محدودیت های پاسخ ایران به ترور هنیه از نگاه یدیعوت آحارونوت!

محدودیت های پاسخ ایران به ترور هنیه از نگاه یدیعوت آحارونوت!
چهارشنبه 17 مرداد 1403 - 13:29

روزنامه صهیونیستی یدیعوت آحارونوت در تحلیلی رویاپردازانه به «محدودیت‌های» پیش روی ایران در واکنش به ترور اسماعیل هنیه، رئیس دفتر سیاسی حماس در تهران، پرداخته است.

العالم -فلسطین اشغالی

این روزنامه در گزارشی که از سوی ران بن یشای تهیه شده است، خاطرنشان کرده که « ایران احتمالاً جبهه ای چند روزه و محدود و بررسی شده را علیه اسرائیل بگشاید. گزارش ها حاکی است تهران به دنبال جلوگیری از ایجاد خسارات زیاد یا تخریب زیرساخت‌های غیرنظامی، برای جلوگیری از واکنش ارتش اسرائیل در خاک خود است.

یدیعوت آحارونوت افزود: حمایت آمریکا و ائتلاف بین‌المللی از اسرائیل یک عامل بازدارنده بزرگ برای ایران است و در عین حال بسیاری از کشورهای غربی از شهروندان خود می‌خواهند که هر چه زودتر لبنان را ترک کنند.

این روزنامه مدعی شده که ایران و نیروهای هم پیمانش با محدودیت‌های شدیدی مواجه هستند که تمایل به انتقام و برنامه‌های حمله مخرب را محدود می‌کند.

این سخنان در حالی است که ایران همواره ثابت کرده که در برابر گستاخی رژیم صهیونیستی ساکت نخواهد نشست و در حملات تنبیهی علیه این رژیم همواره با تدبیر و ملاحظات انسانی عمل می کند.

این روزنامه صهیونیستی در ادامه احتمال داده که ایران در حال برنامه ریزی برای راه اندازی یک "کارزار علنی " دو یا سه روزه علیه اسرائیل با شرکت نیروهای هم پیمان خود است که در صدد مقابله با سیستم های دفاعی اسرائیل و ائتلاف تحت رهبری آمریکا هستند. اما این واکنش محدود و نه چندان مخرب خواهد بود.

یدیعوت آحرونوت مبنای ارزیابی تخیلی خود را به ضعیف بودن ایران و ترس دولت از ایجاد بی‌ثباتی در داخل عنوان کرده و مدعی شده که اگر ایران حمله‌ای ویرانگر به عمق اسرائیل انجام دهد، اسرائیل به تلاش زیادی نیاز ندارد و برای ضربه زدن به حداقل 30 درصد از صنعت نفت ایران به کمک امریکا نیاز نخواهد داشت.

این نشریه صهیونیستی ادعا کرده که رژیم صهیونیستی در تخریب سدهای ایران مشکلی ندارد و این مساله منجر به خشکسالی و سهمیه بندی آب برای شهروندان ایرانی خواهد شد.

آحارونوت همچنین بنادر ایران را اصلی ترین خروجی اقتصادی به جهان خارج دانسته و این که بزرگتر و آسیب پذیرتر از بنادر حیفا و اسدود در برابر حمله هستند.

این روزنامه صهیونیستی در ادامه رویاپردازی های خود خاطرنشان کرده که همه تأسیسات هسته‌ای ایران و حتی تأسیسات صنایع نظامی از جمله کارخانه‌های تولید پهپادها زیرزمینی نیستند، بنابراین اطلاعات اسرائیل، ارتش و نیروی هوایی برای آسیب رساندن به ایران مشکلی ندارند.

یدیعوت آحارونوت دومین عامل بازدارنده را سامانه‌های پدافند هوایی چندلایه تل‌آویو، واشنگتن و متحدان آن‌ها دانسته و ادعا کرده که این سامانه‌ها شامل امکانات شناسایی و رهگیری هستند که توانایی مقابله با 99 درصد از حملات پیشین ایران در آوریل را به اثبات رسانده‌اند.

این روزنامه صهیونیستی با فرافکنی و بدون اشاره به اقدام جنایتکارانه تروریستی و مغایر صریح قوانین و موازین بین المللی ترور اسماعیل هنیه از سوی این رژیم در تهران، مدعی شده است که حمله برنامه ریزی شده ایران به اسرائیل صرفاً ناشی از تمایل به انتقام گیری نیست، بلکه برای اثبات این است که ترور هنیه نشان دهنده ضعف آنها نیست.

پربیننده ترین خبرها