المشاط: انتخاب "یحیی السنوار" تأکیدی بر تداوم جهاد و مقاومت است

المشاط: انتخاب
چهارشنبه 17 مرداد 1403 - 15:49

رئیس شورای عالی سیاسی یمن تاکید کرد که انتخاب "یحیی السنوار" به عنوان رئیس دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس)، بر صلابت و وحدت مجاهدان غزه و پافشاری آن‌ها بر تداوم جهاد و مقاومت تاکید دارد.

العالم - یمن

"مهدی المشاط" گفت: انتخاب السنوار نشان‌دهنده صلابت مجاهدان غزه در برابر دشمن صهیونیستی _آمریکایی است.

وی افزود: این انتخاب، وحدت مجاهدان غزه و پافشاری آن‌ها برای تداوم جهاد و مقاومت تا تحقق پیروزی را نشان می‌دهد.

المشاط ادامه داد: بر موضع ثابت و دینی خود مبنی بر ایستادگی در کنار ملت فلسطین تاکید می‌کنیم.

رئیس شورای عالی سیاسی یمن همچنین برای السنوار در مسئولیت جدید خود در نبرد مقدس و در مقابله با دشمن صهیونیستی آرزوی موفقیت کرد.

پیش از این نیز "محمد عبدالسلام" سخنگوی جنبش انصارالله یمن، انتخاب السنوار را به عنوان رئیس دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) تبریک گفت.

وی افزود: از خداوند متعال می‌خواهیم که در این مرحله تاریخی نبرد با دشمن صهیونیستی، به فرمانده السنوار یاری برساند تا او بتواند مسئولیت خود را انجام دهد.

منابع خبری سه‌شنبه شب اعلام کردند که جنبش حماس یحیی السنوار را جانشین شهید "اسماعیل هنیه" به عنوان رئیس دفتر سیاسی این جنبش کرده است.

این تصمیم پس از شهادت هنیه صورت گرفت، وی ۱۰ مردادماه در عملیات کور و بزدلانه رژیم صهیونیستی به همراه محافظش در اقامتگاه خود در تهران به شهادت رسید.

السنوار ۶۲ ساله پیش از این رئیس جنبش حماس در نوار غزه بود.

رژیم صهیونیستی حذف السنوار را یکی از اهداف جنگ علیه نوار غزه اعلام کرده اما تاکنون موفق به چنین کاری نشده است.

گروه‌های فلسطینی و محور مقاومت از انتخاب السنوار استقبال کرده و آن را نشانه انسجام حماس دانستند.

جنبش حماس با صدور بیانیه‌ای به این انتخاب واکنش نشان داد و اعلام کرد: ضمن ابراز اطمینان به برادر "ابو ابراهیم" به عنوان رهبر خود در این مرحله حساس و شرایط پیچیده داخلی، منطقه‌ای و بین‌المللی، از درگاه خداوند سبحان مسألت داریم او را موفق و گام‌هایش را استوار و پیروزی قاطع را نصیب ملت و آرمان فلسطین گرداند.

پربیننده ترین خبرها