسیت و ملیت اهدا می شود.

گفتنی است پس از بررسی کمیته جایزه حقوق بشر اسلامی و کرامت انسانی، 6 نخبه انتخاب شد و از بین 42 نامزد از تقریبا 17 کشور شرکت کننده، از 3 نفر تقدیر شد.

پربیننده ترین خبرها