مقاومت فلسطینیان زیر آوارهای جنگ+‌ عکس و ویدیو

دوشنبه 15 مرداد 1403 - 22:24

فلسطینیان ساکن باریکه غزه با وجود شرایط سخت زندگی و زیر حملات رژیم صهیونیستی برای بیش از 300 روز، نماد بارز پایداری و پایبندی به سرزمین خود هستند.

العالم فلسطین اشغالی

خانواده الشافعی در اردوگاه المغازی در مرکز نوار غزه پس از در تنگنا قرار گرفتن و اخراج توسط اشغالگران از مکانی به مکان دیگر، به سکونت روی آوار خانه ویران‌شده‌شان مجبور شدند.

ام هیثم الشافعی، یک شهروند آواره فلسطینی به خبرنگار العالم گفت: زمانی که آواره شدیم، خیلی دنبال سرپناه گشتیم اما پیدا نکردیم، بنابراین به این نتیجه رسیدیم که تنها در خانه خود آسایش داریم. حتی اگر ویران شده باشد، حتی اگر مجبور باشیم در خرابه‌ها زندگی کنیم، و ما اینجا در خانه ویران شده خود شرایط دشواری داریم و گرمای هوا را تحمل می‌کنیم."

ام احمد که به همراه خانواده‌اش در خانه ویران‌شده زندگی می‌کند، به خبرنگار العالم گفت: با وجود ترسی که بر جان ما افتاده، مقید هستم در خانه ویران شده خود بمانم.

همه اعضای خانواده الشافعی در این مکان زندگی می‌کنند.. آنها متفاوت از سایر مردم جهان، در میان ویرانه‌ها، زمین فرش خانه‌شان است و در شرایط سختی با مشکلات و سختی‌ها دست و پنجه نرم می‌کنند.

برکات الشافعی درحالی که روی آوارهای خانه‌شان زندگی می‌کند به خبرنگار العالم گفت: عمرخانه من 13 سال است و برای تکمیل آن خیلی زحمت کشیدم و زمینش هدیه پدرم به من بود. وی نیز برای تکمیل خانه زحمت زیادی کشید و به خاطر آن دچار دیسک کمر شدم چگونه می‌توانم آن را ترک کنم و در چادر پناهندگان باشم؟

این خانواده تنها خانواده‌ای نیست که بر روی آوارها زندگی می‌کند، بلکه ده‌ها خانوار دیگر نیز مانند آنها ترجیح دادند پس از پر شدن همه پناهگاه‌ها از آوارگان و ترس از ادامه بمباران، در نزدیکی خانه‌های ویران شده خود بمانند.

زندگی زیر آوار خانه‌های ویران شده، نشان‌دهنده اصرار آشکار فلسطینی‌ها بر پایبندی به سرزمین و میهن خود و خنثی کردن همه نقشه‌های اشغالگران برای نابودی باقی‌مانده سرزمین فلسطین است.

کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها