رسانه عبری فاش کرد:

"هشدار مصر به رژیم صهیونیستی درباره تغییرات در "مثلث مرزی"

پنج‌شنبه 18 مرداد 1403 - 18:28

رسانه‌های صهیونیستی فاش کردند که مصر به این رژیم درباره عواقب انتقال گذرگاه رفح به مثلث مرزی در منطقه "کرم ابوسالم" به عنوان بخشی از طرح جدید تل آویو برای کنترل مرز بین باریکه غزه و مصر هشدار داده است.

العالم - مصر

برپایه گزارش این رسانه ها، پروژه امنیتی جدید "اسرائیل" جایگزین حضور این رژیم اشغالگر در محور فیلادلفیا می شود، زیرا این پروژه در جریان نشست امنیتی مقامات اسرائیلی و مصری در قاهره در آغاز هفته جاری مورد بحث قرار گرفته است.

این نشست شامل پیشنهاد رژیم اشغالگر صهیونیستی برای انتقال گذرگاه رفح به مثلث مرزی بین سرزمین های اشغالی ، مصر و باریکه غزه - در نزدیکی گذرگاه "کرم ابو سالم" بود که به شدت از سوی قاهره رد شد.

در همین راستا، در ابتدای هفته جاری، گفت و گوهایی در قاهره انجام شد که بر توافق اولیه - مربوط به آغاز اجرای یک پروژه امنیتی در امتداد مرزهای مصر با باریکه غزه - از گذرگاه کرم ابوسالم تا سواحل دریای مدیترانه واقع در باریکه غزه با ایجاد حصار فلزی در امتداد مرز مصر با غزه - به منظور جلوگیری از آنچه قاچاق سلاح به سازمان های مسلح در باریکه غزه تمرکز داشت، مصر آن را نپذیرفت و درآن تغییراتی ایجاد کرد.

به گفته ی منابع خبری، مصر قبلا به رژیم صهیونیستی هشدار داده بود که هرگز در میان تنش کنونی این رژیم با ایران بر سر ترور "اسماعیل هنیه" قرار نخواهد گرفت و به تلاشهای خود برای تعدیل این تنشها و کاهش درگیری در منطقه ادامه خواهد داد.

پربیننده ترین خبرها