تاخیر پاسخ حزب‌الله، صهیونیست‌ها را آشفته‌تر کرده است

تاخیر پاسخ حزب‌الله، صهیونیست‌ها را آشفته‌تر کرده است
دوشنبه 15 مرداد 1403 - 16:32

کارشناسان معتقدند که هر چه حزب‌الله لبنان در پاسخ به ترور "حاج فؤاد شکر" از فرماندهانش، دیرتر پاسخ رژیم اسرائیل را بدهد، صهیونیست‌ها آشفته‌تر، و همچنین متحمل خسارات بیشتر از نظر نظامی، روانی و اجتماعی و به ویژه اقتصادی می‌شوند.

العالم لبنان

رژیم صهیونیستی از ترس پاسخ حزب‌الله و ایران، فعالیت‌های خود را نه فقط در مناطق هم‌مرز با لبنان، بلکه در تل‌آویو متوقف کرده و پروازهای خطوط هوایی آمریکایی و اروپایی به رژیم متوقف شده است.

حتی 150 هزار اسرائیلی هنوز نتوانسته‌اند به تل‌آویو بازگردند و آوارگان مناطق مرزی نیز هنوز سرگردانند که هر دو عامل فشار بر اقتصاد رژیم هستند.

همزمان اخبار رسانه‌ای حاکی از ترس رژیم صهیونیستی از پرواز پهپادهای حزب‌الله بر فراز حیفا و عبورشان از پدافند اسرائیلی است به این دلیل که امکان دارد در آینده بندر حیفا به عنوان بزرگترین بندر رژیم، سامانه گنبد آهنین و حتی دفاتر فرماندهان ارتش صهیونیستی هدف حمله حزب‌الله واقع شوند.

در این میان، آمریکا در تلاش است ایران را راضی کند تا به جنایت اخیر رژیم صهیونیستی پاسخ ندهد و در ازای آن دولت "بنیامین نتانیاهو" نخست‌وزیر رژیم صهیونیستیسرنگون شود اما تهران و همپیمانانش با بی‌توجهی به این پیشنهاد، از خواسته خود که توقف جنگ غزه است، عدول نمی‌کنند.

آنطور که منابع عبری‌زبان گزارش دادند طی کمتر از یک هفته اخیر دستکم 163 پرواز شرکت‌های خارجی به و از سرزمین‌های اشغالی لغو شده، با این حال پروازها از فرودگاه بن گوریون به مقصد اروپا و آمریکا افزایش یافته است.

کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها