اولین اظهار نظر حماس در واکنش به اظهارات وزیر افراطی صهیونیستی در مورد کشتار غزه

اولین اظهار نظر حماس در واکنش به اظهارات وزیر افراطی صهیونیستی در مورد کشتار غزه
پنج‌شنبه 18 مرداد 1403 - 17:19

عضو دفتر سیاسی حماس، امروز (پنجشنبه)، اظهارات "ئیتسیل اسموتریچ"، وزیر دارائی تندرو و تروریست رژیم صهیونیستی در خصوص توجیه کشتار شهروندان فلسطینی در باریکه را محکوم کرد.

العالم - فلسطین اشغالی

عزت الرشق، عضو دفتر سیاسی حماس، در بیانیه‌ای که از طریق کانال تلگرامی خود منتشر کرد ، اعلام کرد: " اظهارات "اسموتریچ" که در آن گفته بود گرسنگی دادن به دو میلیون فلسطینی در نوار غزه "امری عادلانه و اخلاقی است"، بسیار رسواکننده و تاکیدی بر نقشه های از پیش تعیین شده آنان برای اشغالگری و اتخاذ واقعی سیاست نسل کشی شان در نوار غزه است".

این عضو دفتر سیاسی حماس افزود: معمولا می شنویم که جنایتکار، جنایت خود را پنهان می کند اما در این میان ما با دشمن جانی بی شرمی روبرو هستیم که جنایت فجیع خود را فاش می کند.

الرشق از دادستان دیوان کیفری بین المللی خواست تا حکم بازداشت این تروریست مروج و حامی نسل کشی را صادر کرده و او را بعنوان یک "نئونازی" مورد محاکمه قرار دهد.

یادآور می شود "ئیتسیل اسموتریچ"، وزیر تروریست و افراطی "اسرائیل" به تارگی گفته است من باور دارم که جلوگیری از ارسال کمک‌های بشردوستانه به باریکه غزه "موجه و اخلاقی" است، حتی اگر باعث مرگ دو میلیون غیرنظامی از گرسنگی شود، اما مشکل ان ست که جامعه بین‌المللی هرگز به این اتفاق اجازه نخواهد داد .

اسموتریچ در کنفرانسی به میزبانی روزنامه راستگرای "اسرائیل هیوم" گفته بود: "ما کمکها را می گیریم زیرا هیچ چاره ی دیگری نداریم... ما نمی‌توانیم، در واقعیت کنونی جهان، جنگی را اداره کنیم که هیچ‌کس به ما اجازه ندهد به خاطر بازگرداندن اسیرانمان، حتی با توجیهی اخلاقی، دو میلیون فلسطینی بر اثر گرسنگی کشته شوند.!!من اطمینان دارم که مسدود کردن ارسال کمک‌های بشردوستانه به غزه به احتمال زیاد منجر به آزادی همه گروگان‌های حماس می‌شود، برخلاف توافق کنونی گروگان در برابر آتش‌بس که در حال مذاکره است و تنها آزادی برخی از آن را تضمین می‌کند".

پربیننده ترین خبرها