جنگ اوکراین؛ پیشروی روس‌ها و رونمایی زلنسکی از جنگنده‌های "اف۱۶"

جنگ اوکراین؛ پیشروی روس‌ها و رونمایی زلنسکی از جنگنده‌های
دوشنبه 15 مرداد 1403 - 18:15

گزارش‌های رسانه‌ای از ادامه پیشروی نیروهای روسی در شرق اوکراین و فاصله تنها حدود ۱۷ کیلومتر آنها با شهر استراتژیک "پوکروفسک" حکایت دارد. همزمان رئیس‌جمهوری اوکراین از اولین پرواز هواپیماهای جنگی اف۱۶ در آسمان این کشور خبر داد.

العالم- اروپا

گزارش‌ها از تحولات میدانی در اوکراین حاکی‌ست که نیروهای روسیه با شهر استراتژیک پوکروفسک در شرق اوکراین، که یک مرکز لجستیکی برای ارتش اوکراین و سازمان‌های امدادرسان به‌شمار می‌رود تنها ۱۷ کیلومتر فاصله دارد.

بر این اساس، ارتش روسیه در چندین نقطه از یک کانال که به عنوان سنگر و خط دفاعی طبیعی برای سربازان اوکراینی عمل می‌کند، عبور کرده است. در برخی مناطق، دستوراتی نیز برای تخلیه کودکان و خانواده‌ها توسط مقامات اوکراینی صادر شده است.

کمبود جنگنده‌های اف ۱۶

"ولودمیر زلنسکی" رئیس‌جمهور اوکراین گفته است کشورش تا کنون تعداد کافی از جنگنده‌های اف-۱۶ ساخت ایالات متحده را دریافت نکرده و هنوز به خلبانان آموزش‌دیده برای این هواپیماها نیاز است.

زلنسکی در فرودگاهی که به دلایل امنیتی نام آن فاش نشده، برای اولین بار از جنگنده‌های اف۱۶ غربی رونمایی کرد. بر اساس گزارش‌ خبرگزاری رویترز، دو هواپیما روی باند و دو هواپیما نیز در آسمان دیده شدند.

ارتش اوکراین امیدوار است که با این هواپیماها با حملات هوایی روسیه مقابله کند.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها